Nabostøj - nødråb
Fra : Stefan Garvig

Dato : 15-08-03 20:15

Jeg er meget plaget af nabostøj igennem en del år. Nu har FSB (Foreningen
Socialt Boligbyggeri) opsagt mit lejemål, fordi jeg har klaget over
nabostøj. Tro det, om du kan! Det ville jo være mere logisk, retfærdigt og
regulært, om det var de støjende personer, der fik ørerne i maskinen.

Jeg vil meget gerne høre andres erfaringer med nabostøj, og navnlig vil jeg
meget gerne høre, om I kender til "krisegrupper", der kan hjælpe mig med at
blive nabostøjen kvit.

Det vil være meget fint, om vi kunne stikke hovederne sammen for at udveksle
erfaringer, strategier mv. for på den måde at stå stærkere i vores konkrete
sager.

Dette er faktisk ment som et nødråb! Råb meget gerne tilbage.

Ring meget gerne på tlf.: 35 81 99 90 (aften).

Med venlig hilsen

Bent Pedersen

PS: Denne mail er sendt via Stefan Garvigs e-mail. Svar også gerne til
efterfølgende e-mail-adresse, husk at rette til @: sgdataSNABELAedb.dk

Fra : Carsten H

Dato : 15-08-03 20:42

"Stefan Garvig" <sgdataGED@edb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Med venlig hilsen
>
> Bent Pedersen
>
> PS: Denne mail er sendt via Stefan Garvigs e-mail. Svar også gerne til

Man bliver da ikke bare opsagt fordi man klager over nabo støj, der må være
en anden grund!

Men hvis man har valgt at bo i et Socialt Boligbyggeri, så må man indstille
sig på at der bor andre mennesker og det giver støj også i form af højt
musik og skrig og skrål!

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-03 20:44

"Carsten H" <news@FJERNdigitalforum.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men hvis man har valgt at bo i et Socialt Boligbyggeri, så må man
indstille
> sig på at der bor andre mennesker og det giver støj også i form af højt
> musik og skrig og skrål!

Tjaaeee ... det er da også sket folk, der er flyttet på landet, har klaget
over bøndernes larm, når de arbejder på markerne mv.

Hr. Bjørn

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 23-08-03 23:11

"Bjørn Jørvad" <hrbjoern_AT_post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Carsten H" <news@FJERNdigitalforum.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> indstille

Jeg vil lige gøre opmærksom på at FSB( Foreningen Socialt Boligbyggeri)
er et alment boligbyggeri og ikke socialt og det hedder for øvrigt
FSB Bolig

MVH en medarbejder i FSB Bolig. Nielsen.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 15-08-03 23:16

"Carsten H" <news@FJERNdigitalforum.dk> skrev:

> Man bliver da ikke bare opsagt fordi man klager over nabo støj,
> der må være en anden grund!

Korrekt.

> Men hvis man har valgt at bo i et Socialt Boligbyggeri, så må man
> indstille sig på at der bor andre mennesker og det giver støj også
> i form af højt musik og skrig og skrål!

Sludder og vrøvl. Sådanne personlige holdninger bedes du i øvrigt
undlade at bringe her i gruppen, da de ikke bidrager til en positiv
debat.

FUT dk.admin.netikette

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-08-03 21:36

On Fri, 15 Aug 2003 21:14:49 +0200, "Stefan Garvig" <sgdataGED@edb.dk>
wrote:

>Jeg er meget plaget af nabostøj igennem en del år. Nu har FSB (Foreningen
>Socialt Boligbyggeri) opsagt mit lejemål, fordi jeg har klaget over
>nabostøj.

Øhh står der det i opsigelsen ?

>Tro det, om du kan! Det ville jo være mere logisk, retfærdigt og
>regulært, om det var de støjende personer, der fik ørerne i maskinen.

ja det skulle man mene ....

>Jeg vil meget gerne høre andres erfaringer med nabostøj,

Tup tup ( betyder lidt lidt og en del mere på Vitnamesisk ) men Øhh
jow jeg tror over de sidste 8 år har jeg ringet til poltiet af selv
samme årsag og der har det været højt nok til at de kunne høre på den
central man ringer op til og hver gang er støjen blevet bragt til
ophør !

>og navnlig vil jeg
>meget gerne høre, om I kender til "krisegrupper", der kan hjælpe mig med at
>blive nabostøjen kvit.

Æhhh :0) ????...........hmm --hmm jae Øhh ...krise grupper for folk
der er ramt af nabo støj ??? det_tror jeg ikke findes .... men Øhh Hmm
jaeee...hvad skal man sige om du er i stand til at bekoste det selv
vil jeg da anebefale dig at finde en teaput eller en pysolog - snak
evt med din læge om det og se om du kan få en henvisning !

--
Mv.
Bo M Mogensen

As you look through my door-Deep into my room-Can you feel the mighty wall of power
It's waiting, waiting in the gloom-The distant shadows of forgotten champions
Those who live in me still-And will rise when we challenge and kill Born again -You'll be born again!!
Black Sabbat "Born Again-1983 " http://makeashorterlink.com/?D2BE52085

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 15-08-03 23:15

"Stefan Garvig" <sgdataGED@edb.dk> skrev:

> Jeg er meget plaget af nabostøj igennem en del år. Nu har FSB
> (Foreningen Socialt Boligbyggeri) opsagt mit lejemål, fordi jeg
> har klaget over nabostøj.

Det må skyldes noget andet, da det ikke er opsigelsesgrund. Hvad er
begrundelsen for opsigelsen helt præcist?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 23-08-03 23:07

> [...]
> nabostøj. Tro det, om du kan! Det ville jo være mere logisk, retfærdigt og
> regulært, om det var de støjende personer, der fik ørerne i maskinen.

Hvis man er meget plaget af nabostøj, som går udover den normale støj,
bør man klage skriftligt, og helst få andre naboer med. Jo flere man er til
at klage skriftligt( altid skriftligt) jo større mulighed har boligselskabet
for
at gøre noget. Fortsætter støjen efter man har klaget er der ikke andet
at gøre end at blive ved med at klage.

Mvh B.Nielsen