Opboring af cylinder
Fra : C.Christoffersen

Dato : 23-08-03 19:07

Hej alle !

Jeg har lige et spørgsmål. Jeg har en peugeot speedfight 2 LCE årg 2000.
Stemplet er stået af, og har lavet nogle fæle riser i cylinderen. Hvis man
skal have den boret op, hvor meget skal der så være i overstørrelse ? Et
eks. hvis man sætter et 43 mm. stempel i hvor meget mere skal hullet i
cylinderen være. Er 43,04 nok ?

Hilsen
C. christoffersen

Fra : Hekto

Dato : 23-08-03 20:56

In article <3f47ad3d$0$5153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
C.Christoffersen says...
> [...]
> skal have den boret op, hvor meget skal der så være i overstørrelse ? Et
> eks. hvis man sætter et 43 mm. stempel i hvor meget mere skal hullet i

Køb en ny cylinder. Det er billigere end at få den boret op o.s.v.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : C.Christoffersen

Dato : 24-08-03 07:09

Hej Hekto !

I almindelighed villle jeg give dig ret. Men nu er det sådan at på mit
arbejde har vi et komplet dreje og fræse værksted. De kan simpelthen alt på
det værksted. Lave tandhjul o.s.v. Derfor spurgte jeg. Men har du en ide med
hvor meget man skal give den i overstørrelse ? så ville jeg være en glad
mand. (jeg ved at, du ved en masse om peugeot speedfight)

Hilsen
C. Christoffersen

Fra : Hekto

Dato : 24-08-03 18:43

In article <3f485698$0$5134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
C.Christoffersen says...
> [...]
> hvor meget man skal give den i overstørrelse ? så ville jeg være en glad
> mand. (jeg ved at, du ved en masse om peugeot speedfight)

OK!
Jeg kan ikke give dig et eksakt mål.
Dog er der forskel på tollerancen, om det er nicasil, støbejern eller
aluminium med foring. De udvider sig forskelligt og derfor er der behov
for forskellige spillerum.
Du har enten støbejern eller alluminium med foring.

Prøv at lede her: http://www.macdizzy.com/2stroke1.htm

Fra : Gert kristensen

Dato : 30-08-03 09:09

43.05 .. alså 0,05mm over