Dansk Industris kurser
Fra : Henrik

Dato : 26-08-03 20:46

Kan det overhovedet betale sig, som nyetableret at udbyde et kursus som
Dansk Industri også tilbyder? Vil man som dansk virksomhed ikke altid
foretrække DI fremfor at forsøge sig med et nyt uskreven blad? - eller hvor
brugt er DI's services egentlig kontra øvrige udbydere af relaterede
kursustyper? - hvor stor en procentdel af de potentielle medlemmer er mon
medlem af DI?

Mvh
Henrik

Fra : P. Hohnen

Dato : 27-08-03 16:03

Det korte svar er vel NEJ det kan ikke betale sig!

Men jeg er jo nødt til at spørge HVORFOR vil lave det samme som DI og hvad
får dig til at tro at nogen skulle vælge dig?

Uanset hvad for en type virksomhed du ønsker at etablere må du stille dig de
grundlæggende spørgsmål:
Hvorfor skal folk vælge mig?
Hvad er det unikke som jeg leverer?
Hvilken gavn gør jeg for kunden

Hvis du ikke kan finde på en god grund( helst flere) til at kunder skal
vælge dig - så er det meget tvivlsomt om nogen andre kan.
Hvis du vil levere præcis det samme som DI så har du kun prisen tilbage at
differentiere dig på. Og det er kedeligt for dig og desværre sjældent en
farbar vej for et billigt kursus kan være meget sværere at sælge ned et
dyrt, da kunderne bliver bange for at at kvaliteten mangler i de billige
kurser.
Kan du sandsynliggøre at dit kursus forbedrer din kundes bundlinie? Hvis
ikke......

Hvis jeg lige skal fortsætte i det positive hjørne står der i Berlingske
( Business s.2) i dag at antallet af konsulenthuse er faldet fra 789 til
223, så du skal virkelig have en klar profil/unikt produkt for at klare dig
i den branche. Videre i artiklen står der "Konsulenthuse er blevet tvunget
til at synliggøre deres resultater..."
Jeg tror ikke ( men kan ikke underbygge det) at DI's medlemmer er specielt
loyale over for DI kurser, de shopper vel rundt som mange andre.

men nu bliver jeg nysgerrig - hvad laver du ellers i din virksomhed?

Mvh

Peter Hohnen

Fra : Henrik

Dato : 27-08-03 20:55

"P. Hohnen" <hohnen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det korte svar er vel NEJ det kan ikke betale sig!
> men nu bliver jeg nysgerrig - hvad laver du ellers i din virksomhed?

Jeg bevæger mig stadig blot på idé-planet mht virksomhedsstart, men tak for
et rigtigt godt svar.