Skærme
Fijala 3554
DVI max 1280x1024 med Radeon 9800 Pro?
Fra : MA

Dato : 27-08-03 10:27

Følgende har været i dk.edb.hardware.grafikkort og bringes her på
opfordring:

Har i forbindelse med køb af et nyt grafikkort bemærket at max opløsning for
DVI-udgangen ofte er væsentlig lavere end for CRT udgangen.
Umiddelbart synes GeforceFX hvad angår DVI at være foran Radeon, mens det
modsatte er gældende for CRT ved 32 bit og opløsning > 1280x1024. GeforceFX
5600 og 5900 Ultra har for DVI-udgangen max 1600x1200, mens Radeon 9600 og
9800 Pro har max 1280x1024.

Spørgsmålet som følger er derfor: Anvender jeg DVI-udgangen til min 20" TFT
skærm, og vil anvende opløsning 1600x1200, skal jeg så købe GeforceFX eller
er der nogen alternativer? Tilsyneladende kan jeg ikke bruge ATI Radeon....!
Er det korrekt opfattet?

Nedenstående data er sakset fra http://www.shg.dk/ , hvor der også er
dagsaktuelle priser.

Eksempler:
Sapphire ATI Ultimate Radeon 9800 Pro, 256 MB:
CRT: Max: 2048x1536 (32 bit : 85 Hz)
1024x768 : 16/32 bit : 200/200 Hz
1280x1024: 16/32 bit : 160/160 Hz
1600x1200: 16/32 bit : 120/120 Hz
DVI: Max. 1280x1024

Sapphire ATI Ultimate Radeon 9600 Pro, 128MB:
CRT: Max: 2048x1536 (32 bit : 85 Hz)
DVI: Max. 1280x1024

MSI N5900 Ultra-VTD256 med GeforceFX 5900 Ultra, 256MB:
CRT: Max: 2048x1536 (32 bit : 60 Hz)
1024x768 : 16/32 bit : 240/200 Hz
1280x1024: 16/32 bit : 170/150 Hz
1600x1200: 16/32 bit : 120/100 Hz
DVI: Max. 1600x1200

Asus V9560Ultra med GeforceFX 5600 Ultra, 128MB:

Fra : Flemming Joensson

Dato : 27-08-03 10:51

"MA" <ma_dk@nospamhotmail.com> wrote in

> [...]
> dagsaktuelle priser.
>
> Eksempler:
> Sapphire ATI Ultimate Radeon 9800 Pro, 256 MB:

Dette her er fra en amerikansk shop:
Maximum Digital display mode:
Hz Monitor Resolution
60 1920x1200

Så jeg tror SHG har taget fejl af et eller andet. Jeg kunne ikke finde
tallet for digital udgang på ati's egen side, men prøv og send dem en mail
- så er du sikker i din sag.

Flemming

PS: URLen jeg så ovenstående på: http://www.compuhq.com/atira98proma.html

Fra : Zulfqar Ali

Dato : 27-08-03 13:33

Skal det være et "tidens super-højtydende" 3D-kort?

Ellers er der jo alternativt Matrox- kort.

De kan køre med op til dual-DVI 1600x1200
Kig evt. hér:
http://www.matrox.com/mga/products/comp_chart/gseries_pseries_parhelia.cfm

Mvh

Ali

Fra : MA

Dato : 28-08-03 09:44

> Skal det være et "tidens super-højtydende" 3D-kort?
>
> Ellers er der jo alternativt Matrox- kort.
>
> De kan køre med op til dual-DVI 1600x1200
> [...]

Næh, det kan der være noget om, vil kikke nærmere på Matrox kortene.

Fra : Nikolaj

Dato : 31-08-03 08:20

I følge Anandtech er det lige omvendt, nemlig at det er Nvidia der ikke har
implementret DVI korrekt på deres grafikkort
(http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1577) Der er GeForceFX
selvfølgelig ikke taget med, men ATI havde allerede impementeret det fuldt
ud for flere generationer siden, så mon ikke det virker?