Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sortering af billeder i Win XP (Ixus 400)
Fra : Martin

Dato : 18-08-03 22:54

Når man sorterer billeder i Win XP's stifinder er der en kolonne der
hedder "billede taget d.", men her står ikke noget, selv om denne info
jo er tilgængelig i EXIF-info'en.
Jeg vil gerne sortere billederne efter hvornår de er taget, så er der
nogen der ved om man kan gøre noget ved dette problem?

Så vidt jeg kan se kan det ikke engang lade sig gøre at sortere efter
optagelsesdato i Canon's ellers udmærkede ZoomBrowser?

Jeg ved godt at jeg kunne bruge et andet program, men nu er jeg lidt
konservativ, og synes ellers at ovennævnte programmer dækker mit behov
fint, så jeg håber nogen i gruppen kan hjælpe....

MVH

Martin

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 19-08-03 16:22

> [...]
> Jeg vil gerne sortere billederne efter hvornår de er taget, så er der
> nogen der ved om man kan gøre noget ved dette problem?
[snip]

Med Picture Information Extractor (www.picmeta.com/whatis.htm) kan du
hente et program der kan navngive dine JPG-filer ud fra indholdet i
EXIF - fx dato og tid for optagelse. Du kan så selv supplere med valgfri
tekst så du får noget i retning af 20030819 kl. 172234 - Sommerfest. Så
får du er filnavn du kan sortere efter.

Jeg bruger selv programmet og er meget glad for det. Faktisk så glad at
jeg har købt en licens til det.

mvh
Ole

Fra : David Holm

Dato : 20-08-03 08:09

> [...]
> valgfri tekst så du får noget i retning af 20030819 kl. 172234 -
> Sommerfest. Så får du er filnavn du kan sortere efter.
Du kan også bruge det gratis program exifer:
http://www.friedemann-schmidt.com/software/exifer/

som har samme funktion

mvh

David

Fra : Martin

Dato : 20-08-03 22:45

"David Holm" <wormie_fjerndette@alberg.dk> wrote in message news:<3f431ea8$0$21607$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Du kan også bruge det gratis program exifer:
> http://www.friedemann-schmidt.com/software/exifer/
>
> som har samme funktion
>
> mvh
>
> David

Takker for hjælpen - dette program ser kanon ud!

MVH

Martin