Hvilken type kabel?
Fra : Nicolai Larsen

Dato : 22-08-03 18:47

Hej gruppe.

Jeg er igang med at lave kontor, og vil derfor gerne forberede for at kunne
koble pc'en til husets tv'er. Altså nu hvor jeg laver vægge, så få lagt det
rigtige kabel ind med det samme. Men hvilket kabel skal jeg lægge ind for at
være sikker på, at der altid kan laves forbindelse? Et alm. coax-kabel?

Og mens vi er ved det, så har jeg i de andre værelser, trukket 2 coax-kabler
til hvert "udtag" og i et stjernenet. Så skulle det være muligt at at både
kunne modtage signal og sende signal fra hvert enkelt værelse. Men er der
lavet et antenne udtag, beregnet på at sende fra video eller skal jeg bore
et hul i et fuga-blænddæksel og sætte et alm. coax stik i?

I stjernepunktet, hvad skal jeg bruge af udstyr for at de forskellige tv'er
kan se alt hvad der bliver sendt fra de forskellige rum, udover alm.
kabeltv?

Nicolai

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 22-08-03 18:48

"Nicolai Larsen" <g-l-a-d@sol.dk> wrote in message

Glemte at skrive, hvis der findes en bedre egnet gruppe, venligst sig frem.

Nicolai

Fra : Sune Storgaard

Dato : 22-08-03 19:41

Nicolai Larsen mumbled his insignificant opinion in:

> "Nicolai Larsen" <g-l-a-d@sol.dk> wrote in message
>
> Glemte at skrive, hvis der findes en bedre egnet gruppe, venligst sig
> frem.

Der må være nogen i dk.teknik.tv+video der har styr på den slags.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 22-08-03 19:41

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-08-03 23:09

"Nicolai Larsen" <g-l-a-d@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Glemte at skrive, hvis der findes en bedre egnet gruppe, venligst sig
frem.

> Nicolai

Du glemte også at skrive, hvad denne forbindelse skal bruges til. Vil du
f.eks. afspille dvd på pc.en og sende signalet til fjernsynet? Sende andet
fra pc til fjernsynet?
Det vil jo så igen afhænge af, hvad du vil bruge til overførslen. Er det
f.eks. tv-out på dit grafikkort, så skal du jo finde ud af, hvilke
muligheder der er på dit grafikkort. Det kan være meget forskelligt. Det er
p.t. meget almindeligt, at der bruges svhs stik til overførslen, og så kan
du ikke bruge et coaxkabel.
Der er flere muligheder med jack stik og scartstik m.m., men generelt er det
ikke via coaxkabel.

Kurt