lejeloven og sommerhusudlejning
Fra : Erik M. Jensen

Dato : 20-08-03 17:23

Hej.

Gælder lejeloven stadig ved sommerhusudlejning af en uges varighed ?
Det er tilfældet iht. min gamle 8. udgave af Dansk Privat Ret (fra starten
af 90'erne), men tiderne kan jo skifte

Mvh Erik

Fra : Rune Wold

Dato : 20-08-03 17:44

Erik M. Jensen wrote:
> Hej.
>
> Gælder lejeloven stadig ved sommerhusudlejning af en uges varighed ?
> Det er tilfældet iht. min gamle 8. udgave af Dansk Privat Ret (fra starten
> af 90'erne), men tiderne kan jo skifte

Citat fra Dansk Privatret, 12. udg., 2001 (der er lige udkommet en 13),
s. 507:

"Udlejning af f.eks. ferieboliger i så kort tid som en uge er også
omfattet af lejelovgivningen, selv om dette ikke kan anses for
hensigtsmæssigt."

/Rune Wold

--
Punani: "poo-na-nee (pü-no-nE)"
Hawaiian (lit. Heavenly flower), derived from pua (blossom);