Hvad vil virke ?
Fra : JN

Dato : 26-08-03 19:01

Jeg har et M810L-bundkort (PCCHIPS) i min PC med 4x AGP-port.

Jeg har haft en lang række problemer med grafikkort til dette bundkort, og
er derfor stadig nød til at affinde mig med bundkortets onboard-grafik (...)

Jeg har set http://www.pcchips.com.tw/product/vga%20card%20for%20810.htm ,
men jeg søger efter grafikkort, der gerne skulle være lidt hurtigere, gerne
geforce 4.

Er der nogen som kender grafik-kort, der med succes (dvs. ikke ustandselig
går ned/fryser mm.) virker på et bundkort som mit ??

mvh
Jakob

Fra : gammelpot

Dato : 26-08-03 20:29

"JN" <jakob@putandtake.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen som kender grafik-kort, der med succes (dvs. ikke ustandselig
> går ned/fryser mm.) virker på et bundkort som mit ??

Hmmm,

Hej Jacob, du er ikke alene . Jeg har også måttet opgive at få diverse
grafikkort til at funke på ovennævnte bundkort (senest et FX5200), så det er
endt med at jeg har givet knægten et nyt bundkort. Imidlertid har jeg jo nu
et ellers udmærket bundkort liggende og vil derfor også gerne vide om der er
nogen der kender et eksternt grafikkort der virker på dette kort.

Vagn

Fra : JN

Dato : 26-08-03 20:39

> [...]
er
> endt med at jeg har givet knægten et nyt bundkort.

Hej Vagn !

Sjovt du nævner geforce FX5200: Den samme tur måtte jeg også igennem for
nylig.

Jeg vil lige spørge til, hvilke grafik-kort det da ellers var , som du ikke
fik til at virke med M810'eren.

vh
Jakob

Fra : gammelpot

Dato : 28-08-03 10:46

> [...]
> nylig.

> Jeg vil lige spørge til, hvilke grafik-kort det da ellers var , som du

Hej Jacob,

De to andre var et Radeon 9600 og mit gamle Matrox G400. Jeg tror nu nok jeg
frikender bundkortet med hensyn til Matrox kortet. Det har siden vist sig at
det heller ikke virker ordentligt i en anden PC, så kortet er nok defekt.
Radeon kortet derimod virker fint på alle andre bundkort.

Vagn

Fra : Nielsen

Dato : 28-08-03 15:05

> [...]
> det heller ikke virker ordentligt i en anden PC, så kortet er nok defekt.
> Radeon kortet derimod virker fint på alle andre bundkort.

Hej Vagn!

Tak for svaret. Jeg vil lige høre, om Matrox G400-kortet tilhøre geforce
MX4xx-familien (fx MX440), eller om der er tale om et ældre/andet
grafikkort.

mvh
Jakob Nielsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-08-03 15:44

"Nielsen" <jakob@putandtake.dk> crashed Echelon writing

> Tak for svaret. Jeg vil lige høre, om Matrox G400-kortet tilhøre
> geforce MX4xx-familien (fx MX440), eller om der er tale om et
> ældre/andet grafikkort.

G400 er et helt anden type kort lavet af Matrox.

Spil mæssigt vil jeg ikke sige det kan måle sig med nogen kort fra Geforce
serien. På Matroxs kort er der satset på skarpe billeder også i høje
opløsninger, og dermed satses mindre på 3d funktioner (dvs. ikke særlig god
til brug i krævende 3d spil)

Geforce satser mere på 3d, og hurtig ydelse i spil.

--
Bjarke Andersen

Fra : gammelpot

Dato : 28-08-03 16:21

"Nielsen" <jakob@putandtake.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Vagn!
>
> Tak for svaret. Jeg vil lige høre, om Matrox G400-kortet tilhøre geforce
> MX4xx-familien (fx MX440), eller om der er tale om et ældre/andet
> grafikkort.

Hej Jacob,

G400 kortet er fremstillet af Matrox og har intet med Nvidia at gøre. Matrox
er verdensmestre i at lave en hamrende flot 2D kvalitet. Ingen af mine
senere grafikkort har kunnet nå det til sokkeholderne. Derimod er det ikke
meget værd i 3D spil.

Vagn