Aprilia prøvedag
Fra : Rune Larsen

Dato : 06-04-01 12:23

Hejsa.

Da jeg tog hjem fra Herning-messen, skrev jeg i min kalender der var
Aprilia-prøvedag imorgen... Har jeg bøffet i det, eller er det noget der
rent faktisk finder sted?

/Rune

Fra : Morten Dahl

Dato : 06-04-01 12:55

"Rune Larsen" <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Da jeg tog hjem fra Herning-messen, skrev jeg i min kalender der var
> Aprilia-prøvedag imorgen... Har jeg bøffet i det, eller er det noget der

Korrekt CVP i horsens holder åbent hus..

Og jævnfør privat mail, kunne du jo lige smide en mail hvis du skal derop..

(jeg er ham den magre med den ridsede Gixxer0.6)

Hilsen
Dahl

Fra : Albert

Dato : 06-04-01 15:09

> Korrekt CVP i horsens holder åbent hus..

Jepper, men da jeg snakkede med dem idag, regnede de ikke med
at det skulle være andet end blot UDSTILLING (

mvh Albert

Fra : Lone

Dato : 06-04-01 14:51

> [...]
>
> Da jeg tog hjem fra Herning-messen, skrev jeg i min kalender der var
> Aprilia-prøvedag imorgen... Har jeg bøffet i det, eller er det noget der

Der er åben hus hos Nr.Sundby Mc-Center - - Nordjyllands APRILIA-forhandler
http://www.nrsundby-mc-center.dk

Med venlig hilsen
Lone

Fra : Michael K. S.

Dato : 06-04-01 15:11

On Fri, 6 Apr 2001 15:50:33 +0200, "Lone"
<mc-skolen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Der er åben hus hos Nr.Sundby Mc-Center - - Nordjyllands APRILIA-forhandler

Hejsa Lone,jeg kan se du har lidt problemer med at få din quoteteknik
til at passe som du gerne vil have det,så her kommer et lille kursus:

Når du svarer på noget tekst indsætter din nyhedslæser (skulle meget
gerne i hvert fald) automatisk et ">" tegn foran den linietekst du
citerer,på den måde kan folk se hvad der er citat og hvad der er dit
svar, idet dette optræder uden ">"-tegnet.
Antallet af ">"-tegn angiver så niveuaet af den citerede tekst således
">>" 2 niveauer op.

På den måde behøver du ikke skrive Svar: hver gang idet det automatisk
vil fremgå hvad der er din tekst og hvad du citerer.Når du skærer i
teksten skal du så blot sørge for at dit svar kommer på en blank
linie efter sidste linie med et ">"-tegn idet det ellers vil fremstå
som en del af citatet.

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Kjeld Holm

Dato : 06-04-01 16:16

> Hejsa Lone,jeg kan se du har lidt problemer med at få din quoteteknik
> til at passe som du gerne vil have det,så her kommer et lille kursus:

....flueknepperi !!

--

Kjeld
cb750f1

Fra : Rune Larsen

Dato : 06-04-01 16:49

"Kjeld Holm" <kjeld@holms-camp.dk> skrev i en meddelelse

> ...flueknepperi !!

Ikke desto mindre gør dårlig quote-teknik mange af indlæggene så vanskelige
at læse, at jeg springer dem over, da jeg simpelthen ikke gider sidde og
rode efter det relevante. Jeg ved andre har samme holdning som mig.

/Rune

Fra : Lone

Dato : 06-04-01 17:48

> [...]
> at læse, at jeg springer dem over, da jeg simpelthen ikke gider sidde og
> rode efter det relevante. Jeg ved andre har samme holdning som mig.

Svar:
> Mon ikke også folk kan blive så ømskinnede at det hele kan være lige meget
?

Jeg har haft brug for hjælp til at komme igang, har fået den, takket for
den. Hvis det så passer mig at skrive ordet: "svar" må jeg vel gøre
det - -eller ?

Vælger folk at springe mine indlæg over af den grund, er det deres egen sag.
Der er vel grænser for hvor galt det kan gå.

Mener i øvrigt at denne diskussion fortjener at blive sprunget over- ingen
har nok glæde af den.

Undskyld - -alle I andre!

Med venlig hilsen
Lone

Fra : Michael K. S.

Dato : 06-04-01 18:12

On Fri, 6 Apr 2001 18:48:00 +0200, "Lone"
<mc-skolen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Svar:

Jeg tror du misforstår Lone,det handler om at flowet i d.f.m er pænt
stort og derfor springer nogle over de indlæg der fremstår lidt
rodede,og du skriver vel fordi du mener,at det du har at sige har en
værdi,som nogle måske går glip af alene p.g.a form.

>Jeg har haft brug for hjælp til at komme igang, har fået den, takket for
>den. Hvis det så passer mig at skrive ordet: "svar" må jeg vel gøre
>det - -eller ?

Selvfølgelig må du det,der er ingen officielle regler,men nogle ganske
få uskrevne.Om du vil overholde dem er op til dig selv,men det gør det
bare lidt nemmere for andre og i sidste ende nok også dig selv.

>Vælger folk at springe mine indlæg over af den grund, er det deres egen sag.
>Der er vel grænser for hvor galt det kan gå.

Jeps,_det_ har du ret i, men det gælder for os alle ).Det skal
såmænd nok blive gentaget ...

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 06-04-01 18:40

On Fri, 6 Apr 2001 18:48:00 +0200, Lone wrote:

> Jeg har haft brug for hjælp til at komme igang, har fået den, takket for
> den. Hvis det så passer mig at skrive ordet: "svar" må jeg vel gøre
> det - -eller ?

Det er skrupforvirrende og temmeligt anstrenge at læse artikler,
som er i et underligt format. Faktisk svarer det nærmest til at
du opfinder dit eget sprog..

> Vælger folk at springe mine indlæg over af den grund, er det deres egen sag.

Jeps, men du spilder vel din tid og de viise ord, hvis kun et
fåtal gider kæmpe sig gennem artiklerne!

Hvis du poster et indlæg på 100 linier og du selv har tilføjet 5,
hvorfor skal vi så bruge tid på at finde de 5 linier? De skal
springe i øjenene når man åbner indlægget - alt det gamle tekst
er kun til hvis overblikket lige røg.

> Mener i øvrigt at denne diskussion fortjener at blive sprunget over- ingen
> har nok glæde af den.

Jo, jeg ville gerne læse dine indlæg, men orker det som regel
ikke..

--
Stig / shj@bigfoot.com

Fra : Armand

Dato : 07-04-01 00:06

Lone <mc-skolen@mail1.stofanet.dk> skrev i en

> Jeg har haft brug for hjælp til at komme igang, har fået den, takket
for
> den. Hvis det så passer mig at skrive ordet: "svar" må jeg vel gøre
> det - -eller ?

Rolig nu Lone.
Måske er du gået hen og blevet yndlingsoffer, netop fordi du har føjet
dig så lydigt!? Der er ihvertfald flere der bedre kunne trænge til at få
noget skåret ud i pap, end dig!!

Men du lærer og lærer jo a'ed, så slap bare af!

--
Armand.

Fra : Michael K. S.

Dato : 06-04-01 17:16

On Fri, 6 Apr 2001 17:16:26 +0200, "Kjeld Holm" <kjeld@holms-camp.dk>
wrote:

>...flueknepperi !!

Øhhh Kjeld altså,du har slet ikke overvejet at det kunne være tænkt
som en hjælp til Lone og andre ...næh det har du nok ikke.

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Claus Rittig

Dato : 06-04-01 17:47

"Michael K. S." <Michaelks@image.dk> skrev i en meddelelse

> Øhhh Kjeld altså,du har slet ikke overvejet at det kunne være tænkt
> som en hjælp til Lone og andre ...næh det har du nok ikke.

Netop!
Hvordan hulen skulle man vide hvordan alle de her regler virker? Og indtil
man er erfaren usenet bruger kan mange af reglerne virke lidt ligegyldige,
men på et tidspunkt opdager man at man kan spare en hulens masse tid hvis så
mange som muligt gør som man bør, og så kan man følge med i en hulens masse
tråde på ganske lidt tid.

Rittig

Fra : Kjeld Holm

Dato : 06-04-01 20:18

joh - det kunne det måske være, hvis Lone havde været helt af sporet med sin
quotning - hvad jeg absolut ikke mener hun var.

- Hun havde da korrekt nok svaret UNDER indlægget, der i øvrigt kun var
nogle få linier langt, så der absolut ikke var besvær med at finde hendes
del af indlægget
- og så var svaret kort og præcist - ikke?

- jeg er ganske enig med jer i, at det er rart, når folk quoter korrekt, men
i dette tilfælde
var fejlen tilsyneladende kun, at Lone havde dristet sig til at skrive SVAR
lige over sit
eget indlæg, og så mener jeg rettelsen er rent flueknepperi... - Andre har
langt mere
behov for at lære at quote...

--
mvh Kjeld
cb750 f1

Fra : Michael K. S.

Dato : 06-04-01 20:40

On Fri, 6 Apr 2001 21:18:17 +0200, "Kjeld Holm" <kjeld@holms-camp.dk>
wrote:

>joh - det kunne det måske være, hvis Lone havde været helt af sporet med sin
>quotning - hvad jeg absolut ikke mener hun var.

Absolut nej,det var hun da ikke,men altså igen,det var kun ment som en
hjælp til Lone (og andre) med at forstå hvordan og hvorledes tingene
fungerer med opsætning osv.Grunden til at det netop blev hende var
mere at flere folk havde kommenteret den anvendte quoteteknik
tidligere,og så ville jeg bare hjælpe lidt på vej.Det var ikke en
kritik som du fejlagtigt tror.

>- Hun havde da korrekt nok svaret UNDER indlægget, der i øvrigt kun var
>nogle få linier langt, så der absolut ikke var besvær med at finde hendes
>del af indlægget

Jow-jow,rigtigt,pointen var også mere at forklare hvordan man rent
teknisk quoter og hvordan man ser forskel.Husk også på at selv om det
nu lige var hende jeg svarede,så læses det jo af flere,ellers kunne
jeg jo ligeså godt have sendt en mail.

>- og så var svaret kort og præcist - ikke?

Jow,dejligt

>- jeg er ganske enig med jer i, at det er rart, når folk quoter korrekt,

Jeps,det er nu lækkert,men ellers er det nu nemt nok,dem der er quoter
korrekt er _som oftest_ også de mest læseværdige IMHO ).Så jeg
springer også over de indlæg der er kaotiske eller med ½-mill.
citerede linier

>men i dette tilfælde var fejlen tilsyneladende kun, at Lone
> havde dristet sig til at skrive SVAR lige over sit
>eget indlæg

Nej,se tingene i bredere pespektiv end det....

> - Andre har langt mere behov for at lære at quote...

Jepper,men i sidste ende går det nok mest ud over dem selv ).

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Allan jørgensen

Dato : 07-04-01 16:51

så fik man prøvet aprilia falco og den nye CBR600Sport og jeg må sige sikken
nogle lækre maskiner, hvis jeg skal sammenligne med min egen så har cbr'en
højere sædehøjde hvor man sidder mere på cyklen end i cyklen, kåben yder
ikke så god beskyttelse mod vejr og vind, man skal næsten lægge sig ned på
tanken for at komme i læ.
motoren er et kapitel for sig, turbine agtigt trækker den uden problemer fra
1500 omd i 6 gear. jeg ved ikke hvordan den er oppe i den anden ende af
omd-tælleren da jeg syntes det var en synd(den havde 81km på tælleren) men
senere på dagen blev der trykket på hukommelsen og der stod den på 220 km/t
så nogle har da fyret den af :-/
umiddelbart syntes jeg den var lidt tam i forhold til min som har et godt
punch fra 2500 omd, om det er måden den aflevere hestene udramatik på skal
jeg ikke kunne sige. alt i alt en lækker cykel med et hårdt sæde .
falcoen sad man også godt på, dog mere sportslig end CBR og min FZR, så jeg
fik ømme håndled

motoren er en brutal vibrerende satan der bare trækker fra tomgang af og op
til den røde lampes blinken, men alle de vibrationer var godt nok
irriterende, lige meget hvilken omd. tal man lå på var de der hvis det
er charmen ved 2V så virker charme ikke på mig.
Snakkede også med en som havde prøvet futura'en og han havde disse
kommentarer :
nr.1. den er godt nok grim
nr.2. vibrationer, og den har de tænkt sig at man skal køre langt på, hmm.
nr.3. hvordan har de tænkt sig man skal skifte potten ud så den ikke lyder
som en plæneklipper.
nr.4.den er endnu grimmere i rød

hvis jeg skulle vælge så ville det blive CBR'en, men 180,000 kr det vil jeg
ikke betale. Jeg må sige at efter jeg havde prøvet dem, og steg op på min
egen maskine er den ikke så dårlig stillet som jeg troede, i forhold til de
nye modeller, og den har enda kørt som model siden 1989 , way to go yamaha

alt i alt en fed lørdag og så fik jeg ikke engang prøvet millen/millen R.
men jeg tror ikke jeg er gået glip af noget, var der nogen der sagde
helligbrøde )
--
-- Allan(FZR600US)som er så glad for sin cykel
_ .....--..... _ _ .....--..... _
| (_)_(_) | \ / I__|__I \ /
( }/ [| |] \{ ) \| [FZR] L/
\ | [|.--.[| | / \ .-----. {O)
\ \[||\~|[|/ / \|\~\~| { )
\[||~/||] / [|~/~/|]{-)
|\~| |\~\~| / /
|~/| |~/~/|
`~´ ` ~ ´

Fra : Adam Christensen

Dato : 07-04-01 19:08

"Allan jørgensen" <allan.c.jorgensen@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> omd-tælleren da jeg syntes det var en synd(den havde 81km på tælleren) men
> senere på dagen blev der trykket på hukommelsen og der stod den på 220

Jep, der blev sq kørt stærkt på Roskildevej i dag (jeg går ud du var hos MC
Hjørnet?) - det er forståeligt hvorfor vi motorcyklister har et blakket ry -
ak ak ak... :-/

Jeg var der kun i kort tid, men nåede lige at blive tilskuer til en hjelm-
og mctøj-løs prøvekørsel af Mille'n. Det undrer mig at de ikke stiller krav
om mc-beklædning if. med prøvekørslerne - eller i det mindste bare en hjelm
=

Ærgerligt at der ikke var plader på Falco'en - den ville jeg gerne have
prøvet.

--
Adam

Fra : Allan jørgensen

Dato : 07-04-01 19:34

> [...]
hjelm
> =
>
> Ærgerligt at der ikke var plader på Falco'en - den ville jeg gerne have

du skulle da bare været gået ind og sagt du godt ville have en tur på
falcoen så havde de pillet en af prøvepladerne af de andre.

med hensyn til mc-tøj så jeg en der havde hjelm,flece-trøje,tynde
træningsbukser, kondisko og ingen handsker, sikke en *****

jeg nåede også aagesen og køge mc-center men der var ikke ligeså sjovt som
mc-hjørnet(ingen prøvekørsler)

Allan(fzr600us)som blev vasket idag

Fra : Adam Christensen

Dato : 07-04-01 20:49

> du skulle da bare været gået ind og sagt du godt ville have en tur på
> falcoen så havde de pillet en af prøvepladerne af de andre.

Hmm... hørte bare noget jeg opfattede som et afslag omkring falcoen og
manglende plader. Desuden var jeg der ret sent, så jeg overlever denne gang.
Det ville heller ikke være rart at forelske sig unødigt i en anden model

> med hensyn til mc-tøj så jeg en der havde hjelm,flece-trøje,tynde
> træningsbukser, kondisko og ingen handsker, sikke en *****

Well, hjelmen havde han (går jeg ud fra) da i det mindste på. Tænk at
prøvekøre en ukendt mc uden - og så en Mille...

--
Adam
SV650S

Fra : Allan jørgensen

Dato : 07-04-01 21:20

> Adam
> SV650S

den skulle vel ikke være blå med underkåbe og hvide miniblink?

-- Allan(FZR600US)sort m/gule fælge

Fra : Adam Christensen

Dato : 08-04-01 08:22

> den skulle vel ikke være blå med underkåbe og hvide miniblink?

Nope. Så den godt og kiggede (lyttede) langt efter hans Akrapovic-system.
Min er også blå, men helt i standard "trim". Jeg har overvejet de små frække
blinklys, men vægrer mig ved at skifte til noget der måske forringer min
synlighed i trafikken. Svært at tilgive sig selv hvis man bliver hamret ned
bagfra i et venstresving, fordi de smarte blinklys var for små til at den
bagved kørende kunne se dem... :-/ Jeg skal lige kigge lidt nærmere på dem
og vurdere lysstyrken/synligheden i forhold til de originale.

Var det dig der rullede ud fra Parkeringspladsen og kørte til højre ad
Roskildevej ved halvfire-tiden (ca.)?

--
Adam
SV650S

Fra : Allan jørgensen

Dato : 08-04-01 13:21

> Var det dig der rullede ud fra Parkeringspladsen og kørte til højre ad
> Roskildevej ved halvfire-tiden (ca.)?

nope, jeg drejede til venstre kvarter i fire. jeg var så ovre og vaske mc'en
ved en halvtre-tiden overfor mc-hjørnet, så først på dagen var den gråsort
med sortgule fælge og da jeg kom tilbage var den sort m/gule fælge, jeg var
der en halvtime efter jeg havde vasket den, så kørte jeg hjem.

Allan(fzr600us)