Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Konvertering til sort/hvid
Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 17-08-03 14:06

Hej NG
Jeg har omkring 30 billeder jeg skal have konverteret til sort/hvid.
Findes der en metode i Photoshop til at gøre det i et hug, eller skal
billederne behandles ét ad gangen?

Ole Gyldenløve

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 17-08-03 14:57

>et hug
Kig på det der hedder actions.
Så kan du "optage" en række operationen og fyrre dem af på en hel mappe.

Selve sort/hvid omdannelsen, shift + ctrl + U

Jan
www.fotoportal.dk

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 17-08-03 15:27

> Kig på det der hedder actions.
> Så kan du "optage" en række operationen og fyrre dem af på en hel
mappe.

> Selve sort/hvid omdannelsen, shift + ctrl + U

Tak, Jan!
/ole

Fra : Jacob Waage

Dato : 17-08-03 16:19

"Jan Emil Christiansen" <info@webmasteren.dk> skrev i en meddelelse
> Kig på det der hedder actions.
> Så kan du "optage" en række operationen og fyrre dem af på en hel mappe.
>
> Selve sort/hvid omdannelsen, shift + ctrl + U

Og så vil en ordentlig omgang kontrast sikkert også være godt for dine
billeder. Når man sort/hvid-konverterer via "Desaturate" kommer billederne
oftest til at se meget flade ud.

--
Jacob Waage

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 17-08-03 19:07

> Og så vil en ordentlig omgang kontrast sikkert også være godt for dine
> billeder. Når man sort/hvid-konverterer via "Desaturate" kommer billederne
> oftest til at se meget flade ud.

Se også her:
http://www.russellbrown.com/tips/moviesps/ColortoB&W.mov
eller