Sobig F meget aktiv lige nu?
Fra : Rasmus

Dato : 23-08-03 15:09

Jeg har indenfor de sidste par timer modtager ca. 150 mails inficeret med
Sobig.F, (tak til min Norton Antivirus for at snuppe dem....), hvorfor gør
ISP´erne ikke noget for at stoppe ormen?, f.eks scanner alt post?

mvh
Rasmus

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 23-08-03 15:11

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> writes:

>Jeg har indenfor de sidste par timer modtager ca. 150 mails inficeret med
>Sobig.F, (tak til min Norton Antivirus for at snuppe dem....), hvorfor gør
>ISP´erne ikke noget for at stoppe ormen?, f.eks scanner alt post?

Det er et produkt, man kunne tage penge for, og enkelte udbydere
gør det også.

Omvendt er det folks eget ansvar at holde deres maskiner opdateret.
Udbyderne leverer posten, de læser den ikke igennem for skadeligt
indhold - ligesom Post Danmark heller ikke tjekker papirpost for
evt. skadeligt eller ulovligt indhold.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-08-03 15:42

Rasmus skrev:

>Jeg har indenfor de sidste par timer modtager ca. 150 mails inficeret med
>Sobig.F, (tak til min Norton Antivirus for at snuppe dem....)

Tak til min pegefinger og min deleteknap for at snuppe alt hvad
der nogen sinde er kommet af virus til min maskine.

--
Bertel

Fra : Peter Loumann

Dato : 23-08-03 17:10

On Sat, 23 Aug 2003 16:42:19 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> wrote:

>Tak til min pegefinger og min deleteknap for at snuppe alt hvad
>der nogen sinde er kommet af virus til min maskine.

Ja, her kommer de heller ikke i kontakt med noget AV-program. De
bliver sletter på serveren. De er vist generelt let genkendelige.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Rasmus

Dato : 25-08-03 16:39

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> Tak til min pegefinger og min deleteknap for at snuppe alt hvad
> der nogen sinde er kommet af virus til min maskine.

Hold da op....endnu et brugbart indlæg fra dig

mvh
Rasmus

Fra : Leo E

Dato : 23-08-03 17:52

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> wrote in message news:<bi7sh5$gkr$1@sunsite.dk>...
> [...]
> Sobig.F, (tak til min Norton Antivirus for at snuppe dem....), hvorfor gør
> ISP´erne ikke noget for at stoppe ormen?, f.eks scanner alt post?

Har din ydbyder ikke et spamfilter på sin server?
Tdc har et, jeg har modtaget 0 inficerede mail, og når jeg kigger
i spamfiltret er det alenlangt med blokerede domæner og adresser.
Hilsen: Leo

Fra : Allan Olesen

Dato : 23-08-03 21:17

le01@paradis.tdcadsl.dk (Leo E) wrote:

>Har din ydbyder ikke et spamfilter på sin server?

....som skulle snuppe virusmails, selv om det ikke er ideen med et
spamfilter?

>Tdc har et, jeg har modtaget 0 inficerede mail, og når jeg kigger
>i spamfiltret er det alenlangt med blokerede domæner og adresser.

Det ville nok vaere rigtigt dumt at bygge en virusfiltrering paa
domaener og adresser. Virus kommer jo tit fra folk, man kender.
Selv de forfalskede afsenderadresser er ofte folk, man kender.

--
Allan Olesen, Lunderskov.