Skille en krumptamp ad
Fra : The Master

Dato : 22-08-03 17:48

Hej NG

Jeg skal lige spørge om hvor lang tid det tager at skille hele krumpampen
ud.. jeg har en Sonic...

Og lige en ting til, hvad koster en knallert mekanikers løn egentligt, fordi
jeg var op til en mekaniker, og han tager 400kr i timen, og det er squ ret
meget for mig...

Fra : Casper\(8700\)

Dato : 23-08-03 07:09

har du prøvet det før???

det er nemt nok hvis du har de ting der skal bruges + et godt sted at
arbejde med det...!
jeg har lige skiftet min en på en jog

Hilsen Casper

Fra : The Master

Dato : 23-08-03 14:47

Nej jeg har aldrig skilt en knallert så meget ad før, altså hele moteren, så
derfor tør jeg på en måde ikke... hehe bange for at ødelægge den....

Fra : Thomas

Dato : 23-08-03 17:12

"The Master" <lyeth1@msn.com> skrev i en meddelelse
> Nej jeg har aldrig skilt en knallert så meget ad før, altså hele moteren,

> derfor tør jeg på en måde ikke... hehe bange for at
> ødelægge den....

Er der noget galt med krumptapen ?

Ellers kunne du jo gøre det at du selv adskiller så meget du kan selv og
tager resten af motoren med ned til værkstedet. På den måde kan du holde
timelønen nede.

Hvis du ødelægger din motor på grund af fejl. så ville det være billigst
hvis du fra starten lod et værkstedet ordne det..Husk på at nogle motor dele
ikke kan fåes som tunings stumper. Så er der kun de orginale dele tilbage
og de er ikke billige.

mvh. Thomas

Fra : The Master

Dato : 24-08-03 11:51

Nej der er såmænd ik noget galt med krumptampen, men der jeg skulle skifte
cylinder og stempel på min scooter, så var der et fjols der trykkede på
kickstarteren, så stemplet ramte krumptampen, så der røg nogle stykker af
stemplet ned i krumptampen... Så det er derfor jeg spørger...

Fra : Thomas

Dato : 24-08-03 13:20

"The Master" <lyeth1@msn.com> skrev i en meddelelse
> røg nogle stykker af
> stemplet ned i krumptampen... Så det er derfor jeg
> spørger...

Du kan måske med lidt held. Afmonter motoren prøv derefter at ryste motoren
så stumperne måske kommer ud. Gem det gamle stempel for at prøve at se om
de stumper der måske kom ud kan danne stemplet helt.

Men det er ikke en dårlig ide det med at adskille krumptabs huset.

Mvh. Thomas

Fra : Casper\(8700\)

Dato : 24-08-03 22:14

jamen dem ka du da bare nuppe ud...
skru motoren af og så hælder du benzin ned ik krumtaphuset og puster med
kompressor pistol..
gør det et par gange så virker det...
det sprøjter lidt men fungere... jeg har gjort det mange gange

hilsen Casper

GO arbejdslyst