Billig forsikring eller..... ? kun for per~
Fra : Peter

Dato : 06-04-01 10:26

Hej

Nu sad jeg lige og cruisede rundt i forsikringsverdenen og fandt..
http://www.gf-forsikring.dk/ungdoms.asp

Okey jeg fandt lige MC afdelingen.. (findes undes Bilforsikringer) "kun" 3
spørgsmål for at udregne min præmie..
Postnummer
Antal skadefri ås (den går kun til "2 el flere år")
Motorens størrelse 0-175cm3 el 176-999cm3

Jeg zappede lige tallene ind hurtigt... og kom ud med en ansvar på 1169.-..
*GISP*

Hmmm er det ikke lidt billigt ?

Peter
Nybagt ejer af en XJ600S '93

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 06-04-01 10:43

Peter <hotpwc@hotmail.com> wrote in article
<9ak22n$2p7n$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> http://www.gf-forsikring.dk/ungdoms.asp
>
> Jeg zappede lige tallene ind hurtigt... og kom ud med en ansvar på

Øøh... næh.
Ansvar koster ikke mere - det er først ved kaskoen de tager ved! Jeg mener
jeg gav lige under 1K for min ex. GS500, også ved GF.

Jeg har hørt flere begrundelser, men den oftest gentagne er at MCister
oftest er involveret i solo ulykker, og dermed kommer ansvarsforsikringen
sjældent i brug.

Men derfor kan man da stadig sagtens ramme en barnevogn...

--
Mikkel

Fra : Uffe Ibh Iversen

Dato : 06-04-01 12:02

Hej Ng
Jeg mener da absolut det er billigt, jeg har lige skiftet til GF fra Top DK
og sparer mellem 500 og 1000 slag og til næste år sparer jeg da ihvertfald
1000kr, så jeg mener da det er billigt.

mvh Uffe
Mini Bol d'Or

Fra : Albert

Dato : 06-04-01 12:02

> 1169.-..

Skal give 698 for en CBR1000, så jeg vil da nærmest sige dyrt

Af samme grund er der mange der starter med en ansvar og en Mspjætter indtil
de får tjent nogle år op og har råd til at forsikre den "rigtige" mc...

mvh Albert

Fra : Uffe Ibh Iversen

Dato : 06-04-01 16:41

Hej Albert
Hvilket forsikringsselskab er det, hvor du nøjes med 698?
Uffe

Fra : Albert

Dato : 06-04-01 17:22

> Hej Albert
> Hvilket forsikringsselskab er det, hvor du nøjes med 698?
> Uffe

Lige bortset fra Thisted Amt (min alder 40 år), så tror jeg testvinder
hver gang det kommer til priser er :

www.runa.dk (også i dette tilfælde)

Provintizel (jeg kan sgu ikke stave til det) er også rimelige
attraktive med deres DMC rabat

mvh Albert

Fra : FTJ

Dato : 06-04-01 14:25

> Øøh... næh.
> Ansvar koster ikke mere - det er først ved kaskoen de tager ved! Jeg mener

Ja Ja - men deres Kasko er nu heller ikke så dyr.

Jeg slipper med ca. 2200kr for min XJ600, ansvar alene betalte jeg ca.
1100kr. for.

Samme smøre hos mit gamle forsikrings selskab ~ 14.000kr.

Så nu har jeg alt hos GF.

mvh...

Finn

Fra : james

Dato : 07-04-01 17:20

> Hmmm er det ikke lidt billigt ?
>
> --

Kirsten har lige fået forsikret Shadow i Tryg for: 659 kr/året for ansvar.
....vi kører uden kasko...eller er "selvforsikrede." (Det vil sige at man tager
det beløb forsikringen ellers ville haft, og indbetale det på en konto. Derfra
betaler man evt. skader....Er man bare lidt heldig, forsiogtig, de første år,
går det helt godt.)

-james