Redningvest, hvilken ? hvor ?
Fra : Søren B Rasmussen

Dato : 21-08-03 23:40

Hej Gruppe

Jeg vil gerne investere i en vest når jeg skal snokeldykke.
Skal man købe een med engangsflaske så man kan komme hurtigt op, eller uden
..
Hvad med en der har genopfyldningsflaske som nogle benytter ?
Jeg er meget i tvivl, hvad er jeres erfaringer ?
Ikke mindst hvor kan jeg købe den og ca. pris.
Har kun fundet en i scubashop, som skal pustes op, har ikke set en eneste
med flaske.

På forhånd tak

Mvh

Søren B Rasmussen

Fra : Jan Birk

Dato : 22-08-03 08:01

> Jeg vil gerne investere i en vest når jeg skal snokeldykke.
> Skal man købe een med engangsflaske så man kan komme hurtigt op, eller uden

Du bør have en vest som kan bringe dig til overfladen, så du slipper
ikke for en flaske af en eller anden art.

> Hvad med en der har genopfyldningsflaske som nogle benytter ?
> Jeg er meget i tvivl, hvad er jeres erfaringer ?

Jeg har snorklet med 2 typer.

1) Redningsvest med kulsyrepatron.
Jeg har snorklet med denne type mange gange og kan ikke udsætte meget
på den. Dog skal man være sig bevidst om, at kulsyrepatronen typisk
skal skiftes hver år. I den forbindelse har jeg 'trukket i udløseren'
og dermed affyret patronen. En enkelt gang virkede den ikke.

Jeg gav ca. 600 kroner for vesten (Jeg købte den i en sejlershop. Hvis
du også gør det, så husk at det ikke skal være en selvudløsende )
og kulsyrepatronen vist nok omkring 50 kroner.

2) Halsvest med 0.4 flaske monteret
Denne løsning er tungere og lidt mere 'fyldig' end punkt 1. Dog har
den en fordel, da du kan teste vesten med flasken hver gang du tager
ud og dykker. Ulempen er, at du skal have en anden flaske eller lign.
at fylde luft fra.

Halsveste kan du typisk købe i 'gamle' dykkerbutikker. Hvis du ikke
kan finde en, og gerne vil have en, har jeg en til salg

Jeg har fanget lige mange - eller lige få - fisk med begge!

/Jan Birk