Jordbærshots
Fra : Ukendt

Dato : 23-08-03 13:55

Ak, ak, ak.

Jeg KAN bare ikke finde frem til en passende jordbærshots, så de bliver
ligesom dem man køber på diskoteker osv. :(.

De er ofte lidt tyktflydende, og smager enormt godt.

Jeg har brugt følgende opskrift (fik den af en ven):

2 cl. Cuba Strawberry
4 cl. Gin
1 Brik Ananasjuice
En del jordbær grenadine
Lidt banan grenadine
Flødeskum

Og derefter shaket det. Men jeg rammer ikke rigtigt smagen - det bliver
bl.a. lidt for sødt. Nogen der har den helt perfekte opskrift? :)

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Padmé Amidala

Dato : 23-08-03 13:57

Nu ved jeg ikke lige hvilket disco du har fået dem på, men hvad med at lave
dem med rigtige jordbær??

frosne jordbær
lidt isterninger
alm vodka
margaritamix
solbærsaft

Målene er meget afhængige af hvor meget du vil lave..
Vi plejer at fylde blenderen helt...hvor vi så bruger disse mål:

1 pose frosne jordbær
en håndfuld isterninger
10 cl vodka
6-8 cl margaritamix
2 cl solbærsaft

VH
Padmé Amidala

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 24-08-03 10:24

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe(a)dailyrush.dk> wrote in dk.kultur.mad+drikke:

[...]

> bl.a. lidt for sødt. Nogen der har den helt perfekte opskrift? :)

Jeg ved ikke lige om det er den 'perfekte' opskrift men vi har flere gange
brugt følgende opskrift (med succes):

1 cl Cuba Strawberry
1 cl Artic Strawberry
1 skvæt lime
1 skvæt jordbær grenadine
1 smule husblas
1 jordbær af passende størrelse

Og så i køleskabet et par timer. Det ligger dog ikke så meget op af dit
forslag syntes jeg.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://henrik.boegh.net/geek/usenet.html

"I just put in the wrong battery and the thing went crazy..."
-- Richard Kind as Paul Lasiter in 'Spin City'