USBpen accepterer nogle filer ...
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-08-03 23:34

men ikke andre. Mærkeligt fænomen, synes jeg.

Faldt for tilbuddet i Fakta med en Fujitsu Siemens USB pe på 64 Mb (til
kr. 299).
Den poppede fint nok op og jeg kunne lægge forskellige filer over, men
andre filer vil den ikke acceptere (melder fejl 50 !?).
MemoryBird hedder pennen nok så romantisk, men der er sgu ikke meget
fuglesang over denne selektive vilje (hvis den da har en vilje). Den er
sikkert formatteret på/til WIN et eller andet, men det burde jo ikke
ryste Mac'en, vel?

Filerne er nogle dtp-nogle og tilhørende billeder. De første vil pennen
ikke modtage, men alle billederne: OK.

Prøvede de samme dtp-filer på en ældre, mindre og Macformatteret USBpen.
Dér virkede det godt nok.

Kan I hjælpe?
Det ville jo være smart at lægge trykfærdige manuskripter ind på pennen
med alle billderne løst i samme mappe, så kan trykkeren vel bruge det?
Dét sparer jo en brænding

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-08-03 08:17

MichspostIKKE@puttekasse.dk (Mich. Ottosen) writes:

> sikkert formatteret på/til WIN et eller andet, men det burde jo ikke
> ryste Mac'en, vel?

Jo. Der er nogen tegn man ikke må bruge i FAT-filsystemer, som Mac
ikke har problemer med (undtagen når den skal skrive dem til
FAT-filsystemer). Umiddelbart vil jeg mene at kolon, backslash og <,>
er uheldige.

OS X kaster desværre handsken ved filkopiering hvis bare en af filerne
hedder noget uheldigt. Det er lidt noget bøvl.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-08-03 20:21

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> [...]
> ikke har problemer med (undtagen når den skal skrive dem til
> FAT-filsystemer). Umiddelbart vil jeg mene at kolon, backslash og <,>

Du har ganske ret. Normalt undlader jeg disse specialtegn i navnene på
filerne.
Men jeg har fået en (u?)vane med at markere nogle filer med en * (en
asterisk) foran filnavnet, for så maser den sig foran i listen over
filerne i en mappe. Det er jo meget tjenligt i organiseringen i
mapperne, men ikke særlig 'flyttevenligt'

Fjernede asterisken fra den problematiske fil og - hopla! - den lod sig
kopiere over på MemoryBirden.

> OS X kaster desværre handsken ved filkopiering hvis bare en af filerne
> hedder noget uheldigt. Det er lidt noget bøvl.

Jeg har osse oplevet noget af det her ved overførsel af hele mapper til
en anden HD (en anden Mac, dog), så jeg må nok ændre praksis i
navngivningen.

Tak for hjælpen, Thorbjørn.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen