VHS til DVD konverteringsservice lovlig?
Fra : Mick Johansen [4700]

Dato : 19-08-03 19:02

Hejsa,

Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor jeg tilbyder at konvertere folks
VHS/SVHS bånd til DVD.

Det er naturligvis folk med hjemmevideoer og lign., der regnes for
kundepotentialet.

Men jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg kan blive holdt ansvarlig, hvis en kunde
bestiller en kopi af materiale, de ikke har ret til (Dette har jeg givetvis
ikke mulighed for at undersøge), eller om det er nok at skrive i
betingelserne, at kunden selv skal sørge for at have den slags i orden. Min
fornuft siger, at det burde være nok, men jeg vil helst have orden i
tingene.

Med venlig hilsen
Mick Johansen

Fra : RpR

Dato : 19-08-03 20:54

> [...]
Min
> fornuft siger, at det burde være nok, men jeg vil helst have orden i

Nu er jeg ikke jurist eller lign, men ved at bl.a. cd-trykkerierne ikke ser
efter hvad der er på de CD'er de trykker, hvilket bl.a. var årsagen til de
nu hedengangne "måneds cd'er" med pirat software der ellers florerede
lystigt for nogle år tilbage.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Per Christoffersen

Dato : 20-08-03 08:25

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message

> [...]
> efter hvad der er på de CD'er de trykker, hvilket bl.a. var årsagen til de
> nu hedengangne "måneds cd'er" med pirat software der ellers florerede

Store CD-trykkerier gør nu, i det mindste med stikprøvekontrol.

/Per

Fra : RpR

Dato : 20-08-03 22:55

> Store CD-trykkerier gør nu, i det mindste med stikprøvekontrol.

Hvad stille de så op hvis man krypterer indholdet?

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-08-03 02:41

> Hvad stille de så op hvis man krypterer indholdet?

Det gjorde de jo også på de gamle kendte pirat-cd'er. Og ikke nok med det,
så fjernede de også serienumrene på CD'erne, så de ikke kunne spores tilbage
til en bestemt kunde.

Jeg kunne forestille mig at de idag gerne vil vide hvad indholdet af CD'en
er før de sætter en større produktion igang. På den anden side så bliver der
lavet så utroligt mange CD'er, at det må være umuligt at kontrollere det
hele. Der følger jo CD'er med blade, burgerking-menuer og endda
morgenmadspakker udover de 3 mia. opsamlingsalbums der bliver reklameret for
konstant.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : RpR

Dato : 21-08-03 13:58

> [...]
> hele. Der følger jo CD'er med blade, burgerking-menuer og endda
> morgenmadspakker udover de 3 mia. opsamlingsalbums der bliver reklameret

Tror fortsat der er mange produktionsplantager i ikke mindst holland og
belgien der trykker dem uden spørgsmål. Før blev de trykt i tyskland mener
jeg.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 19-08-03 22:37

On Tue, 19 Aug 2003 20:01:39 +0200, "Mick Johansen [4700]"
<mick-j@it.dk> wrote:

> [...]
>VHS/SVHS bånd til DVD.
>
>Det er naturligvis folk med hjemmevideoer og lign., der regnes for

jeg tror såmænd heller ikke der er noget galt i at lægge de ting man
har optaget fra tv igenem årene på whs over på dvd eller cd for den
sags skyld - hvis man ellers har betalt sin licens !

> [...]
>betingelserne, at kunden selv skal sørge for at have den slags i orden. Min
>fornuft siger, at det burde være nok, men jeg vil helst have orden i

du skal jo nok lave en kontrakt med kunden om at de tager det fulde
ansvar for hvad der ligger på det som de nu for trygt og gå den igenem
men jurist !
altså en standard kontrakt til det du nu laver ...som tager højde for
div !
--
Mv.
Bo M Mogensen

As you look through my door-Deep into my room-Can you feel the mighty wall of power
It's waiting, waiting in the gloom-The distant shadows of forgotten champions
Those who live in me still-And will rise when we challenge and kill Born again -You'll be born again!!
Black Sabbat "Born Again-1983 " http://makeashorterlink.com/?D2BE52085

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-08-03 23:51

Bo M Mogensen wrote:

> jeg tror såmænd heller ikke der er noget galt i at lægge de ting man
> har optaget fra tv igenem årene på whs over på dvd eller cd for den
> sags skyld - hvis man ellers har betalt sin licens !

Det har intet med licensen at gøre vil jeg lige skynde mig at tilføje.

> [...]
> Those who live in me still-And will rise when we challenge and kill Born again -You'll be born again!!

Kan jeg lokke dig til at kigge på din signatur.... Du ved 4 linjer a 72
tegn.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-08-03 00:27

On Wed, 20 Aug 2003 00:50:45 +0200, Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote:

>Det har intet med licensen at gøre vil jeg lige skynde mig at tilføje.

Nahh måske ikke men hvis man ser / optager fra dr uden at betale
licens så for man jo matrialet på en som udgangs punkt ikke legitimt
- men som jeg har forstået det ...kan man optage alt det man vil til
eget brug fra radio og tv - man kan selvføligt ikke sælge det vider !

>Kan jeg lokke dig til at kigge på din signatur.... Du ved 4 linjer a 72
>tegn.

skal se på sagen : men :

(sig skiller )
Mv.
Bo M Mogensen
(--------------)
også et mellem rum vil nu altid være der og det er jo sådan set rart
nok for den der evt. vil svare at de ikke skal slette det -
+ jeg slipper for at skrive det !

der er 4 linjer sig. i agent - der nok overtsiger de 72 tegn men det
må gå under bagatel grænsen !

Fra : Kasper Christensen

Dato : 01-09-03 15:48

> [...]
> - men som jeg har forstået det ...kan man optage alt det man vil til
> eget brug fra radio og tv - man kan selvføligt ikke sælge det vider !

Tror du skal læse lidt igen:

<KLIP>

Det er naturligvis folk med hjemmevideoer og lign., der regnes for
kundepotentialet.

<KLIP>

Så dit svar er ikke særlig relavant

Mvh