kædekit, hvad skal jeg købe
Fra : Aron \(manner\) Vell~

Dato : 06-04-01 09:50

Jeg er helt nybagt motorcykel ejer. Er blevet ejer af en Kawasaki gpz 500s
fra 93.
Jeg skal have nyt kædekit på, da det er meget slidt og som "skabslæser" af
dk.fritid.motorcykel går jeg ind på www.louis.de, da det skulle være billigt
at bestille herfra.
Nu kan jeg imidlertid vælge mellem 3 forskællige vare numre der skulle passe
til min mc. Skal jeg bare købe den billigste eller hva'

Kettensatz did 520 vm, 10041354, pris 249,95 dm
Kettensatz did 520 v , 10041145, pris 209,95 dm
Kettensatz regina 520ors, 10041261, pris 189,95 dm

Nogle råd? Jeg gør ud fra at det er til at finde ud af at skifte sådan noget
selv, selvom jeg aldrig har skruet i en mc før. -Har skiftet tandhjul på min
goe gamle racer-cykkel (pedal træks modellen) det fungere vel på nogenlunde
samme måde.

-Aron (manner) Velling

Fra : Armand

Dato : 06-04-01 11:35

Aron (manner) Velling <manner@post.tele.dk> skrev i en

> [...]
på min
> goe gamle racer-cykkel det fungere vel på nogenlunde samme måde.

Lige netop Regina kender jeg dårlige historier om.
Dog kan regina være udemærket forudsat at dens kvalitet (= trækstyrke!)
svarer til den kravet til pågældende model!

Desværre er der ingen definition på kvaliteterne på hverken Louis'
hjemmeside eller i deres katalog, hvorfor jeg har tilladt mig at
forespørge derom via deres hjemmeside.
Af samme grund er det heller ikke til at gøre sig klog på forskellen på
DID-V og DID-VM -kvaliteten
Men til gengæld er der ét års garanti på Regina'erne

Om det praktiske arbejde:
Det er netop en af de områder hvor man som hjemmeskruer-rookie ikke bør
kunne løbe ind i uoverskuelige problemer blot man husker at få spændt
alt igen - Så klø bare på!
Jeg kan dog læse mig til at Regina-sættene er i "endlos-kette" =>
fabriks sammenlukket, hvilket vil kræve afmontering af bagsvingeren!!
Køb derfor en alm. kæde der skal samles med samleled - allerbedst et
nitte-led!

--
Armand.

Fra : Rune Larsen

Dato : 06-04-01 12:16

> Af samme grund er det heller ikke til at gøre sig klog på forskellen på
> DID-V og DID-VM -kvaliteten

Nu kender jeg ikke lige noget til kvaliteten, men jeg kan i kataloget se at
forskellen på V og VM modellen er at de kører med hhv. O- og X-ringe.

/Rune

Fra : Armand

Dato : 07-04-01 01:08

Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en

> Nu kender jeg ikke lige noget til kvaliteten, men jeg kan i kataloget
> se at forskellen på V og VM modellen er at de kører med hhv. O- og X-
> ringe.

Hvilket katalog??

--
Armand.

Fra : Rune Larsen

Dato : 07-04-01 15:34

> Hvilket katalog??

Hardcopy af Louis kataloget.

/Rune

Fra : Armand

Dato : 08-04-01 23:43

> Hardcopy af Louis kataloget.

Det nye altså?
For jeg ser det ikke i det fra '00 :-/

--
Armand.

Fra : Aron \(manner\) Vell~

Dato : 08-04-01 22:24

konklussion: Jeg går ned i den lokale motorcykel forretning og køber en
kæde, så jeg er sikker på hvad jeg får.

-Aron Velling

Fra : Armand

Dato : 09-04-01 00:50

> konklussion: Jeg går ned i den lokale motorcykel forretning og køber
> en kæde, så jeg er sikker på hvad jeg får.

Har fået et venligt svar fra Louis:

De står inde for at de anbefalede kæder mindst(!) overholder den
foreskrevne træk-styrke (hvilket jeg for DID'ernes vedkommende heller
ikke var i tvivl om!).

--
Armand.
(der som teknik-freak gerne så et skema over specifikke træk-styrker)

Fra : Søren L Hansen

Dato : 06-04-01 13:00

Aron (manner) Velling <manner@post.tele.dk> wrote in article
> [...]
min
> goe gamle racer-cykkel (pedal træks modellen) det fungere vel på

Jo det er såmænd let nok. Og dog. Jeg hjalp min fætter i Canada med at
skifte kæde på den Kawa420 crosser vi skulle ræse på hans marker med. På
kædeæsken stod på typisk amerikansk facon, en række advarsler, bl.a.
"Pil den gamle kæde af inden du sætter den nye på"
"Stands motoren og sæt i frigear inden du forsøger at piller kæden af" !!!

og den sidste var noget med:

"Hvis du ikke ved hvad du har med at gøre - lad vær med at gøre det"

--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Rolf Skovløkke

Dato : 10-04-01 23:32

Hold dig fra Regina - kvaliteten er ikke noget at skrive hjem om- kender
flere eksempler på kæder, der kun har holdt få kilometer - og nogle, som har
ødelagt for mere end en DID koster til forskel!

mvh
Rolf

Fra : origo@earthling.net

Dato : 10-04-01 23:36

"Rolf Skovløkke" <skovloekke@dmc-org.dk> wrote in message
> [...]
har
> ødelagt for mere end en DID koster til forskel!
Og som jeg har skrevet før: Jeg har kanon god erfaring med nettopp Regina.
Den gullfarvede modell med kopperbelagte ruller har holdt riktig godt, både
på en tunet ZZR1100 og på min nåværende R1'er. Jeg kjørte 10.000km på Regina
sist år, riktig mange av dem på bane med tilhørende høy belastning.

JS