Opgradering af IBM Netfinity 5000 server
Fra : Martin Nielsen

Dato : 22-08-03 09:35

Nogen der har erfaring med denne opgave...? Den kører pt. med 1 stk. 500mhz
pentium III, men kan jeg uden videre sætte en ekstra i? Skal jeg give
virkelig give 2500,- for ekstra 128mb 100MHz SDRAM ECC RDIMM ram?

http://www-3.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=DDSE-436KSD

Hvis nogen kender serveren, er jeg meget modtagelig for gode råd..?

På forhånd tak

Martin Nielsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-08-03 11:04

"Martin Nielsen" <clmn@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> pentium III, men kan jeg uden videre sætte en ekstra i? Skal jeg give
> virkelig give 2500,- for ekstra 128mb 100MHz SDRAM ECC RDIMM ram?

Jeg nu har ikke haft brug for at sætte ekstra CPU i
Men jeg har da fået ekstra hotswap diske igennem servicegruppen, prøv at
høre hvad du skal give for RAM til din box

Spareparts til netfinity har åbentbart en lidt anden pris end det man
normalt ser

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 22-08-03 12:54

Martin Nielsen wrote:

> [...]
> pentium III, men kan jeg uden videre sætte en ekstra i? Skal jeg give
> virkelig give 2500,- for ekstra 128mb 100MHz SDRAM ECC RDIMM ram?

Hvis du skal have monteret en ekstra CPU, skal du nok finde den direkte
hos IBM da der mig bekendt også skal installeres en spændingsregulator i
et stik ved siden af CPU'en - dyrt, dyrt,dyrt.

Du burde kunne få Kingston RAM for omkring det halve af det nu nævner.

/klaus

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 22-08-03 19:36

"Klaus Jorgensen" <kj@no.spam> wrote in message

> Du burde kunne få Kingston RAM for omkring det halve af det nu nævner.

Det kvarte:

http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator/partsinfo.asp?ktcpartno=KTM7241/128
http://www.proconsult.dk/go/r-ktm7241-128

P.S.: Jeg arbejder i ovenstående firma.
--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl
Mail: fornavn@efternavn.dk (ret selv) - Web: www.efternavn.dk (ret selv)
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg

Fra : Martin Nielsen

Dato : 23-08-03 07:08

Tak for svarene!

Jeg har været så heldig at finde brugte originalram til serveren til
"menneskepris". Hvad angår udvidelsen til 2 cpu vil jeg lige se tiden an...
Som Klaus er inde på, kan det nok godt gå hen og blive lidt dyrt. Har en
formodning om, at de lange svartider kan skyldes en stor swap-fil grundet
manglende ram.

Martin Nielsen