Salg af anpartsbevis med gevinst. - Er det~
Fra : MS

Dato : 21-08-03 22:52

En pige jeg kender har boet til leje et nogle år i sin lejlighed. Den blev
lavet om til andelsbolig. Hun købte bevis for 25.000. for 9 måneder siden.
Hvis hun nu sælger beviset for siger vi 100.000. , skal hun så betale skat
af fortjenesten? Hvordan undgår hun det?
mvh MS

---

Fra : Inger Pedersen

Dato : 22-08-03 06:40

"MS" <nomail@spaam.dk> skrev i en meddelelse news:bi3evd$dt1$1@sunsite.dk...
> [...]
> Hvis hun nu sælger beviset for siger vi 100.000. , skal hun så betale skat
> af fortjenesten? Hvordan undgår hun det?

Hvis det er en andelsbolig - og ikke anparter - er der på
generalforsamlingen vedtaget en max-pris, som ikke må overskrides.
I øvrigt er salg af andele skattefri.

Hilsen Inger

Fra : Archon

Dato : 24-08-03 23:36

Inger Pedersen wrote:

> Hvis det er en andelsbolig - og ikke anparter - er der på
> generalforsamlingen vedtaget en max-pris, som ikke må overskrides.

Med mindre hun har lavet en amsse forbedringer som kan lægges oven i prisen.

Michael Nielsen
M.Sc.EE

Music: http://mp3.com/archon2
Website: http://www.archonia.dk

Fra : Inger Pedersen

Dato : 25-08-03 06:30

"Archon" <sequoia@NOSPAMtiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Med mindre hun har lavet en amsse forbedringer som kan lægges oven i
prisen.

Ja, og som stadig skal godkendes af bestyrelsen; det er ikke et
tag-selv-bord

Hilsen Inger