Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Undervandshus til IXUS - mange typer
Fra : Henrik S.

Dato : 23-08-03 15:11

Til alle!

Jeg overvejer at købe et undervandshus til mit IXUS 330.

MEN - jeg kan se, at det er forskellige huse til de forskellige IXUS
kameraer - trods stort set ens mål.

Kan man bruge undervandshusene "på tværs" af IXUS-modellen?
Selvfølgelig er der funktioner der så ikke kan betjenes - men kan det
overhovedet lade sig gøre?
Nogle erfaringer?

Hilsen Henrik

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 23-08-03 15:59

Hej Henrik,

> Jeg overvejer at købe et undervandshus til mit IXUS 330.

Det har jeg også, men til mig IXUS 400.

> MEN - jeg kan se, at det er forskellige huse til de forskellige IXUS
> kameraer - trods stort set ens mål.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men kunne godt tænke mig at vide, hvor du
har fundet disse undervandshuse?

Har søgt på EDBPriser, men kan ikke finde noget.

/Glenn
(Remove "REMOVETHIS" in the end of my e-mail to reply.)

Fra : Henrik A

Dato : 23-08-03 16:29

Hej med jer

Der findes et undervandshus til IXUS med varenummer 8510A001

Canon WP DC10 - Marintaske ( til digital-fotografiapparat )
You can use Waterproof Case WP-DC10 to take underwater shots at depths of up
to 40 meters (130 feet), and of course it's ideal for taking worry-free
pictures in the rain, at the beach, or on the ski slopes.

Du kan bare få en forhandler til at bestille det hjem til dig.
Jeg vil skyde på, at det koster omkring 2.000,-

/Henrik

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 23-08-03 18:25

Hej,

> Der findes et undervandshus til IXUS med varenummer 8510A001

Søgte på varenummeret hos ITButikken og fandt dette.

Link:
http://www.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=45032

Kr. 1600 er en del penge, men mon ikke den falder i pris?

/Glenn

Fra : Jan

Dato : 23-08-03 21:41

"Henrik S." <henrik_sodermanVÆK@online.pol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kameraer - trods stort set ens mål.
>
> Kan man bruge undervandshusene "på tværs" af IXUS-modellen?

Nej, du skal have model Canon WP-DC500
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324588005

Jan

Fra : JBT

Dato : 23-08-03 20:57

Hej Henrik.
Jeg er ejer af et IXUS 300, som er forgængeren til 330'eren. Jeg har prøvet
både 330, v, v2 og v3 i mit hus.
330 og 300 passer i størrelse, så de passer begge to i mit undervandshus
WP-DC100, der er bygget til 300'eren. Det skal lige siges at ikke alle
knapper kan betjenes på 330'eren, men de mest normale funktioner;
tag-billede, menudrejeknap og tænd-slut virker i hvert fald. Menuen på
bagsiden er placeret et lidt andet sted, så her passer knapperne kun 100%
til mit eget IXUS 300.
Derimod er v, v2 og v3 alle for små, så de passer ikke i huset.
Jeg tror ikke huset vil falde synderligt i pris. Det har stort set ligget
konstant på 1600 det sidste år, hvor jeg har haft undervandshuset i fold.
Husk at når O-ringen skal skiftes, kan den købes hos P.W. Service i DK. Jeg
har telefonnummeret liggende ét eller andet sted. Jeg har haft den store tur
med at overbevise Canon DK og Canon EU om, at O-ringen eksisterer som
reservedel. Canon US har den på lager, men de ville ikke shippe til DK >

Jeg har endnu ikke prøvet huset på dybt vand. Det sker om 1 måned ved Great
Barrier Reef :) Så skal jeg nok bringe mine erfaringer, hvis det har
interesse. Indtil videre har det spillet fint i vådt vejr og i svømmehallen.

/Jakob

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 23-08-03 23:15

Hej JBT,

> Jeg tror ikke huset vil falde synderligt i pris. Det har stort set ligget
> konstant på 1600 det sidste år, hvor jeg har haft undervandshuset i fold.

Jeg var inde på EDBPriser igen og fandt dette link. Det ser ud til, at den
er faldet i pris .

Link:
<http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324588017>

> Husk at når O-ringen skal skiftes, kan den købes hos P.W. Service i DK.
Jeg
> har telefonnummeret liggende ét eller andet sted.

Skal den skiftes tit? Kan du ikke finde nummeret frem? De har ikke en
hjemmeside?

Fra : JBT

Dato : 23-08-03 23:59

[snip]
> Jeg var inde på EDBPriser igen og fandt dette link. Det ser ud til, at den
> er faldet i pris .

19 kr. besparelse over 3 uger... drastisk fald. Jeg må købe 2 blot for en
sikkerheds skyld

[snip]
> Skal den skiftes tit? Kan du ikke finde nummeret frem? De har ikke en
> hjemmeside?

Den jeg har siddende i er langt fra slidt op, men jeg vil hade at være på
livets dykkerferie, og stoppe mit undervandsfotograferen på grund af en
målældt gummiring.
Virksomheden som jeg blev henvist til er PW Service, og jeg går ud fra at de
nu kan skaffe O-ringe til samtlige Canon undervandshuse, efter længere tids
tovtrækkeri. Jeg har skrevet tråden og hele parolen tidligere i
dk.fritid.dykning. PW Service kan kontaktes på telefon: 44 85 34 44 (jeg har
ingen aktier i firmaet).
O-ringen til mit hus koster godt 225 for 2 stk incl. fragt. Horribel pris
for 2 gummiringe, men hvad gør man ikke for at være beredt .)
Jeg har taget mål af gummiringen, og kan kaste målene i en senere posting.
Det kan være det er muligt at købe en sådan O-ring via enhver biks der har
med gummi at gøre... ok, ikke alle...

:) Jakob

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 24-08-03 03:17

JBT,

> 19 kr. besparelse over 3 uger... drastisk fald. Jeg må købe 2 blot for en
> sikkerheds skyld

Jeg tænkte i forhold til de kr. 1600 de tager hos IT-Butikken.

> Jeg har taget mål af gummiringen, og kan kaste målene i en senere posting.
> Det kan være det er muligt at købe en sådan O-ring via enhver biks der har
> med gummi at gøre...

Måske i en VVS virksomhed? Er det ellers nemt nok at sætte en ny ring på?

Fra : JBT

Dato : 24-08-03 16:51

[snip]
> Jeg tænkte i forhold til de kr. 1600 de tager hos IT-Butikken.

fair nok .)

[snip]
> Måske i en VVS virksomhed? Er det ellers nemt nok at sætte en ny ring på?

Jeg ved i hvert fald at jeg vil søge efter en eller anden lokal virksomhed
der udarbejder dimser i gummi, når jeg skal have nye O-ringe til mit
undervandsudstyr. Det er legende let at skifte O-ringen på det hus jeg har.
Man skal blot passe på ikke at tage den ud med noget skarpt, men fx med
kanten af et dankort er det legende let.

Mange hilsner Jakob

Fra : Jakob Birk Hansen

Dato : 27-08-03 23:47

"Henrik S." <henrik_sodermanVÆK@online.pol.dk> wrote in message
> Jeg overvejer at købe et undervandshus til mit IXUS 330.

www.digideep.com er der en del god info at hente

Jakob