Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon G3 pixelfejl
Fra : KajThomsen

Dato : 18-08-03 19:16

Hej !

Jeg købte D. 13-5-03 som mit første digicam
et Canon G3,som jeg har været/er rigtig glad for
men pludselig er der kommet en lysende rød pixel
i billedet,og ses især på billeder taget om aftenen
eller hvis der en mørk skygge i dette felt.
Jeg ved med sikkerhed at fejlen ikke var der fra
kameraet var spritny og til en uges tid siden
da mange af mine billeder netop er taget om aftenen.

Er det noget der dækkes af garantien?
eller er det noget jeg bare lære at leve med,for
jeg synes ikke manualen nævner noget om dette.
Nogen der ved noget ?

På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Kaj Thomsen

Fra : thomas

Dato : 18-08-03 20:11

Jeg overvejer (stadig) G3...

Jeg kan ikke forestille mig andet end at det er en garantisag - med mindre
kameraet bærer præg af vold....

Det må da trods alt være resultatet - billedet, man køber ethvert kamera
for - så nytter det jo ikke, at alt virker perfekt..... lige bortset fra, at
det ikke tager ordentlige billeder...

Er kameraet købt i DK / parallerimport / eu / udenfor eu?

Da jeg som nævnt overvejer at købe et kamera magen til, håber jeg at du
gider skrive med nyt i sagen.

/Thomas

Fra : Lars H. Pedersen

Dato : 18-08-03 20:22

"KajThomsen" <kk.thomsenNOSPAM@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er det noget der dækkes af garantien?
> eller er det noget jeg bare lære at leve med,for
> jeg synes ikke manualen nævner noget om dette.

Da jeg købte mit kamera var der 2 døde pixels. Jeg sendte det tilbage til
forhandleren og fik et nyt i stedet. Det var importeret fra USA, og skulle
derfor sendes til Canon i USA. Derfor fik jeg et nyt i stedet for at vente
på at det andet kom tilbage.

Mvh. Lars