morgenvægten....jamen hvorfor??
Fra : Ninett Green

Dato : 23-08-03 05:51

Kære NG.

Nogle af mine deltagere er virkelig helt opslugt at deres vægttabsarbejde og
kommer med det ene skønne spørgsmål efter hinanden, og det synes jeg er
super. Nu står jeg imidlertid over for dette, som jeg ikke kan forklare, men
måske er der nogle af Jer, der kan..??

"Hvorfor er morgenvægten lavere end aftenvægten"?

Vi er helt enige om, at vi jo ikke har reduceret vores vægt overnight, men
hvad sker der i kroppen, siden morgenvægten kan være adskillige kilo lavere
end om aftenen?

Kærligst
--
Ninett Green
NLP Psykoterapeut® & tilknyttet Weight Watchers

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 23-08-03 06:28

"Ninett Green" <nospam-ninett@greenshus.dk> skrev i en meddelelse

> Vi er helt enige om, at vi jo ikke har reduceret vores vægt overnight,

Det er jeg ikke sikker på, om I burde være. Visse dele af kroppen er da også
aktive om natten, hvor der formodentlig også bliver fordøjet føde. Dermed
mener jeg, der bliver forbrugt mere energi, end der indtages i nattens løb.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Insideout

Dato : 23-08-03 08:03

"Ninett Green" <nospam-ninett@greenshus.dk> skrev i en meddelelse

> "Hvorfor er morgenvægten lavere end aftenvægten"?

Fordi man taber sig i løbet af natten.

> Vi er helt enige om, at vi jo ikke har reduceret vores vægt overnight,

Jeg er ikke.

> men
> hvad sker der i kroppen, siden morgenvægten kan være adskillige kilo
lavere
> end om aftenen?

Man taber bl.a. væske dette har dog ikke noget med vægttab at gøre kun at
morgenvægten derfor er lavere.

Bare det at leve brænder energi, så bare dette at du trækker vejret og dit
hjerte slår brænder energi også når du sover.

Mvh
Henrik

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-08-03 10:37

Ninett Green wrote:
> [...]
> hinanden, og det synes jeg er super. Nu står jeg imidlertid over for
> dette, som jeg ikke kan forklare, men måske er der nogle af Jer, der

vi kan da forsøge ;)

> "Hvorfor er morgenvægten lavere end aftenvægten"?

fordi man i løbet af natten taber væske og fordøjer mad.....

> Vi er helt enige om, at vi jo ikke har reduceret vores vægt
> overnight, men hvad sker der i kroppen, siden morgenvægten kan være
> adskillige kilo lavere end om aftenen?

der er udelukkende tale om et væsketab i løbet af natten..... jo større et
menneske er, jo mere væske vil man tabe i løbet af natten..... også op til
et par kilo.....
man taber jo væske bare ved at trække vejret, og i løbet af natten indtager
man jo ikke andet, derfor vil det kunne ses på vægten, når man ikke har
spist i 8-10 timer.... lige som det kan ses på vægten hvis man udrenser sin
tarm...... selve tarmsystemet, kan faktisk indeholde op til 2-3 kilo
afføring og væske der er i færd med at blive fordøjet.... (*G* siger min
erfaring fra alle mine udrensninger ;) )
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Ninett Green

Dato : 28-08-03 06:52

Tak for Jeres svar, der var virkelig noget at komme tilbage med.

Kærligst Ninett