Skærme
Fijala 3554
Ny CRT-19" eller TFT-17" skærm?
Fra : Insideout

Dato : 25-08-03 10:25

Hej

Jeg skal have ny skærm og budgettet er 2500 kroner og ikke en klink mere
.

Skærmen skal mest bruges til fremvisning og redigering af digitale billeder.

Mit grafikkort er et Geforce4 MX 420 64 MB skærm opl. 1152x864 32 bits color
og 75 Hertz.

Pga. mit budget og mit brug af skærm er det jo nok en CRT skærm jeg skal
have?

Jeg vil gerne komme til at køre med mere Hertz kan det lade sig gøre?

Hvilken skærm?

Mvh
Henrik

Fra : Brian Olsen

Dato : 25-08-03 13:32

"Insideout" <insideout@chicks.dk> wrote in message news:3f49d5ec$0$83067$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvilken skærm?

Prøv at kigge her:
<http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&shop_id=2989&vare_id=119438>

Specifikationer på skærmen kan du finde her:
<http://support.ap.dell.com/docs/monitors/p991/En/spec.htm>

1600 x 1200 v. 85 Hz, så den kan utvivlsomt køre en del mere i din foretrukne opløsning.
Har selv haft en magen til og det er en lækker skærm

Vær dog opmærksom på at det er en gittermaskeskærm, der er altså de to svage tråde i
skærmbilledet som er generelt for trinitronskærme. Personligt har jeg ingen problemer
med dem, ser dem faktisk ikke, men andre kan ikke leve med dem !

Find evt. et sted hvor du kan se en trinitronskærm, så du ved på forhånd om det er noget
du kan leve med. Ellers har du jo 14 dages returret ved netkøb, men det koster jo stadig en
del porto og besvær når det er 30 kg skærm vi har med at gøre.

Mvh
Brian Olsen

PS !
Jeg har ingen kommercielle interesser i Netto-PC, har dog selv handlet der uden problemer !

Fra : Insideout

Dato : 28-08-03 12:16

"Brian Olsen" <nyhed@REMOVEdbmail.dk> skrev i en meddelelse

Hej brian

Ja ud over dit indlæg var der ikke meget hjælp at hente i denne gruppe ,
den er nok mest til fladskærme .

> Prøv at kigge her:

<http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&shop_id=2989&vare_
id=119438>

Jeg syntes dog dit link lød fornurtigt (har ingen forstand på dette derfor
spurgte jeg jo) så derfor smuttede jeg en tur til Esbjerg for at hente en
skærm jeg valgte dog en Dell P992 til kr. 2350.- i sort.
Jeg kan dog kun køre 85 Hertz og selv helt ned i 1024x768 køre den kun 85
Hertz, er det mit grafikkort der er skyld i det?

> [...]
ingen problemer
> med dem, ser dem faktisk ikke, men andre kan ikke leve med dem !

Trådene er til at leve med allerede nu ser jeg dem ikke, dog er det lidt
være med at billedet buer let indad det kræver nok lidt mere tilvending.
Om jeg havde kunnet få noget bedre for pengene ved jeg ikke og det er entlig
også lige meget for jeg er jo tilfreds

> PS !
> Jeg har ingen kommercielle interesser i Netto-PC, har dog selv handlet der
uden problemer !

Det er helt ok.

Mvh
Henrik