45 scooter og syn?
Fra : TKL p

Dato : 22-08-03 08:53

Måske et dumt spørgsmål, men......konen har en 45 scooter, som hun ikke
kommer til at bruge det næste års tid. Vi havde så tænkt os, at opsige
forsikringen i den periode. Men havd med nr.pladen? Kan man beholde den? Og
når vi vil have forsikring på den igen, skal den så til syn (lige som en
bil)?

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-03 11:13

Nej, 45 knallerter skal aldrig til syn.

Fra : Thomas

Dato : 22-08-03 12:14

"TKL p" <SLETDETTEmono@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Måske et dumt spørgsmål, men......konen har en 45 scooter, som hun ikke
> kommer til at bruge det næste års tid. Vi havde så tænkt os, at opsige
> forsikringen i den periode.

Det er ikke sikkert at det kan betale sig. Det kommer an på havd i giver i
forsikring.

> Men havd med nr.pladen? Kan man beholde den?

Nej nummer pladen skal afleveres på motorkontoret da der ikke er forsikring
på køretøjet.
samme regler som bil.

> Og når vi vil have forsikring på den igen, skal den så til syn (lige som
en
> bil)?

Den skal ikke til syn når i skal ha plade på igen. Men en ny nummer plade
koster 580 kr.

Når i så skal ha nummerplade på igen. Gør i det at i tager kontakt til
forsikringsselskabet
får fat i et forsikringsbevis som i sammen med registeringsatesten tager
med ned på motorkontoret
og betaler 580 kr. så er 45'er på plade igen.

Mvh Thomas

Fra : Calle.

Dato : 22-08-03 14:20

TKL p wrote:
> [...]
> opsige forsikringen i den periode. Men havd med nr.pladen? Kan man
> beholde den? Og når vi vil have forsikring på den igen, skal den så

Nej, en 45'er skal ikke til syn. Men jeg tror ikke det kan betale sig at
spare de 650,-.
Du kan jo også risikere at dine andre forsikringer stiger, hvis det er
45'eren der gør at antallet af forsikringer udløser en mængderabat
--
Calle

Fra : TKL p

Dato : 23-08-03 09:13

> [...]
> Du kan jo også risikere at dine andre forsikringer stiger, hvis det er
> 45'eren der gør at antallet af forsikringer udløser en mængderabat

Tak Calle og Thomas - pladerne bliver på!

Thomas