lange IDE kabler uden 2 stik
Fra : Michael Andreasen

Dato : 27-08-03 11:21

Jeg har en 1u hvor IDE kablerne er ført under diskene. Jeg vil nu benytte en
raid controller til diskene og så¨er IDE kablerne ikke lange nok

Jeg har et par lange IDE kabler, men der er 2 stik på og så kan kablerne
ikke løbe under diskene pga det ubrugte stik.

Findes der sådanne lange kabler uden 2 stik, eller hvad vil i forslå jeg
gør?

--
Med Venlig Hilsen
Michael A

Fra : Henrik Schytte

Dato : 27-08-03 11:40

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke løbe under diskene pga det ubrugte stik.
>
> Findes der sådanne lange kabler uden 2 stik, eller hvad vil i forslå jeg

Køb evt kabel og stik separat - så kan du lave kablerne selv - det er
faktisk ret nemt.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-08-03 11:58

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har et par lange IDE kabler, men der er 2 stik på og så kan kablerne
> ikke løbe under diskene pga det ubrugte stik.

Ellers knæk stikket af?
Det er lidt en ufin metode men den virker ;)

> Findes der sådanne lange kabler uden 2 stik, eller hvad vil i forslå jeg
> gør?

Jeg har aldrig set dem med kun 1stik - ellers skal du nok ud i noget med at
lave kablet selv som Henrik skriver.

/Dennis

Fra : Michael Andreasen

Dato : 27-08-03 12:12

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
> [...]
> Det er lidt en ufin metode men den virker ;)

> Jeg har aldrig set dem med kun 1stik - ellers skal du nok ud i noget med

Ok.. jeg tror jeg prøver at kaste mig ud i at lave dem selv.. så kan jeg
lave dem i den længde jeg ønsker.. der er aligevel ikke så meget plads i en
1u, så jeg vil ikke have flere meter IDE liggende derinde og ødelægge
luftgennemstrømningen

Takker til jer begge.

Mvh
Michael

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 15-09-03 07:32

> [...]
> ikke løbe under diskene pga det ubrugte stik.
> Findes der sådanne lange kabler uden 2 stik, eller hvad vil i forslå jeg

Du kan pille det ekstra stik af. Og så kan du evt. tilpasse længden i den
anden ende ved at flytte stikket og så skære det resterende væk. Husk at
teste inden du skærer, så du ikke ender op med et kabel der er 1cm for kort
!

/J