/ Forside / Teknologi / Udvikling / Java / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Java
#NavnPoint
molokyle 3688
Klaudi 855
strarup 740
Forvirret 660
gøgeungen 500
Teil 373
Stouenberg 360
vnc 360
pmbruun 341
10  mccracken 320
javakode til maskinkode ?
Fra : Tommy


Dato : 22-08-03 12:43

Hej ng

Kan man lave javacode om til machinecode ?

mvh
Tommy



 
 
Bertel Lund Hansen (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 22-08-03 12:52

Tommy skrev:

>Kan man lave javacode om til machinecode ?

Sikkert, men så er det en forfærdelig omvej at gå.

Javakoden oversættes ved kompileringen til noget de kalder
bytekode. Den kode kalder et hav af rutiner der ligger
'nedenunder' i Javas virtuelle maskine (JVM). Det betyder at det
komplette maskinkodeprogram skal have indbygget alle de kaldte
rutiner. Det er en kompleks proces, og slutproduktet vil sikkert
være stort og tungt fordi Java ikke er beregnet til den slags.

Det vil være mere oplagt at vælge et sprog der fra grunden af er
beregnet til at blive kompileret helt i bund.

C++ bruger langt hen ad vejen samme syntaks som Java, men har
ikke de samme funktioner indbygget (i hvert fald ikke med de
samme navne).

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Niels Elgaard Larsen (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Niels Elgaard Larsen


Dato : 22-08-03 13:26

>>>>> "Bertel" == Bertel Lund Hansen <Bertel> writes:

Bertel> Tommy skrev:
>> Kan man lave javacode om til machinecode ?

GCJ kan:
http://gcc.gnu.org/java/

Dog ikke al javakode. Fx vist ikke nestede klasser sidst jeg så på det.

Bertel> Sikkert, men så er det en forfærdelig omvej at gå.

Bertel> Javakoden oversættes ved kompileringen til noget de kalder
Bertel> bytekode. Den kode kalder et hav af rutiner der ligger
Bertel> 'nedenunder' i Javas virtuelle maskine (JVM). Det betyder at det
Bertel> komplette maskinkodeprogram skal have indbygget alle de kaldte
Bertel> rutiner.

Nej, kun dem, der bruges.


--
Niels Elgaard Larsen
Department of Computer Science, University of Copenhagen, Denmark
email: elgaard@diku.dk <URL:http://www.agol.dk/elgaard>

Bertel Lund Hansen (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 22-08-03 13:51

Niels Elgaard Larsen skrev:

>Bertel> komplette maskinkodeprogram skal have indbygget alle de kaldte
>Bertel> rutiner.

>Nej, kun dem, der bruges.

Kaldte = bruges.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Niels Elgaard Larsen (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Niels Elgaard Larsen


Dato : 22-08-03 14:05

>>>>> "Bertel" == Bertel Lund Hansen <Bertel> writes:

Bertel> Niels Elgaard Larsen skrev:
Bertel> komplette maskinkodeprogram skal have indbygget alle de kaldte
Bertel> rutiner.

>> Nej, kun dem, der bruges.

Bertel> Kaldte = bruges.

Ja, det er også rigtigt.


--
Niels Elgaard Larsen
Department of Computer Science, University of Copenhagen, Denmark
email: elgaard@diku.dk <URL:http://www.agol.dk/elgaard>

Trygleren [9000] (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Trygleren [9000]


Dato : 22-08-03 15:31

> >> Nej, kun dem, der bruges.
>
> Bertel> Kaldte = bruges.
>
> Ja, det er også rigtigt.

Det bliver først en rigtig slåskamp, hvis en af jer får fat i den andens hår
=)

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther
www.hesteskelet.dk



Niels Elgaard Larsen (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Niels Elgaard Larsen


Dato : 22-08-03 15:35

>>>>> "Trygleren" == Trygleren [9000] <Trygleren> writes:

>> >> Nej, kun dem, der bruges.
>>
Bertel> Kaldte = bruges.
>>
>> Ja, det er også rigtigt.

Trygleren> Det bliver først en rigtig slåskamp, hvis en af jer får fat i den andens hår
Trygleren> =)


Desværre, jeg tror ikke at der bliver nogen slåskamp. Jeg havde bare overset,
hvad Bertel havde skrevet.

--
Niels Elgaard Larsen
Department of Computer Science, University of Copenhagen, Denmark
email: elgaard@diku.dk <URL:http://www.agol.dk/elgaard>

Bertel Lund Hansen (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 22-08-03 15:49

Niels Elgaard Larsen skrev:

>Desværre, jeg tror ikke at der bliver nogen slåskamp. Jeg havde bare overset,
>hvad Bertel havde skrevet.

Ja, du er kun uenig med resten af usenet om hvordan man citerer
korrekt. Derudover er vi to vist sjældent uenige.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Trygleren [9000] (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Trygleren [9000]


Dato : 22-08-03 15:54

> Ja, du er kun uenig med resten af usenet om hvordan man citerer
> korrekt. Derudover er vi to vist sjældent uenige.

Der fik han hestehalen - *mjauv* - Ah, spøg til side, hehe =)

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther
www.hesteskelet.dk



Michael Banzon (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Banzon


Dato : 22-08-03 19:58

"Bertel Lund Hansen" skrev...
> Ja, du er kun uenig med resten af usenet om hvordan man citerer
> korrekt.

Nej - jeg tror ikke at han er uenig med alle andre på usenet - er
du vimmer - det' sgu' stort'!

Men den måde han benytter er da bedre end min mors!! Den med at skrive
sit svar, og så - måske - indsætte min e-mail efter... !!! Det hader
jeg! Mest af alt! Næst efter cigarer!

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/
http://southbound.dk/blog/



Trygleren [9000] (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Trygleren [9000]


Dato : 22-08-03 20:41

> Men den måde han benytter er da bedre end min mors!! Den med at skrive
> sit svar, og så - måske - indsætte min e-mail efter... !!! Det hader
> jeg! Mest af alt! Næst efter cigarer!

LOL - så tror jeg at jeg har den bedste - jeg får jævnligt mails i stil med
"Se her - en lille sjov en" og så er der intet vedhæftet! Det slår aldrig
fejl =) Eller min søster som stoppede en diskette i et slot-in cdromdrev i
den børnehave hun arbejder i

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther
www.hesteskelet.dk



Michael Banzon (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Banzon


Dato : 22-08-03 19:53

Lars (my niggah) skrev...
> Det bliver først en rigtig slåskamp, hvis en af jer får fat i den andens
hår
> =)

Ja, eller i ring-ring'eren! Så skal der sq kimes med klokkerne!!!
Og så kom Tea - og dolkede os i brystkassen - imens at hun røg cigar!
Hooyah!!!

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/
http://southbound.dk/blog/



Trygleren [9000] (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Trygleren [9000]


Dato : 22-08-03 20:42

> Ja, eller i ring-ring'eren! Så skal der sq kimes med klokkerne!!!
> Og så kom Tea - og dolkede os i brystkassen - imens at hun røg cigar!

Kraner har ingen ring-ringer - der er hår og negle

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther
www.hesteskelet.dk



Morten (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 22-08-03 16:18

Niels Elgaard Larsen wrote:
>>>>>>"Bertel" == Bertel Lund Hansen <Bertel> writes:
>
>
> Bertel> Tommy skrev:
>
>>>Kan man lave javacode om til machinecode ?
>
>
> GCJ kan:
> http://gcc.gnu.org/java/
>
> Dog ikke al javakode. Fx vist ikke nestede klasser sidst jeg så på det.

Det er vel lidt tid siden? Der er sket en masse interessante ting inden for
det sidste års tid. Bla. har gcj teamet kompileret eclipse og mange andre
interessante ting. http://gcc.gnu.org/java/

Morten


Daniel Jacobsen (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Daniel Jacobsen


Dato : 22-08-03 21:30

> Kan man lave javacode om til machinecode ?

Sun's JVM analyserer runtime din program og kompilerer de mest kørte rutiner
til maskinkode. Dette går også under navnet JIT-compiler. Sun's JVM er
udemærket til det og hastighedsforskellen til f.eks. C++ programmer er ikke
alt til at få øje på. Her tænker jeg især på server-applikationer, der ikke
anvender f.eks. SWING, som nok aldrig kommer til at køre specielt hurtigt.

Og så vil jeg godt lige kommentere, at hele ens program, hvis det blev
kompileret til ren maskinkode, ville køre optimelt. Da maskinkode er
platform-afhænigt kan det afvikles direkte uden først at skulle oversættes
af en JVM fra bytekode. Men som sagt

// Daniel J.



Thorbjoern Ravn Ande~ (23-08-2003)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 23-08-03 03:06

"Tommy" <trn1307@hotmail.com> writes:

> Kan man lave javacode om til machinecode ?

Ja. Der er forskellige betalingsprodukter som kan, og så er "gcj"
(GNU's compiler) for nyligt kommet i en stand så store projekter kan
oversættes til maskinkode.

Med mindre der er RIGTIGT gode (og velfunderede) grunde til det, er
det dog en masse arbejde for en beskeden gevinst.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Soren (27-08-2003)
Kommentar
Fra : Soren


Dato : 27-08-03 22:36

Hej,

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:
> "Tommy" <trn1307@hotmail.com> writes:
>
>
>>Kan man lave javacode om til machinecode ?
>
JADA, til Java virtual machine code aka Java bytecode. Det er sproget
for den maskine som javas virtuelle maskine simulerer.

javap -c Foo

hvor Foo er en klasse, og filen Foo.class ligger i classpath, eller
(sjovt nok) i current directory.

Det kan der komme meget sjovt ud af, hvis man er til den slags. (attachment)

MVH
Søren



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408188
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste