San Francisco - Sacramento
Fra : Jens Christiansen

Dato : 23-08-03 21:23

Hejsa

Hvordan vil i anbefale at jeg kommer nemmest/billigst fra San Francisco -
Sacramento? Hvis vi ser bort fra at leje bil..

Hvad koster en flybillet? Og er det muligt at tage bus eller tog fra
lufthavnen - eller lignende.. Er jo trodsalt ca. 250 km?

Og i så fald, hvad er priser på dette?

På forhånd tak og med venlig hilsen
Jesper Christiansen

Fra : Jensb

Dato : 24-08-03 12:18

"Jens Christiansen" <jhc@bonbon.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad koster en flybillet? Og er det muligt at tage bus eller tog fra
> lufthavnen - eller lignende.. Er jo trodsalt ca. 250 km?

Der er nu kun 90 miles (145 km), og det tager omkring 1 t 40 min at køre.

Fra : Jens Christiansen

Dato : 24-08-03 13:21

Okay.. my bad.. Havde bare fået at vide af hende min kæreste bor hos at der
var ca. 250 km.. Men ja! :) Ville helst se om ikke jeg kunne finde noget
offentligt, da der er lidt problemer med at de henter mig 6. januar 2004
hvor jeg ankommer.. Så hvis det andet kunne lade sig gøre..?! Bortset fra
det er trafikken vist ret slem omkring kl 13.30 hvor jeg ankommer?! Men
selvfølgelig inden jeg kommer ud af lufthavnen er klokken jo blevet det
mere - og ved ikke hvordan deres eftermiddags trafik er..

Mvh
Jesper

Fra : Lars Ehlers

Dato : 25-08-03 17:16

On Sun, 24 Aug 2003 14:21:07 +0200, "Jens Christiansen"
<jhc@bonbon.net> wrote:

> [...]
>selvfølgelig inden jeg kommer ud af lufthavnen er klokken jo blevet det
>mere - og ved ikke hvordan deres eftermiddags trafik er..

Som du kan læse andetsted i denne tråd, så kan det offentlige godt
betale sig. Specielt efter BART er kommet til lufthavnen.

Mht. til at køre turen i bil, så kan du roligt regne med, at det vil
tage et par timer at køre de ca. 90 miles mellem SF og Sacramento. Der
er som regel godt tryk på trafikken på Bay Bridge sidst på
eftermiddagen, og det er endnu værre hvis du ankommer en fredag. Der
er andre mulige ruter, men det kræver at man er lokalkendt....

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Lars Ehlers

Dato : 25-08-03 17:11

On Sat, 23 Aug 2003 22:23:22 +0200, "Jens Christiansen"
<jhc@bonbon.net> wrote:

> [...]
>
>Hvad koster en flybillet? Og er det muligt at tage bus eller tog fra
>lufthavnen - eller lignende.. Er jo trodsalt ca. 250 km?

Det er blevet nemmere at komme til og fra San Francisco lufthavn. Når
du ankommer, tag BART (Bay Area Rapid Transit) til Tranbay Terminal i
San Francisco. Her kan du tage Greyhound til Sacramento, tager ifølge
http://greyhound.com ca. 2 timer. Jeg vil skyde på, at BART koster
$6-7 og Greyhound billetten koster $13.25. Ikke dårligt at kunne rejse
fra SF til Sacramento for omkring $20. En flybillet løber op i flere
hundrede dollars for en retur.

--
Lars Ehlers, San Francisco