overclocking af beige G3
Fra : Jesper

Dato : 28-12-00 23:39

Jeg har nu haft låget af min beige G3/266 rev. 2 for at kikke lidt på
jumperindstillinger mv.
Spørgsmålene er nu bare, hvor får jeg fat i ekstra jumpers af denne
mikro størrelse? Skal jeg bare 'skrotte' den jumperbro der sidder der og
montere små jumpers på pins'ene?
Måske kan Morten give nogle tips...?

--
mvh Jesper

.....jumppinsdippetutp#ut

Fra : Ole

Dato : 31-12-00 12:34

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]
> Spørgsmålene er nu bare, hvor får jeg fat i ekstra jumpers af denne
> mikro størrelse? Skal jeg bare 'skrotte' den jumperbro der sidder der og

Hej,
Såvidt jeg husker kan du købe jumpers i enhver PC forretning for næsten
ingen penge. Hvis ikke du kender siden: xlr8yourmac.com, bør du omgående
tjekke den. Der er beskrivelse/erfaringer med "overclocking".

MVH

Ole

PS! Godt nytår og held og lykke ( har selv en beige G3/266 - upgraderet
med en ziff processor )

Fra : Jesper

Dato : 31-12-00 12:41

Ole <otn@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> ingen penge. Hvis ikke du kender siden: xlr8yourmac.com, bør du omgående
> tjekke den. Der er beskrivelse/erfaringer med "overclocking".

Det vil jeg prøve.
Jeg har pløjet enhver (næsten da...) side igennem om overclocking - og
der har xlr8yourmac især været en stor hjælp. Jeg kan også anbefale det
tyske site macinfo <URL:http://www.macinfo.de>.

> PS! Godt nytår og held og lykke ( har selv en beige G3/266 - upgraderet
> med en ziff processor )

Jeg har også tænkt på at købe en ny processor. Hos tyske MacTrade
<URL:http://www.mactrade.de> koster en Formac 366/1 mb cache (inkl.
carrier card til montering i en ældre PPC) 299 DM - eller små 1200 kr...
For de interessere har de også Formacs Proformance grafikkort til små
1200 kr.

Godt nytår!

--
mvh Jesper