Hvilket mailprogram ?
Fra : Frank

Dato : 22-08-03 14:48

... kan følgende og er godt iøvrigt:

se om der er mail på pop3 serveren uden at hente dem.

bounche spammails.

have spamfiltrering.

skal kunne returnere mails med virus.

skal kunne styre html emails i hver enkelt tilfælde så spammails ikke får
linkadgang. Men uden at slå html mails generelt fra.

have multiaccount til mange mailkonti ligesom f.eks Thunderbird.

og gerne have mulighed for at skrive i mailheaders.

Fra : Britt Malka

Dato : 23-08-03 15:03

Hej Frank

Vi forhandler PocoMail, så det er selvfølgelig dette program, jeg
kender bedst sammen med The Bat!, som jeg har brugt i mange år.

On Fri, 22 Aug 2003 13:47:37 +0000 (UTC), Frank <frank@frank.> wrote:

>se om der er mail på pop3 serveren uden at hente dem.

PocoMail, The Bat!

Du kan også gøre det via et lille eksternt program. Se evt. på
www.tips-og-tricks.com/redirect?tip=28

>bounche spammails.

PocoMail, The Bat! sammen med X-Ray

>have spamfiltrering.

PocoMail, Mozilla

>skal kunne returnere mails med virus.

The Bat! kan benytte sig af nogle af Kasperskys anti-virus-programmer,
og ved hjælp af filtre må man kunne returnere mails med virus. Jeg går
ud fra, at du vil have det gjort automatisk?

Personligt ville jeg foretrække at styre det selv for ikke at miste
mail, der ikke indeholder virus. I en lang periode styrede vores
tidligere udbyder dette for os, selv om de nægtede. Det resulterede i,
at folk fx ikke kunne sende mig ufarlige pauseskærme.

>skal kunne styre html emails i hver enkelt tilfælde så spammails ikke får
>linkadgang. Men uden at slå html mails generelt fra.

The Bat! viser slet ikke billeder og scripts, der hentes eksternt.

PocoMail har sin egen indbyggede browser, således at billeder vises
der. Script køres ikke.

I øvrigt kan HTML helt filtreres fra i PocoMail.

>have multiaccount til mange mailkonti ligesom f.eks Thunderbird.

Jeg kender ikke Thunderbird, men de fleste mailprogrammer tilbyder
ubegrænset antal konti. Hvad er det helt præcist, du ønsker?

>og gerne have mulighed for at skrive i mailheaders.

PocoMail.
Britt Malka

Få Tips & Tricks og ny inspiration - www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html

Fra : Britt Malka

Dato : 23-08-03 18:06

On Sat, 23 Aug 2003 14:02:49 GMT, foxi@foxladi.com (Britt Malka)
wrote:

>The Bat! kan benytte sig af nogle af Kasperskys anti-virus-programmer,

Ups, det kan Poco også, har jeg lige opdaget. Jeg bruger aldrig
anti-virus-programmer, så jeg havde ikke fæstnet mig ved det. Det
behøver ikke at være Kaspersky i øvrigt.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 24-08-03 22:34

Frank skrev:

> bounche spammails.

Spam afsendes for det meste med falske afsender-adresser eller med
specielle emailadresser til at opfange og videresende svar, det er en
dårlig ide at bounce spam, da du enten besværer en anden med din boun-
ce eller verificerer at din emailadresse er levende (den bounce et
klient-program er i stand til at lave, har intet med en rigtig bounce-
besked at gøre.

> skal kunne returnere mails med virus.

Virus afsendes for det meste med falske afsender-adresser, det er en
dårlig ide at returnere virus.

Spam og Virus skal håndteres på serverniveau.

Fra : Britt Malka

Dato : 26-08-03 08:21

On Sun, 24 Aug 2003 23:34:11 +0200, "Peder Vendelbo Mikkelsen"
<pedervm@myrealbox.com> wrote:

>Spam afsendes for det meste med falske afsender-adresser eller med
>specielle emailadresser til at opfange og videresende svar, det er en
>dårlig ide at bounce spam,

Der var en amerikansk undersøgelse, der viste, at efterhånden som man
bouncede spam, blev man fjernet fra spammernes adressekartoteker.
Desværre er det mit indtryk, at dette ikke længere gælder, men jeg har
ikke set nogen nye undersøgelser. Spammerne følger hele tiden med.

>Virus afsendes for det meste med falske afsender-adresser, det er en
>dårlig ide at returnere virus.

Enig. Jeg får selv af og til mails fra nogen, jeg ikke kender og
aldrig har sendt til, med en automatiseret besked om, at mailen
indeholdt virus.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 20-10-03 16:54

> [...]

>have multiaccount til mange mailkonti ligesom f.eks Thunderbird.
>
>og gerne have mulighed for at skrive i mailheaders.

Jeg bruger MailWasher (og The bat)

Morten
morten@bowman.dk