"Uffe S. Callesen" skrev:
> Er der ingen begrændsning på hvor mange gange et
> produkt kan sendes til reperation inden sælgeren må
> tilbyde et nyt fejlfrit produkt ??
Ikke direkte, det vil være en vudering fra sag til sag. Bl.a. afhænger det
af hvor kompliceret fejlen er (den kunne f.eks. være periodisk og ikke vise
sig på værkstedet).
Men mere end 2 gange til reparation for samme fejl er generelt for meget,
hvis det vel og mærke er *præcis* samme fejl alle 3 gange og ikke blot samme
fejlsymptom. Altså, sort skærm 3 gange i træk er ikke nok, hvis det var 3
forskellige fejl som var årsag til at billedet manglede.
> Reperationerne foregår hos Infocare som godt nok
> tilbyder en ombytningskærm (dvs. en skærm som de
> har repareret) [..]
Du har ikke pligt til at modtage en renoveret skærm i ombytning, faktisk har
de - hvis de ombytter som led i en reklamation - slet ikke lov til at give
dig en brugt skærm men skal enten give dig en ny skærm eller ophæve købet
(give dig alle pengene tilbage).
Du kan klage til Forbrugerklagenævnet. Det koster 80 kr. som du får tilbage
hvis du får ret i din klage.
Læs mere i Forbrugerstyrelsens folder "Ren besked - Ret og pligt som
forbruger". Den kan du vistnok finde på biblioteket, eller du kan hente den
her:
http://www.fs.dk/kg/rp_03.pdf (tager lidt tid at downloade).
Mvh, Lars