19 knallerter/scootere beslaglagt på 1 tim~
Fra : Thomas

Dato : 22-08-03 09:10

den anden aften beslaglagde politiet i fakse/rønnede området 19 knallerter
på ganske få timer.

Taktikken var simpel, opsøg grilbarer og andre opholdssteder for unge.

Langt de fleste knallerter var ulovligeog nogen kørte op til 120 km t.

Næsten alle knallerterne var 30 KM/T knallerter.

Jeg håber nu at andre politikredse tager denne aktion til efterretning
og sætter større resourcer ind på at få stoppet scooternes tyrani på
cyklelstierne, gader og veje.

Tak til politiet..

Thomas

Fra : Tim Sørensen

Dato : 22-08-03 09:28

"Thomas" <thomas@4701.dk> wrote
> Jeg håber nu at andre politikredse tager denne aktion til efterretning
> og sætter større resourcer ind på at få stoppet scooternes tyrani på
> cyklelstierne, gader og veje.

..... Små hjerner - små fornøjelser.

> og sætter større resourcer ind på at få stoppet scooternes tyrani på
> cyklelstierne, gader og veje.

Tyrani!? Kære ven.
Der er vidst ikke nogle der tyraniserer vejene mere end agressive
billister, der ser rødt bare de ser et 2-hjulet køretøj.

> Tak til politiet..

Øhm.... Jaja - fuck dem :)

--
Mvh.... Tim Sørensen
56º 24'209 N / 10º 55'631 E

Fra : Thomas

Dato : 22-08-03 10:15

> .... Små hjerner - små fornøjelser.

Nåå lille ven kan man ikke lide at blive forstyrret i sin egen lille
verden..

Nu forholder det sig sådan at jeg har små børn der dagligt benytter
cykelstien,
men du syntes altså det er iorden at børn på cykelstien skal færdes blandt
knallerter der kører 120 km/t ??

er i bange for at tage debatten siden i straks farer i forsvarsstilling,
eller er her kun 15-16 års pubertetsforstyrrede knægte
som ikke kan se længere end deres egen næsetip..

thomas

Fra : Kim Larsen

Dato : 22-08-03 11:00

"Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller er her kun 15-16 års pubertetsforstyrrede knægte
> som ikke kan se længere end deres egen næsetip..

Hvor i ligger debatten, sådan som jeg ser det, så var det en oplysning og et
surt opstød, er det fordi der mon er nogle bilister der ser sig fortrængt på
vejene at man altid skal være efter et lille og fornuftigt køretøj ?
Jeg ved da godt at der findes folk der bare ikke kan styre sig på
knallerterne, men det samme findes inden for de folk der kører bil, og
skulle uheldet være ude, så vil jeg nok hellere rammes af en på to hjul frem
for en på 4.
Jeg har intet i mod at folk kører stærkt, det skal bare ske de rigtige
steder, jeg er STOR tilhænger af at EU-knallerter får lov til at køre 80,
for så kan vi følge trafikken, lave hastigheder er ganske enkelt farligt,
for folk i biler sidder og sover og ser slet ikke en på to hjul, om det så
er mc eller knallert.
At folk kører 120 km/t på stierne, den vil jeg godt have lov at tvivle på,
men overdrivelse fremmer forståelsen.
Jeg har intet i mod at folk benytter stier og vej, men så skal de holde sig
til de der til indrettede områder, går man, så er det fortov eller
gang-området, kører man, så skal det foregå på de der til indrettede
køreområder, og så skal hastigheden overholdes, så meget kan vi da blive
enige om. Men de der latterlige lave hastigheder, dem kan vi ikke blive
enige om.
Da jeg kørte lovligt på min EU'er, så var jeg ude for så mange ubehagelige
ting på vejene at jeg var ved at opgive at køre på to hjul, men nu har jeg
så valgt at gøre den "ulovlig" og følger nu trafikken, nu er der ikke nær
den samme fare mere. Tænk sig, jeg har med min albue lavet en 6 meter lang
stribe i møget på siden af en bus, og det skete kun fordi jeg kørte 45, men
det sker ikke mere nu, og det er fordi jeg nu kan følge trafikken. Jeg vil
ikke remse alle de andre sager op jeg har været ude for da jeg kørte
lovligt, for så vil jeg ikke blive færdig i dag.

Kim Larsen

Fra : Thomas

Dato : 22-08-03 11:13

> [...]
> for folk i biler sidder og sover og ser slet ikke en på to hjul, om det så

Jamen det kan vi sagtens blive enige om, 45 knallerter har nummerplader,
kører på vejbanen uden gene for cyklister og gående

De fleste ulovlige knallerter er 30 knallerter og det er også dem som
politiet har slået til imod.

Jeg syntes også at 45 knallerter skal køre hurtigere, det jeg snakker om er
de 30 knallerter der kører på cykelstien.

Thomas

Fra : The Master

Dato : 22-08-03 12:50

Prøv nu at høre her Thomas, vi gider ikke at høre om det pis du står og fyre
af, synes du ik selv at cyklisterne køre dårligere end dem der kører på
knallert... F.eks i kbh er ALLE cyklister bare helt ligeglade med trafikken,
og det er vi andre ik.... Og sig mig, hvem har du set køre 120 km/t på en
sti, nej det tror jeg heller ik du har, der er nemlig ik nogen der er så
dumme, at kneppe sin knallert sådan... Hvis du ik har noget bedre at tale
om, så synes jeg bare at du skal ud herfra.....

Fra : Dan Mortensen

Dato : 22-08-03 12:58

"The Master" <lyeth1@msn.com> skrev i en meddelelse
> Prøv nu at høre her Thomas, vi gider ikke at høre om det pis du står og
fyre

PLONK

Fra : Niels Skaaning

Dato : 22-08-03 13:44

The Master wrote:
> [...]
> dumme, at kneppe sin knallert sådan... Hvis du ik har noget bedre at tale
> om, så synes jeg bare at du skal ud herfra.....

Det er svært at forstå, hvad det er du prøver at fremstamme, men den
smule jeg fik fat i var at du mener det er iorden at kører vildt stærkt
på cykelstien fordi cyklisterne ikke overholder færdselreglerne. Dine
forældre har da vist ikke lagt ret mange kræfter i din opdragelse.

NS

Fra : The Master

Dato : 22-08-03 12:51

Og ja, en ting til..

FUCK THE COPS.....

Fra : Kim Larsen

Dato : 22-08-03 13:25

"The Master" <lyeth1@msn.com> skrev i en meddelelse
> Og ja, en ting til..
>
> FUCK THE COPS.....

Hvem skulle så finde din knallert når den bliver stjålet ?

Kim Larsen

Fra : E-Junkie

Dato : 24-08-03 16:46

Den ER nok stjålet...

Fra : Niels Skaaning

Dato : 22-08-03 13:40

The Master wrote:
> Og ja, en ting til..
>
> FUCK THE COPS.....

Fuck dig selv! Du kan ikke stave og og din grammatik stinker langt væk!

NS

Fra : Kim Larsen

Dato : 22-08-03 15:47

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fuck dig selv! Du kan ikke stave og og din grammatik stinker langt væk!
>
> NS

Jeg fatter ikke folk der vil nedlade sig på at andre ikke kan stave, FØJ.

Kim Larsen

Fra : Niels Skaaning

Dato : 22-08-03 18:59

Kim Larsen wrote:

> Jeg fatter ikke folk der vil nedlade sig på at andre ikke kan stave, FØJ.
>
> Kim Larsen

Han får da bare igen på hans eget niveau. Sådan er det.

NS

Fra : Kim Larsen

Dato : 22-08-03 21:07

> Han får da bare igen på hans eget niveau. Sådan er det.
>
> NS

Øv bøv bussemand, min far er større end din !

Kim Larsen

Fra : Calle.

Dato : 22-08-03 16:04

Niels Skaaning wrote:

> Fuck dig selv! Du kan ikke stave og og din grammatik stinker langt
> væk!

Det kan godt være manden ikke kan stave 100%, men så kan han sikkert en
masse andet, som du ikke kan. Lad også de ordblinde have ret til lave
indlæg, uden de skal mobbes

--
Calle

Fra : Niels Skaaning

Dato : 22-08-03 19:02

Calle. wrote:

> Det kan godt være manden ikke kan stave 100%, men så kan han sikkert en
> masse andet, som du ikke kan. Lad også de ordblinde have ret til lave
> indlæg, uden de skal mobbes

Jeg får på puklen fordi jeg giver ham igen, mens han bare er en stakkels
ordblind selvom han skriver sådan en gang lort. Hvad ligener det at
skrive "FUCK THE COPS....."?

NS

Fra : Tim Sørensen

Dato : 22-08-03 20:20

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> wrote
> Jeg får på puklen fordi jeg giver ham igen, mens han bare er en stakkels
> ordblind selvom han skriver sådan en gang lort. Hvad ligener det at
> skrive "FUCK THE COPS....."?

Fuck the cops!

--
Mvh.... Tim Sørensen
56º 24'209 N / 10º 55'631 E

Fra : Pcman

Dato : 23-08-03 20:33

"The Master" <lyeth1@msn.com> wrote in message
> Og ja, en ting til..
>
> FUCK THE COPS.....

Tag på den nærmeste grillbar og fuck politiet der. Husk din snallert.
--
Maico 250 B 1960
Dnepr K-750 med sidevogn

Fra : E-Junkie

Dato : 24-08-03 16:44

> De fleste ulovlige knallerter er 30 knallerter og det er også dem som
> politiet har slået til imod.

Problemet er jo, at de "slemme drenge" stjæler 45-knallerter og piller
pladerne af dem.
Så slipper de for at tune deres egen

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-03 14:32

> Jeg har intet i mod at folk kører stærkt, det skal bare ske de rigtige
> steder, jeg er STOR tilhænger af at EU-knallerter får lov til at køre 80,
> for så kan vi følge trafikken, lave hastigheder er ganske enkelt farligt,

Hørt!
Jeg ville såmen også være tilfreds med 60-70 km/t... så ville det heller
ikke være nødvendigt at ødelægge scooterne med diverse plumber når de kommer
til danmark.

Fra : Hekto

Dato : 22-08-03 21:05

In article <3f460d39$0$97274$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, "Lasse
Skyum" <lskyum(AT)mail.dk> says...
> så ville det heller
> ikke være nødvendigt at ødelægge scooterne med diverse plumber når de kommer
> til danmark.

EU-knallerter kører 45Km/t ... i alle lande hvor en EU45 er tilladt =
hele EU! (deraf navnet)
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Veset

Dato : 22-08-03 22:32

> [...]
>for folk i biler sidder og sover og ser slet ikke en på to hjul, om det så

Det ville da være glimrende hvis man kunne få sat hastigheden op på
øverter, men jeg mener så bare at det ikke længere skulle være muligt
at køre øvert hvis man har bilkørekort, men at man skal tage MC
kørekort for at kunne køre på EU-knallert, for der er altså mange der
kører med hovedet under armen, og ikke ved hvor man fører et tohjulet
køretøj i trafikken!

--
Veset
XRV 750

Fra : Veset

Dato : 22-08-03 22:46

> [...]

at køre øvert hvis man har bilkørekort, men at man skal tage MC
kørekort for at kunne køre på EU-knallert, for der er altså mange der
kører med hovedet under armen, og ikke ved hvordan man fører et

Fra : Kim Larsen

Dato : 22-08-03 23:31

> [...]
> kørekort for at kunne køre på EU-knallert, for der er altså mange der
> kører med hovedet under armen, og ikke ved hvordan man fører et

Hvis der skal motorcykelkort til en "øvert", så ved vi alle sammen hvad det
så kommer til at koste, og så er "øverten" ude af billedet, for så kan man
lige så godt købe en lille mc. Næ, hvorfor ikke lave det som de har det i
Sverige, og som de har haft i mange år. Når man er 16 år, så må man køre på
125 ccm maskiner, og der er ikke noget med at forsikring og andet er så
tæske dyrt som her i lille forbuds Danmark, og det går tilsyneladende meget
godt med det der over. Jeg mener det er sådan, det er længe siden jeg har
hørt om det, og jeg regner ikke med at sådan noget lige med et bliver lavet
om.
Man kunne også gøre det at folk der kører bil, at de skulle på kursus i at
se sig for, for det er immervæk der den største fejl er, og kan de ikke se
en på to hjul, hvad kan de så se ?

Kim Larsen

Fra : Veset

Dato : 23-08-03 22:58

>Hvis der skal motorcykelkort til en "øvert", så ved vi alle sammen hvad det
>så kommer til at koste, og så er "øverten" ude af billedet, for så kan man
>lige så godt købe en lille mc.

Det vil sige at du mener det er billigere at tage et bilkørekort end
at tage et MC kørekort!?

--
Veset
XRV 750

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-08-03 23:26

"Veset" <vesetdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det vil sige at du mener det er billigere at tage et bilkørekort end
> at tage et MC kørekort!?
>
> --
> Veset
> XRV 750

Hvor skriver jeg det ?
Det jeg havde i tankerne er de forsikringer der følger med i den
forbindelse, og betale for en "øvert" eller mere om året i forsikring, det
er der vist ikke mange der er interesseret i.

Kim Larsen

Fra : Veset

Dato : 24-08-03 15:42

>Det jeg havde i tankerne er de forsikringer der følger med i den
>forbindelse, og betale for en "øvert" eller mere om året i forsikring, det
>er der vist ikke mange der er interesseret i.

Nu mener du altså at mange af dem der har en "øvert" ikke betaler
deres forsikring, for det er de ikke interesseret i. Nå ja, hvad kan
jeg sige, dem om det, det bliver bare dyrt for dem når det går
galt....

--
Veset
XRV 750

Fra : Kim Larsen

Dato : 24-08-03 17:21

> [...]
> deres forsikring, for det er de ikke interesseret i. Nå ja, hvad kan
> jeg sige, dem om det, det bliver bare dyrt for dem når det går

Det var endnu en gang ikke det jeg skrev, jeg giver ca. 700.- om ÅRET for
min forsikring, hvad giver du for din til din to-hjuler ?
Det er de priser jeg ikke er interesseret i kommer på en "øvert"

Kim Larsen

Fra : Veset

Dato : 24-08-03 21:56

On Sun, 24 Aug 2003 18:21:07 +0200, "Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk>
wrote:

>"Veset" <vesetdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>det

>Det var endnu en gang ikke det jeg skrev,

Nå?

>jeg giver ca. 700.- om ÅRET for min forsikring

Er det med kasko eller er det kun ansvar!?

Hos GF-Forsikring kan man, ifølge deres internetside, ansvarsforsikre
en MC, der er under 175 ccm, for ca. 1100,- om året, så hvis det kun
er en ekstra omkostning på ca. 400,- om året der er stopklods for at
kunne køre 80 lovligt, så vil jeg sige ja ja jer om det

--
Veset
XRV 750

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-08-03 00:24

> [...]
> er en ekstra omkostning på ca. 400,- om året der er stopklods for at
> kunne køre 80 lovligt, så vil jeg sige ja ja jer om det

Hvis du ikke betaler den obligatoriske ansvarsforsikring, så kan du heller
ikke have plader på, så jeg vil da formode at de "øverter" der kører rundt
betaler for deres forsikring, eller ?
1100.- for en ansvars er da ret billigt, men må man så køre på sådan en
175'er uden at skulle tage mc-kørekort, næ, det må man ikke, endnu en
udskrivning i forhold til det at have en "øvert", så det er jo ikke kun en
ekstra udgift på 400.- om året der skiller mange fra at køre på noget større
end en "øvert".

Kim Larsen

Fra : Veset

Dato : 25-08-03 09:33

>Hvis du ikke betaler den obligatoriske ansvarsforsikring, så kan du heller
>ikke have plader på, så jeg vil da formode at de "øverter" der kører rundt
>betaler for deres forsikring, eller ?

Men de er stadig ikke interesserede i at betale hvad det koster i
forsikring for en "øvert" eller det der er større, det skriver du
ordret. For at opretholde at der kan vedblive plader på ens køretøj
betaler man så alligevel, selvom man helst ikke vil, da det er et surt
beløb at betale hvert år. Sådan fortolker jeg det du skriver!

>1100.- for en ansvars er da ret billigt, men må man så køre på sådan en
>175'er uden at skulle tage mc-kørekort,

Nej for det hele gik jo på at man som bilist ikke ved nok om det at
køre på et 2-hjulet køretøj i trafikken, deraf de mange der kører med
hovedet under armen, hvilket i nogen grad ville blive afhjulpet, hvis
man skulle tage mc-kørekort for at køre "øvert". Der vil så altid være
nogle der er bedøvende ligeglade med alt og alle, hvor det ikke vil
hjælpe, men som sagt: "Dem tager Darwin".

> [...]
>ekstra udgift på 400.- om året der skiller mange fra at køre på noget større

Nå nu er det lige pludselig alligevel mere end bare det at betale
forsikringen for ens køretøj. Det du gerne så var at man kunne køre
alle køretøjer på kun bilkørekort, så er man jo fri for eventuelle
ekstraudgifter. Problemet ville jo så bare være at der ville blive
endnu flere der kører med hovedet under armen, men det er jo ligemeget
eller hvad?
Det er jo en folkeret det at have kørekort til bil det kan jeg godt
se. "Nu har jeg jo kortet så behøver jeg ikke selv sætte mig ind i nye
regler, for jeg har jo kortet, det er er jo en folkeret." Sådan en
holdning er der desværre mange der har.
Hvornår har du sidst kigget / læst i en nyere teoribog til bil ?

--
Veset
XRV 750

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-08-03 12:49

> [...]
> betaler man så alligevel, selvom man helst ikke vil, da det er et surt
> beløb at betale hvert år. Sådan fortolker jeg det du skriver!

Der er jo en grund til at folk køber en "øvert", og det er at det er et
lille fornuftigt køretøj til billige penge, også rent forsikringsmessigt,
jeg tror ikke folk er vilde med at skulle betale det samme i forsikring som
en der kører på mc, derfor valget af "øvert". Jeg personligt ville ikke have
noget i mod at betale 1100.- pr. mdr. for at få lov til lovligt at køre 80
km/t, men både du og jeg ved at det ikke vil ske, den vil komme til at koste
mere end de 1100.-, og så vil jeg, og sikkert også andre ikke være med mere,
så hellere køre ulovligt som det sker nu. Det er sådan jeg skriver det, og
det er sådan det skal forstås, og så skal det ikke fordrejes mere.

> [...]
> nogle der er bedøvende ligeglade med alt og alle, hvor det ikke vil
> hjælpe, men som sagt: "Dem tager Darwin".

Jeg vil tro et udvidet knallertkort kunne gøre det.

> [...]
> holdning er der desværre mange der har.
> Hvornår har du sidst kigget / læst i en nyere teoribog til bil ?

Jamen lille ven, havde valget nu været "øvert" eller mc til samme penge, i
"øvert" favør, så ville "øverten" da forsvinde, det er da logik for
perlehøns, og så var der ikke nogen problemer.

Kim Larsen

Fra : Veset

Dato : 25-08-03 14:28

> [...]
>jeg tror ikke folk er vilde med at skulle betale det samme i forsikring som
>en der kører på mc, derfor valget af "øvert".

Det vil sige, at du mener at man ikke kan få en lille MC, en scooter,
med en motor på ca 100cc, der koster ca. det samme, hvis ikke mindre
end en øvert, og forsikringsmæssigt ca. det samme som en "øvert" !?

Prøv at se på denne side: http://geely.dk
Bagefter kan du så gå ind på: http://www.gf-forsikring.dk og se hvad
en forsikring koster til en MC eller scooter på ca. 100cc!

>Jeg vil tro et udvidet knallertkort kunne gøre det.

Så skal folk alligevel ud og betale ekstra for noget.

>Jamen lille ven, havde valget nu været "øvert" eller mc til samme penge, i
>"øvert" favør, så ville "øverten" da forsvinde,

Hvis du følger ovenstående links, vil du kontatere at det kan lade sig
gøre at få en mc til samme penge som en øvert står i idag. Øverten er
ikke forsvundet af den grund. Problemet må jo så ligge i at folk ikke
gider tage MC-kortet, for det koster jo penge, nej så er det sjovere
at tune en øvert, og køre 80 ulovligt med alt hvad det kan medføre end
at køre 80 lovligt....

--
Veset
XRV 750

Fra : Hekto

Dato : 25-08-03 14:58

In article <rd2kkv85qi6dbanq4tmai3tnqghelrbqvk@4ax.com>,
vesetdk@hotmail.com says...
> Det vil sige, at du mener at man ikke kan få en lille MC, en scooter,
> med en motor på ca 100cc, der koster ca. det samme, hvis ikke mindre
> end en øvert, og forsikringsmæssigt ca. det samme som en "øvert" !?

Min 100cc Speedfight var med kasko, billigere end min 45'er!
Min GS450 betaler jeg 600,- for i ansvar, og den er ca. 9 gange så
stor i volumen.

EU45 findes i alle EU-lande. Det skal den bare!
De enkelte lande kan så selv administrere de bestemmelser der giver
adgang til at køre på den!

Nogle steder skal man være 16 år, og herhjemme skal man have
bilkørekort.
Derfor henvender den sig til dem der gerne vil have en tohjuler der
kan lidt mere end en knallert, og som ikke har/vil tage kort til MC.
Prismæssigt kan man få meget MC nyt/brugt for de samme penge som en
45'er koster.

Det har også været diskuteret om man måtte køre 125cc på bilkørekort.
Det blev selvfølgelig ikke til noget!
Årsagen var ikke at det var farligt, eller at man ikke mente billister
kunne håndtere noget så vildt som en 125'er. Næ, nej! Det blev afgjort
i Skatteudvalget!!! Man kunne jo ikke gå glip af alle de rare penge,
når folk bare købte en 125'er istedet for bil nr. 1 eller nr.2!!!

Så hele lovgivningen omkring hastigheder, kubik og kørekort, er styret
af noget helt andet, end de fleste tror! ... nemlig muligheden for at
staten kan få penge ud af det!

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Fra : E-Junkie

Dato : 25-08-03 14:56

> [...]
> så hellere køre ulovligt som det sker nu. Det er sådan jeg skriver det, og
> det er sådan det skal forstås, og så skal det ikke fordrejes mere.

Forsikringen dækker ikke, hvis du kører ulovligt, så hvis du forvolder andre
skade på en ulovlig scooter, så kommer du selv til at betale. I hvertfald,
hvis der findes beviser på, at du har lavet konstruktive ændringer på den.
Så 700, eller 1100, det kan nok være det samme.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-08-03 00:03

Kim Larsen wrote:
> en der kører på mc, derfor valget af "øvert". Jeg personligt ville ikke have
> noget i mod at betale 1100.- pr. mdr. for at få lov til lovligt at køre 80

Jeg betaler 2000kr/år i ansvar for at kunne køre på en herlig gammel
hurtig MC ... det er da ikke så dyrt?

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-08-03 08:53

> Jeg betaler 2000kr/år i ansvar for at kunne køre på en herlig gammel
> hurtig MC ... det er da ikke så dyrt?
>
> // Hans

Er der ikke noget med at jo længere man har haft sin mc, og kørt skadefrit,
så falder præmien, og den er dyrest når man er "ny" ?

Kim Larsen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-08-03 16:00

Kim Larsen wrote:
> Er der ikke noget med at jo længere man har haft sin mc, og kørt skadefrit,
> så falder præmien, og den er dyrest når man er "ny" ?

Jo .. jeg er også ny.

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Klaus G.

Dato : 22-08-03 16:35

> Nåå lille ven kan man ikke lide at blive forstyrret i sin egen lille
> verden..
Sjovt at du vil starte en debat, men alligevel nedlader du dig selv til at
snakke som et pattebarn?

> Nu forholder det sig sådan at jeg har små børn der dagligt benytter
> cykelstien,
> men du syntes altså det er iorden at børn på cykelstien skal færdes blandt
> knallerter der kører 120 km/t ??
Jeg ser ingen steder skrevet at han synes det er iorden at de køre 120km/t
på stisystemer, gør du? Måske du skulle passe på med at overfortolke det
folk skriver?

> er i bange for at tage debatten siden i straks farer i forsvarsstilling,
> eller er her kun 15-16 års pubertetsforstyrrede knægte
> som ikke kan se længere end deres egen næsetip..
Det er jo lidt svært at debatere når manden der starter den, tror det kun er
15-16årige knægte der deltager. Og at du kalder folk for
"pubertetsforstyrrede", er det nok ikke ligefrem noget der gavner denne
debat, da man ikke kan tage folk seriøse, når de begynder at køre på
personen, i stedet for emnet.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

The only thing necessary for the triumph of Evil, is for good men to do
nothing - Edmund Burke(1729-97)

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 23-08-03 14:51

> Nu forholder det sig sådan at jeg har små børn der dagligt benytter
> cykelstien,
> men du syntes altså det er iorden at børn på cykelstien skal færdes blandt
> knallerter der kører 120 km/t ??

Tjah, når jeg kører med eftermonteret dobbeltstemplet kaliber på skive
foran, og har ca. 5 mm til fuld blokering på bagbremsen, tror jeg faktisk
ikke jeg er slet så farlig som en bil, der lige vejer 1.1 ton mere, ved
samme hastighed. Desuden er der sgu ikke rigtig nogen steder i Danmark man
kan nå 120 på cykelstierne.

> er i bange for at tage debatten siden i straks farer i forsvarsstilling,
> eller er her kun 15-16 års pubertetsforstyrrede knægte
> som ikke kan se længere end deres egen næsetip..

NU skal du ikke blive personlig...!

// Troels, 17 år - 70 km/t.

Fra : H-J M

Dato : 24-08-03 21:21

"Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> men du syntes altså det er iorden at børn på cykelstien skal færdes blandt
> knallerter der kører 120 km/t ??

Fordi ens knallert kan rende 120 i timen behøver det ikke at sige at den
rent faktisk gør det! Desuden tror jeg at det er en meget lille brøkdel af
30'ere her i landet der rent faktisk render 120km/t IRL.
Hvem siger at vi gerne VIL køre på cykelstien? Tror du ikke at der er MANGE
der gerne vil ud på vejen istedet?
Du er typen der tørrer dig i røven før du skider!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-08-03 22:56

H-J M wrote:
> 30'ere her i landet der rent faktisk render 120km/t IRL.

Og de melder altid pas når man spørger om man må måle dem :)

// Hans, der engang havde en Honda CD50 der kørte 80 :)
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Hekto

Dato : 24-08-03 23:19

In article <slrnbkid3h.h64.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Og de melder altid pas når man spørger om man må måle dem :)

Knallerter der kan køre 120 Km/t blev opfundet af Einstein ... lige som
relativitetsteorien. Alle mener at det virker; men har ikke rigtigt set
det!

Er der nogen der HAR en knallert der KAN køre 120 Km/t på flad vej,
uden medvend???? ... eller er det bare en, alle har hørt om???
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Pcman

Dato : 24-08-03 23:38

"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote in message

> Er der nogen der HAR en knallert der KAN køre 120 Km/t på flad vej,
> uden medvend???? ... eller er det bare en, alle har hørt om???

Haha, den knallert kender jeg. Jeg skulle engang måle dens hastighed og det
viste sig at den gik 90.
Mvh
Jarl
--
Maico 250 B 1960
Dnepr K-750 med sidevogn

Fra : Hekto

Dato : 25-08-03 09:59

In article <x7b2b.1653$oA2.1220@news.get2net.dk>, se@min.hjemmeside.dk
says...
> Haha, den knallert kender jeg. Jeg skulle engang måle dens hastighed og det
> viste sig at den gik 90.

Problemet er nemlig at luftmodstanden stiger med kvadratet på
hastigheden, og derfor kræver det lige pludselig ca. 20-25 HK at køre
meget mere end 110. En scooter er ikke specielt strømliniet, med det
store hul til forhjulet.
Samtidig er det 50cc uden ret meget drejningsmoment, så det duer ikke
bare at geare den, for derved at få hastigheden op.

Min Speedfight 100cc gik 85 og på gode dage 90. Den have 9HK og kunne
løbe ud med den gearing den havde.

Jeg vil stadig gerne se en scooter der er på 50cc og kan løbe
120!!!!!! ;0)
Med alle de læsere der er her i forumet, må der da være mindst en halv
snes stykker, så hvem stiller op???

..... eller også må man konkludere at 120 km/t-scootere på 50cc, er
lige så sjældne som hønsetænder!!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-08-03 10:38

Hekto wrote:
> Jeg vil stadig gerne se en scooter der er på 50cc og kan løbe
> 120!!!!!! ;0)

Nu er de vel oftest udstyret med tunsæt på ca. en 80cc eller
sådan...
Men jeg vil stadig gerne måle en af dem ... :)

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : Hekto

Dato : 25-08-03 14:27

In article <slrnbkjm7a.h64.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Nu er de vel oftest udstyret med tunsæt på ca. en 80cc eller
> sådan...
> Men jeg vil stadig gerne måle en af dem ... :)

.... det ville jeg også gerne! ... endda med et stopur!!

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-08-03 12:51

> [...]
> /Hekto
>
> Suzuki LS650 + GS450E
> Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'

Pssst, kyllinger har det der hedder en æggetand, den bruges til at komme ud
af ægget

Kim Larsen

Fra : Hekto

Dato : 25-08-03 14:25

In article <3f49f7f6$0$97176$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
mythos@tdcadsl.dk says...
> Pssst, kyllinger har det der hedder en æggetand, den bruges til at komme ud
> af ægget

*LOL*
Jeg sagde jo ikke at de ikke fandtes!!! Kun at de var sjældne!!!!

Fra : H-J M

Dato : 25-08-03 14:02

"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der HAR en knallert der KAN køre 120 Km/t på flad vej,
> uden medvend???? ... eller er det bare en, alle har hørt om???

Der har lige været træf på Als som manden bag www.mopedgallery.dk har været
med arrangør af.
Der tror jeg godt du kan finde dem
En fra mg.com der kalder sig PCX/Myggen har denne her
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=317
Den render da ihvertfald på den vilde side af 120. Der er også videoer af
den et eller andet sted.
Velos er også godt på vej
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=432
Er ikke sikker med Lehmanns men den er nok på vej :)
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=432
Marquart i Århus har en ret hidsig Jog til at stå.
Den er herind blandt en del andre der er deroppe af
http://www.tjenester.dk/mopedgallery.com/evo_scootere.htm

Mon ikke også "Kreidlerhansen" har udstyret til at smide en Kreidler sammen
der er på vej?
http://www.tjenester.dk/mopedgallery.com/kreidler_florett.htm
Det er hans den øverste.

Bare man har pengepungen, værktøjet og sin tekniske-sans iorden skal de
forskellige nok komme derop af.
Kreidleren er indregistreret som motorcykel men er født som knallert. De
andre er knallerter også.

Mvh.
Hans-Jacob

Mener også at en anden der kalder sig Velo

Fra : Hekto

Dato : 25-08-03 14:24

In article <3f4a091d$0$13178$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
zster87@tagentudekikshotmail.com says...
> Bare man har pengepungen, værktøjet og sin tekniske-sans iorden skal de
> forskellige nok komme derop af.
> Kreidleren er indregistreret som motorcykel men er født som knallert. De
> andre er knallerter også.

Målinger på rullefeldt, har intet med tophastighed at gøre. Du har
hverken rullemodstand fra forhjul, eller luftmodstand.
Der går også 10-25% tabt alene i kileremstransmissionen, så det er
rigtig svært at overhovedet at få HK nok på baghjulet, til at nå 120
Km/t

Kreidleren er et godt bud; men ingen scooter!
Den har et væsentligt lavere transmissionstab, og et mindre
frontareal.

Vi mangler stadig at se en scooter køre 120 Km/t, på vandret vej og
uden medvind!!!! Der må da være een et eller andet sted, når nu alle
kender en, der har en??? ;0)

Fra : H-J M

Dato : 25-08-03 16:22

"Hekto" <hekto.nospam@hekto.dk> skrev i en meddelelse
> Vi mangler stadig at se en scooter køre 120 Km/t, på vandret vej og
> uden medvind!!!! Der må da være een et eller andet sted, når nu alle
> kender en, der har en??? ;0)

PCX og Energy kører 120 på flad vej.
Begge på 13tommer hjul henholdsvis NRG og Aerox.

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Hekto

Dato : 25-08-03 23:22

In article <3f4a29f2$0$13172$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, H-J M
says...
> PCX og Energy kører 120 på flad vej.
> Begge på 13tommer hjul henholdsvis NRG og Aerox.

Jamen så findes der jo nogen!
Så mangler vi bare at de stiller op til måling?

Er de friske?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-08-03 00:06

H-J M wrote:
> PCX og Energy kører 120 på flad vej.
> Begge på 13tommer hjul henholdsvis NRG og Aerox.

Hvornår skal vi måle dem ?

// Hans

Fra : H-J M

Dato : 26-08-03 14:31

> Hvornår skal vi måle dem ?

Smid en GPS indenbors der "optager" hvad farten er.
Eller kalibrer en cykelcomputer efter gps
GPS er det mest præcise der findes. Ikke engang biler måler jo præcist.

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-08-03 16:00

H-J M wrote:
> Smid en GPS indenbors der "optager" hvad farten er.
> Eller kalibrer en cykelcomputer efter gps
> GPS er det mest præcise der findes. Ikke engang biler måler jo præcist.

Jeg ville nu bare måle den fra Yamaha'en cykelcomputer der er
sync'et i forhold til en 2km strækning's 100meter pæle.... :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Hekto

Dato : 26-08-03 16:03

In article <slrnbkmtem.h64.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Jeg ville nu bare måle den fra Yamaha'en cykelcomputer der er
> sync'et i forhold til en 2km strækning's 100meter pæle.... :)

Ja +/- et par km/t skal jeg da gerne se stort på!

118 eller 122 km/t vil være helt OK!

Fra : Hekto

Dato : 29-08-03 10:08

> [...]
>
> Jeg ville nu bare måle den fra Yamaha'en cykelcomputer der er
> sync'et i forhold til en 2km strækning's 100meter pæle.... :)

Nå, vi kan vel konstatere, at der IKKE er nogen her i forumet, der har
en knallert/scooter der kan køre 118 Km/t eller derover!

.... der er nok heller ikke SÅ mange af dem! ;0)

Fra : H-J M

Dato : 26-08-03 14:32

> Hvornår skal vi måle dem ?

Meld dig til MG.com og skriv at du gerne vil se en scooter der kører 120km/t
og at du stiller udstyr, vej og benni til rådighed. Så kan du se om der er
nogle der gider.
Mener bestemt at Energy ramte 120 med noget fabrizi værk. Og PCX med hans
Prorace II

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-08-03 16:00

H-J M wrote:
> Mener bestemt at Energy ramte 120 med noget fabrizi værk. Og PCX med hans
> Prorace II

Hvordan blev de målt .. ? :)

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : H-J M

Dato : 26-08-03 16:56

> Hvordan blev de målt .. ? :)

Ved ikke med Energy. Men PCX har vist kalibreret cykelcomp på.

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Hekto

Dato : 22-08-03 09:27

In article <Wck1b.53403$Kb2.2455171@news010.worldonline.dk>, Thomas
says...

> Jeg håber nu at andre politikredse tager denne aktion til efterretning
> og sætter større resourcer ind på at få stoppet scooternes tyrani på
> cyklelstierne, gader og veje.
>
> Tak til politiet..

Troll Allert!!!

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 25-08-03 16:38

> In article <Wck1b.53403$Kb2.2455171@news010.worldonline.dk>, Thomas
> says...

> Troll Allert!!!

Hvis du henter øl, så popper jeg pocorn?

--
Mvh Michael Frederiksen
Golf 2'er? kig www.golf2.dk

Fra : Hekto

Dato : 25-08-03 23:23

In article <m3q2b.486$_D.11@news.get2net.dk>, Michael Frederiksen
says...
> Hvis du henter øl, så popper jeg pocorn?

Har ik' tid!
Jeg leder efter stopuret, for jeg skal snart ud og tage tid på scootere
der kan køre 120 km/t!!! ;0D

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 29-08-03 16:40

> Har ik' tid!
> Jeg leder efter stopuret, for jeg skal snart ud og tage tid på scootere
> der kan køre 120 km/t!!! ;0D

Vi har faktisk en der kører 131,98 km/t målt med GPS, på Teknisk Skole :)
Har prøvet den, og den rykker let fra en Golf GTI fra 0-80 (og ja, det
_er_ en GTI). Den er fucking vild Men der er så også tun for over 10.000
smæk i den

// Troels

Fra : Hekto

Dato : 30-08-03 02:43

In article <3f4f73c0$0$54809$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Troels
[around 9000] says...
> [...]
> Har prøvet den, og den rykker let fra en Golf GTI fra 0-80 (og ja, det
> _er_ en GTI). Den er fucking vild Men der er så også tun for over 10.000

Hva' så med at lave en happening, hvor den bliver målt med stopur?

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-08-03 10:27

Thomas (thomas@4701.dk) skrev følgende:
> [...]
>
> Jeg håber nu at andre politikredse tager denne aktion til efterretning
> og sætter større resourcer ind på at få stoppet scooternes tyrani på

Fuldstændig enig. Jeg er træt af at høre på de forurenende hvepse. Og nu
skal der f.... også anlæg på dem. Vorherre til hest!

- Martin

Fra : Thomas W. Madsen

Dato : 22-08-03 14:54

> Tak til politiet..
>
> Thomas

Jeg skal lige høre.. kører du selv knallert eller er det bil du farer frem
i?

/Thomas

Fra : Klaus G.

Dato : 22-08-03 16:29

> den anden aften beslaglagde politiet i fakse/rønnede området 19 knallerter
> på ganske få timer.
Nice.

> Taktikken var simpel, opsøg grilbarer og andre opholdssteder for unge.
Ja, de er ikke for hurtige de strissere, der har folk hængt ud de sidste
40år,

> Langt de fleste knallerter var ulovligeog nogen kørte op til 120 km t.
Kun 120km/t? Amatør tunere...

> Næsten alle knallerterne var 30 KM/T knallerter.
Selvfølgelig, ellers mister man sit kørekort hvis man bliver taget med mere
end 70% af den tilladte hastighed.

> Jeg håber nu at andre politikredse tager denne aktion til efterretning
> og sætter større resourcer ind på at få stoppet scooternes tyrani på
> cyklelstierne, gader og veje.
Bare fordi en scooter er tunet, så kan den jo godt køre 30km/t, og ikke alle
køre med hovedet under armen, vel?

> Tak til politiet..
Som man tager det...

> Thomas
Jeg hedder så Klaus.

Fra : Tim Sørensen

Dato : 22-08-03 20:27

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote
> Nice.
Ja - det må være ny DK-rekord for strømerne i DK :)

> Ja, de er ikke for hurtige de strissere, der har folk hængt ud de sidste
> 40år,
Politiet har nu efter lang tids intensiv forskning under besøg ved
div. bagere, fundet frem til disse tilholdsstedder.

> Kun 120km/t? Amatør tunere...
Meget enig :)

> Selvfølgelig, ellers mister man sit kørekort hvis man bliver taget med
mere
> end 70% af den tilladte hastighed.
Jeps. Jeg har heller ikke noget pap de kan tage fra mig.
De kan ganske vidst forhindre mig i at taget et i et stykke tid, men det
gør ikke noget da jeg alligevel ikke vil have et da priserne er for
åndsvage.

> Bare fordi en scooter er tunet, så kan den jo godt køre 30km/t, og ikke
alle
> køre med hovedet under armen, vel?
Dertil kan det heller ikke være knallertkørernes skyle at politikerne har
beordret dem til at skulle køre der.

> Som man tager det...
Jow jow....

> Jeg hedder så Klaus.
Og jeg hedder så Tim(det står vidst i headeren men bare for god ordens
skyld)

--
Mvh.... Tim Sørensen
56º 24'209 N / 10º 55'631 E

Fra : Hekto

Dato : 22-08-03 21:08

In article <tFq1b.53551$Kb2.2459667@news010.worldonline.dk>, Klaus G.
says...
> Kun 120km/t? Amatør tunere...

... eller pattologiske lystløgnere!!!!!

> Bare fordi en scooter er tunet, så kan den jo godt køre 30km/t, og ikke alle
> køre med hovedet under armen, vel?

9 ud af 10 kører med hovedet under armen, og dem tager Darwin!

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 23-08-03 14:56

> .. eller pattologiske lystløgnere!!!!!

Det skulle i så fald være politiet - det er vel dem der har opgivet
hastigheden.

// Troels

Fra : Hekto

Dato : 23-08-03 23:44

In article <3f477265$0$21665$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Troels
[around 9000] says...
> Det skulle i så fald være politiet - det er vel dem der har opgivet
> hastigheden.

Ja, ja! ... fantasien sætter ingen grænser!
Valgløfter, lavere registreringsafgift og scooterspeedometere, er lavet
på samme fabrik!

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 24-08-03 11:51

> Ja, ja! ... fantasien sætter ingen grænser!
> Valgløfter, lavere registreringsafgift og scooterspeedometere, er lavet
> på samme fabrik!

Hehe... I Utopia..

// Troels

Fra : H-J M

Dato : 24-08-03 21:30

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Det skulle i så fald være politiet - det er vel dem der har opgivet
> hastigheden.

Det er de tilgengæld gode til! Samtlige knallerter der blev taget under
sommerens razzia kom i en lille annonce på avisen. hvis de blev taget
holdende kørte de 50 og hvis de kom kørende blev der altid lagt min. 20km/t
oveni den rigtige fart. Kan man lægge sag an mod dem for at påstå forkerte
ting? (eller hvad man kalder det?)

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 23-08-03 14:57

> 9 ud af 10 kører med hovedet under armen, og dem tager Darwin!

Var det ikke Darwin der sagde "Alt hvad der KAN gå galt, VIL gå galt"?

Er lidt i tvivl?

// Troels

Fra : Babba-Papa

Dato : 23-08-03 21:52

On Sat, 23 Aug 2003 15:56:34 +0200, "Troels [around 9000]"
<puttitat@adslhome.dk> wrote:

>Var det ikke Darwin der sagde "Alt hvad der KAN gå galt, VIL gå galt"?

Murphy's lov....tror jeg.

- -
Babba-Papa

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 24-08-03 11:51

> Murphy's lov....tror jeg.

Nårh ja. Hvad har Darwin så sagt?

// Troels

Fra : Hekto

Dato : 24-08-03 18:45

In article <3f489876$0$21605$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Troels
[around 9000] says...
> Nårh ja. Hvad har Darwin så sagt?

Survival of the fittest!

Fra : Veset

Dato : 24-08-03 22:05

On Fri, 22 Aug 2003 22:08:04 +0200, Hekto

Og de bør honoreres her: http://www.darwinawards.com/

--
Veset
XRV 750

Fra : Hekto

Dato : 24-08-03 23:26

In article <et9ikv0ni131f90aff14rjvd7f8u1ffhea@4ax.com>, Veset says...
> Og de bør honoreres her: http://www.darwinawards.com/

YUP! ... og min favorit, indtil der kommer noget med en 30-knallert der
kørte 120 Km/t, og blev spiddet på toppen af en lygtepæl, er:

http://darwinawards.com/personal/personal2002-28.html

Fra : E-Junkie

Dato : 24-08-03 16:53

> Selvfølgelig, ellers mister man sit kørekort hvis man bliver taget med
mere
> end 70% af den tilladte hastighed.

Hvad er hastighedsbegrænsningen på en cykelsti?

Fra : Anders Jensen

Dato : 24-08-03 21:00

> Hvad er hastighedsbegrænsningen på en cykelsti?

Arh mule kom igen. Hvis du ikke fatter at en knallert 30 må køre ..... 30
burde du ikke ha lov til at køre. Hold dine fartudgydelser væk fra folk på
cykel.

MVH Anders

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 25-08-03 20:38

"Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse

<SNIP>

Hva'e, er det komplekser over at du ikke måtte tage plumpen på din Yamaha
for dine forældre, dengang du havde den?

// Troels