Forsikring igen - med Topdanmark - Virago
Fra : Flemming Petrich Jen~

Dato : 06-04-01 11:41

Der har nu været en ret stor diskution omkring forsikring om motorcykel og
lignende
Jeg vil har lige opridse hvad jeg giver i forsikring - jeg er 51 år
(desværre ville godt være lidt yngre), jeg har en MC en ældgammel bil jeg
bruger når der ikke er vejr til at køre MC.
Jeg har en XV535 Virago og bor i postnummer 6715.
MC - jeg skal pr. første september igen betale 1.947,00 for MC-en dette er
incl. ansvar/kasko - Jeg er medlem at MC-Virago Club Denmark - dette gælder
for et år.
Ved kasko skal jeg betale 2.500,- ved tyveli 20% af skaden dog mindst
ovennævnte beløb.
Forsikringen på en ældgammel bil er 1.685,00 kun ansvar
Indboforsikring gældende 589000,- bor kun i en lejlighed på 50 kvadratmeter
hvor jeg skal betale kr. 1.186,00

Jeg har tegnet tophjælp for bilen kr. 453,00 pr. år
for MC - kr. 236,00 pr. år

Jeg skal her lige gøre opmærksom på at jeg mener MC - er forsikring for et
lille belød hvorfor jeg har bedt Top DK om at give mig et mere reelt beløb -
men det var bare mine ord - ville gerne høre lidt fra (Armand) hvad han
mener om det
Hilsen
Flemming

Fra : Flemming Petrich Jen~

Dato : 06-04-01 14:40

Top-Danmark har netop ringet tilbage - har forhøjet værdien af MC-en
med 30000 kr. de forlanger bare at jeg har nogle billeder af de forandringer
jeg har lavet af maskinen. Og Og det koster ikke ekstra - forsikringspræmien
er stadig den samme kr. 1947,- incl. kasko og ansvar
såååååå
Hilsen
Flemming XV535

Fra : Armand

Dato : 09-04-01 00:42

Flemming Petrich Jensen <petrich@esenet.dk> skrev i en

> Jeg vil har lige opridse hvad jeg giver i forsikring..................
> ....det var bare mine ord - ville gerne høre lidt fra (Armand) hvad
han
> mener om det

Skudt forbi

Qua manglende motorcykel er jeg for det første ude af
forsikrings-problematikken lige for tiden!
Derudover kørte jeg lykkeligt på min GPZ900R i 12 år til en fast pris
(ikke klasse-fald ved skade!) på 2.500 kr/årl., samt den allestedskendte
20% selvrisiko ved tyveri!

Men til andres sammenligning kan jeg oplyse at jeg ved hhv. mit gamle
selskab (Codan) og Top DK har forhørt mig om min præmie i fald af køb af
en SV 650'er : 6 - 6.500 kr!
Runa derimod vil gøre det for 2.800,- ! (= 2.500 - 3.000 kr i besparelse
årl, som kan bruges på en hurtigere afdragning af lånet - Der
nødvendigvis skal være ved Lån & Spar-bank!)

--
Armand.