Afstemning til et bestyrelsesmøde ?
Fra : SpookiePower

Dato : 20-08-03 16:41

I vores bestyrelse er vi 4 bestyrelsesmedlemmer og 2 suppleanter.
Når vi har bestyrelsesmøde hvor vi alle er tilstede, er det så kun
bestyrelsesmedlemmernes stemmer der tæller, eller tæller man
også suppleanternes stemmer med ? Vores vedtægter siger
følgende -

-
Beslutningen træffes af de mødende bestyrelsesmedlemmer ved
simpel stemmeflerhed
-

Det jeg er forvirreret over er om ordet bestyrelsesmedlemmer også
dækker suppleanterne ?

Fra : Rune Wold

Dato : 20-08-03 16:46

SpookiePower wrote:

[klip]

> Det jeg er forvirreret over er om ordet bestyrelsesmedlemmer også
> dækker suppleanterne ?

En suppleants funktion bliver da kun aktuel, når han må give møde, fordi
en af de ordinære bestyrelsesmedlemmer ikke kan.

/Rune Wold

--
Punani: "poo-na-nee (pü-no-nE)"
Hawaiian (lit. Heavenly flower), derived from pua (blossom);

Fra : Henning Makholm

Dato : 20-08-03 16:50

Scripsit Rune Wold <news78@stofanet.dk>

> En suppleants funktion bliver da kun aktuel, når han må give møde, fordi
> en af de ordinære bestyrelsesmedlemmer ikke kan.

Det er vist ikke ualmindeligt i små-foreningslivet at suppleanterne
også deltager i bestyrelsens møder (fx fordi så er de inde i sagerne
hvis der bliver brug for dem). Sådan har vi ihvertfald kørt det i de
bestyrelser jeg har været medlem af.

Derimod har suppleanterne naturligvis ikke stemmeret, med mindre et af
de ordinære medlem er udtrådt (eller har forfald, alt efter hvad
vedtægter og forretningsorden siger). Det er jo netop det der er
forskellen på bestyrelsesmedlemmer og suppleanter.

--
Henning Makholm "*Vi vil ha wienerbrød!*"

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-08-03 17:49

SpookiePower wrote:

> Det jeg er forvirreret over er om ordet bestyrelsesmedlemmer også
> dækker suppleanterne ?

Nej, det gør det ikke.

I kan gøre det, at suppleanterne har taleret, men stemmeretten
forbeholdes bestyrelsesmedlemmerne.

Sådan kan I også gøre i tvister mellem parter fx hvis to naboer er oppe
op toppes om noget. Foreslå de stridende parter, at bestyrelsen vil
lytte til hver parts synspunkter og derefter træffe en beslutning, som
parterne så skal rette sig efter.

Nogen syntes så måske, at taleret ikke er noget værd, når man ikke
sidder med ved stemmeafgivelsen, men alligevel. Har man argumenterne
iorden, så bliver der da forhåbentlig lyttet.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk