Underdragt til de kolde tider
Fra : Martin Andersen

Dato : 24-08-03 00:41

Hej alle,

Jeg har købt mig en Ndiver Cortex skaldragt - og hvor svært det end er at
forstille sig, bliver det snart koldt at dykke igen - så hvad kan der
anbefales af underdragte. Jeg har læst en lidt blandet ( læs: negativ)
kritik af Flectalon 300 der skulle være kold omkring bryst og hals - er der
nogen der har erfaring med dette? Jeg dykker gerne hele året i danmark /
norden, så den må meget gerne kunne "gå" ned til 0 grader. Desuden er det
naturligvis et krav til underdragten, at den stadig isolere godt, selv når
den bliver våd !!

Jeg har prøvet at finde tests af DUI's Thinsulate, polar osv. dog endnu uden
held - ??

Jeg er åben for alle tanker, ideer og forslag

Mvh Martin

Fra : Einar Hagen

Dato : 24-08-03 01:29

"Martin Andersen" <maa@j-l.com> wrote in message
> [...]
uden
> held - ??
>
> Jeg er åben for alle tanker, ideer og forslag

Weezle Extreme+, ullundertøy, tørrhansker og to løse hetter.

Einar

Fra : Thomas Kristensen

Dato : 24-08-03 22:44

> [...]
> held - ??
>
> Jeg er åben for alle tanker, ideer og forslag

Hej Martin

Jeg har selv en Flectalon 300 og kan kun anbefale den. Den er meget
let, tørrer hurtigt og isolerer fortrinligt. Den isolerer
selvfølgeligt dårligt når den bliver våd, men jeg tvivler på at der er
nogen der er væsentligt bedre i den situation... Jeg har dykket med
den inderdragt under en trilaminat tørdragt i vand under 0 C, og
faktisk haft det ret behageligt i hvert fald de første 20-25 minutters
tid.

MVH. Thomas