/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
PC skærm til reperation for 3. gang...
Fra : Uffe S. Callesen


Dato : 22-08-03 12:19

For halvandet år siden investerede jeg små 5000,- kr i en lækker 19" skærm.

Den skal nu for tredje gang tilreperation - for samme fejl vel og mærke.

Er der ingen begrændsning på hvor mange gange et produkt kan sendes til
reperation inden sælgeren må tilbyde et nyt fejlfrit produkt ??

Reperationerne foregår hos Infocare som godt nok tilbyder en ombytningskærm
(dvs. en skærm som de har repareret) - Desværre er der på lige netop min
model UFATTELIGT stor forskel i billedkvaliteten fra skærm til skærm.. Min
har _perfekt_ billede mens de 5 andre jeg har set er væsentligt ringere.

mvh.

Uffe Callesen, Varde



 
 
Lars Ladingkaer (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars Ladingkaer


Dato : 22-08-03 20:35

"Uffe S. Callesen" skrev:
> Er der ingen begrændsning på hvor mange gange et
> produkt kan sendes til reperation inden sælgeren må
> tilbyde et nyt fejlfrit produkt ??

Ikke direkte, det vil være en vudering fra sag til sag. Bl.a. afhænger det
af hvor kompliceret fejlen er (den kunne f.eks. være periodisk og ikke vise
sig på værkstedet).

Men mere end 2 gange til reparation for samme fejl er generelt for meget,
hvis det vel og mærke er *præcis* samme fejl alle 3 gange og ikke blot samme
fejlsymptom. Altså, sort skærm 3 gange i træk er ikke nok, hvis det var 3
forskellige fejl som var årsag til at billedet manglede.

> Reperationerne foregår hos Infocare som godt nok
> tilbyder en ombytningskærm (dvs. en skærm som de
> har repareret) [..]

Du har ikke pligt til at modtage en renoveret skærm i ombytning, faktisk har
de - hvis de ombytter som led i en reklamation - slet ikke lov til at give
dig en brugt skærm men skal enten give dig en ny skærm eller ophæve købet
(give dig alle pengene tilbage).

Du kan klage til Forbrugerklagenævnet. Det koster 80 kr. som du får tilbage
hvis du får ret i din klage.

Læs mere i Forbrugerstyrelsens folder "Ren besked - Ret og pligt som
forbruger". Den kan du vistnok finde på biblioteket, eller du kan hente den
her:
http://www.fs.dk/kg/rp_03.pdf (tager lidt tid at downloade).

Mvh, Lars



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste