Enevald Flåten
Fra : OZ5VIB Børge Bøjlun~

Dato : 23-08-03 11:50

Enevald Flåten i Århus

se
http://jesusnyt.webbyen.dk

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 23-08-03 11:56

"OZ5VIB Børge Bøjlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message
news:bi7gro$9vl$1@sunsite.dk...
> Enevald Flåten i Århus
>
> se
> http://jesusnyt.webbyen.dk

Stakkars Århus med sligt besøg

Kjellemann

Fra : jørgen

Dato : 23-08-03 13:13

"Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en meddelelse
news:3f474955$1@news.broadpark.no...

> "OZ5VIB Børge Bøjlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message
> news:bi7gro$9vl$1@sunsite.dk...
> > Enevald Flåten i Århus
> >
> > se
> > http://jesusnyt.webbyen.dk
> >

> Stakkars Århus med sligt besøg

Det kommer jo an på hvad hensigten er.
Hvis målet er at samarbejde med de andre menigheder i Århus, og gøre Guds
vilje, er det vel en god ting.

Men hvis formålet udelukkende er økonomisk, og handler om at suge
tiende-betalende medlemmer til sig, er jeg mere kritisk.

mvh jørgen.

Fra : OZ5VIB Børge Bøjlun~

Dato : 23-08-03 13:45

"jørgen" <au_536@lite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det kommer jo an på hvad hensigten er.
> Hvis målet er at samarbejde med de andre menigheder i Århus, og gøre Guds

Formålet er menneskers frelse.
Århus er en storby hvor mange mennesker ikke kender Jesus som deres frelser.

--
Hej fra Børge
http://jesusnyt.webbyen.dk

Fra : Mr. D

Dato : 23-08-03 17:27

"OZ5VIB Børge Bøjlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Formålet er menneskers frelse.
> Århus er en storby hvor mange mennesker ikke kender Jesus som deres
frelser.

Hvorfor starter Flåten så med at forsøge at kapre andre menigheders
medlemmer til grundlæggelse af sin egen, hvis der er nok ufrelste at tage
af?

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Fra : OZ5VIB Børge Bøjlun~

Dato : 23-08-03 21:00

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvorfor starter Flåten så med at forsøge at kapre andre menigheders
> medlemmer til grundlæggelse af sin egen, hvis der er nok ufrelste at tage

Mig bekendt er menigheden startet fordi en kreds af ledere fra blandt andet
pinse missionens forstander bad Ham om at starte efter at Flåten havde fået
et kald fra Gud om starte et arbejde i Danmark.
Ligeledes er den tidligere forstander for Bibelskolen i Brande ( nu stanset
i Brande ) også med i arbejdet i samråd med ledere fra Pinse kirken.
Hvis nogle er gået fra en kirke over i Levende ord er det nok fordi de
følger sig mere hjemme der end hvor de kom fra Jeg er sikker på at der ikke
er nogen der har tvunget dem til det.
Hvis det ikke er koret vil jeg gerne havde det at vide.

--
Hej fra Børge
http://jesusnyt.webbyen.dk

Fra : Mr. D

Dato : 24-08-03 22:52

> [...]
fået
> et kald fra Gud om starte et arbejde i Danmark.

Nej, Flåten lovede disse ledere en skole, og starter nu i stedet først en
menighed.

Man kan undre sig lidt over udviklingen i Flåtens "Gudskald". Han starter
med at ville anlægge en Bibelskole i Århus. Pinsen i Århus lægger sine
lokaler til generalforsamlingen, og en del af menighedens unge tager på
Flåtens skole i Norge. Den lokale leder Frede Rasmussen støtter stærkt op om
ideen.

Flåten kommer som verdensmanden med de store armbevægelser. En stor
Bibelskoleide skal eksporteres fra Norge til Danmark, Skolen i Danmark skal
blive springbrædt til resten af Europa osv. osv. og danske ledere falder som
så ofte før for de store ord og drømmene.

Så er Flåten pludselig menighedsdannende i Århus, og profeterer at hans
menighed hurtigt vil vokse til 1.000 medlemmer. Han udtaler at Århus har
280.000 indbyggere og kun én pinsemenighed med 400 medlemmer. Men hvor
kommer de medlemmer fra, som han nu starter menigheden på? Har han været ude
og hente dem som nyfrelste blandt de 280.000 mennesker på gaden? Nej, han
har fisket dem på underfundig måde. Tænk bl.a. på, at han har hentet en del
håbefulde unge fra andre menigheder til sin skole, og skabt en relation til
dem, der kan bruges, når han nu selv vil danne menighed i Århus.

Hans fremgangsmåde i Århus er ikke anderledes end den var i Bergen og andre
norske byer. Og det kan du læse om i norsk presse, hvor hans metoder er
under stærk kritik.

Hvis du kan læse mellem linierne, kan du jo bl.a. læse dette:

http://www.k-s.no/index.cgi?art=1999

Der er også lidt oplysninger i denne artikel. Her behøver du dog ikke læse
MELLEM linierne.

http://home.no.net/kampenom/site/KOS_007.htm

Mr. D

Simon Griis