HVAD ER DET NU DEN HEDDER???
Fra : Andrew

Dato : 05-04-01 23:05

HEJ

Hvad er det den film hedder?!?!?!

Hele plottet går ud på at der er nogle som skal have fat i en kuffert!

Den er vist fransk!

Den er ikke mere end 5-6 år gammel!

Der er de VILDESTE biljagter i den igennem gaderne, faktisk er en stor del
af filmen en stor biljagt!

Minder lidt om TAXI, men alligevel ikke!

HVAD ER DET DEN HEDDER!!?!?!?!

And

--
- - -

Fra : Jakob Nørskov

Dato : 05-04-01 23:10

hmmm - lyder som "Ronin"

/Jakob

Fra : Andrew

Dato : 06-04-01 20:08

> hmmm - lyder som "Ronin"

YES! TAK! det har virkelig plaget mig i lang tid at jeg ikke kunne huske
hvad den hed!

Fra : Jonas Skjoldan

Dato : 05-04-01 23:35

Uden at være så meget inde i Franske film, tror jeg at det er den
amerikanske film Ronin med Robert De Niro.

Og det er godt nok de fedeste biljagter i den film.. :)
Også fedt at vide at de for at blive så realistiske har hyret en kører fra
Formel 1.

/jonas

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 06-04-01 09:27

Jonas Skjoldan skrev i meddelelsen <9airks$19r9$1@news.cybercity.dk>...

>Og det er godt nok de fedeste biljagter i den film.. :)
>Også fedt at vide at de for at blive så realistiske har hyret en kører fra
>Formel 1.

hmm - det tror jeg nu egentlig ikke spiller ret meget ind. Det er ganske
almindeligt at bruge racerkørere til bilstunts, specielt i Europa, hvor der
ikke er ret mange stuntmen der er speciealiserede i dette, fordi der er ret
få biljagter i europæiske film. Men en enkelt tidligere F1 kører (der i
øvrigt sidst kørte i F1 i 1983) på 52 år, tror jeg ikke gør den store
forskel på realismen. Realisminen må nok snarere tilskrives koordinatoren,
der bestemmer hvem der skal køre hvordan og hvorhenne, og fotografen der
formår at få billederne til at se realistiske ud. Rigtigt at køreren så
kommer med noget nær den ultimative bilbehandling, og det er selvfølgelig
ret væsentlig, specielt hvis det skal se ud som om han har mistet
kontrollen.

Bare for at kværulere lidt...

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 06-04-01 13:42

Jonas Skjoldan wrote:

> [...]
>
> Og det er godt nok de fedeste biljagter i den film.. :)
> Også fedt at vide at de for at blive så realistiske har hyret en kører fra

Også en af de mest urealistiske da en citroen/peugeot ( kan ikke huske hvilken)
kører fra en Audi S8.

Ville aldrig være sket i virkeligheden.

Anders

Fra : nikolaj borg

Dato : 06-04-01 13:49

"Anders Sune Jensen" <anders@tycho.dk> wrote in message
> Også en af de mest urealistiske da en citroen/peugeot ( kan ikke huske
hvilken)
> kører fra en Audi S8.
>
> Ville aldrig være sket i virkeligheden.

Det er vel et eller andet sted et spørgsmål om tuning, køreevner, og
forhold. Nu mindes jeg ikke den specifikke scene og bilerne, men hvis man
drøner rundt i en by med snævre gader har en mindre bil vel en fordel. På
den anden side; hvor realistisk ønsker man, at en action-betonet film skal
være?

/Nikolaj

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 06-04-01 14:32

nikolaj borg wrote:

> [...]
> den anden side; hvor realistisk ønsker man, at en action-betonet film skal

En 4-hjulstrukket 360 hestes Audi burde nok kunne køre fra enhver franskmand
ligegyldigt hvor der end køres.

MVH Anders

Fra : nikolaj borg

Dato : 06-04-01 14:38

> En 4-hjulstrukket 360 hestes Audi burde nok kunne køre fra enhver
franskmand
> ligegyldigt hvor der end køres.

Ja, hvis ikke chaufføren af den franske bil er mere stedkendt, dygtigere,
mere vovet, etc.

Desuden: Nu så jeg engang en film der hed Taxi, og der kørte en peugeot da
vistnok fra det meste

/Nikolaj

Fra : TN

Dato : 06-04-01 21:45

"Jonas Skjoldan" <dsl4769@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og det er godt nok de fedeste biljagter i den film.. :)
> Også fedt at vide at de for at blive så realistiske har hyret en kører fra

Ja jeg så en "film om filmen" der var flere professionelle kørere med. Og
ærlig talt var jeg en smule "stolt" over hvor meget federe disse biljagter
var, end de sædvanlige amerikanske hvinende dæk. Men er jeg den eneste der
synes at handlingen var direkte latterlig og at det med samerejerne var helt
ude af kontekst. Og at Robert de Niro lignede en rigtig gammel mand bag
rettet. Med stive arme og meget mærkeligt ansigt.

TN

P.S jeg synes ikke filmen var dårlig altså. Bare lidt irriterende nogle
steder.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 07-04-01 09:18

TN <terje.nedergaard@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4Spz6.700$ZG5.11170@news.get2net.dk...

> [...]
> ude af kontekst. Og at Robert de Niro lignede en rigtig gammel mand bag
> rettet. Med stive arme og meget mærkeligt ansigt.

Ronin er udmærket. Den kritik, jeg hører, bunder ofte i, at vi som tilskuere
aldrig rigtigt finder ud af kuffertens indhold - og dermed det, som
figurerne bruger en hel film på at efterstræbe. Det burde ikke være et
problem. Det er en klassisk spændingsstruktur, der er anvendt mange gange
før (i særdeleshed af Hitchcock), men det er da muligt, at det er for længe
siden sidst, og det derfor overrasker mange - eller også er folk bare ved at
vænne sig til den del af amerikansk filmkunst, der insisterer på at skære
historien ud i pap? Kufferten er undskyldningen. Det er en McGuffin, et
plotdevice til at sætte handlingen igang. Intet andet. Indholdet er
forsåvidt ligegyldigt, og kufferten kunne nemt udskiftes med penge,
ædelstene, pixi-bøger eller andet, man kunne eftertragte. Det er jagten, der
er spændende.

Samuraierne passer da også glimrende ind i historien. Det er jo netop det,
de er, disse afdankede efterretningsfolk. Ronin - herreløse samuraier, der
ikke længere hører ind i verden efter den kolde krigs ophør og nu vandrer
omkring og sælger deres tjeneste til den højestbydende.

MVH
Jens

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 08-04-01 00:22

"Jens Thomsen" <v1707@groenjord.dk> skrev:
> [...]
>forsåvidt ligegyldigt, og kufferten kunne nemt udskiftes med penge,
>ædelstene, pixi-bøger eller andet, man kunne eftertragte. Det er jagten, der

McGuffin = Narrefisse.
Det er længe siden, jeg har været så skuffet over en film.

Niels Søndergaard

Fra : Jens Thomsen

Dato : 09-04-01 12:10

Niels Søndergaard <ns@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:o18vct8de7l9k3342qo25lqvtrlf3v92jd@4ax.com...

> McGuffin = Narrefisse.
> Det er længe siden, jeg har været så skuffet over en film.

Fint nok. Spændende kritik, Niels. Du kunne måske uddybe en lille smule,
HVAD der skuffede dig? Det ville gøre diskussionen lidt mere interessant.

MVH
Jens

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-04-01 08:25

"Jens Thomsen" <v1707@groenjord.dk> writes:

> [...]
> ikke længere hører ind i verden efter den kolde krigs ophør og nu vandrer
> omkring og sælger deres tjeneste til den højestbydende.

Interessant. Din fortolkning og min fortolkning af hvem der er ronins
er forskellig. Din giver mere mening, det indrømmer jeg.

--
Peter B. Juul, o.-.o "And how are you?" said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) Eeyore shook his head from side to side.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 09-04-01 12:12

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m3snjir0vh.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Interessant. Din fortolkning og min fortolkning af hvem der er ronins
> er forskellig. Din giver mere mening, det indrømmer jeg.

Jeg er knageme nysgerrig nu, Peter. Hvem fik du til at være ronin?

MVH
Jens

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-04-01 20:36

> Jeg er knageme nysgerrig nu, Peter. Hvem fik du til at være ronin?

Forbryderne.

<m3vgoer0xx.fsf_-_@enzym.rnd.uni-c.dk>>

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : nikolaj borg

Dato : 09-04-01 21:14

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Forbryderne.

Jeg havde forstået det sådan, at de næsten allesammen havde forbindelser til
forskellige tjenester, dvs. næsten allesammen var Ronin, så jeg vil give jer
begge to ret.

/Nikolaj

Fra : Casper

Dato : 09-04-01 12:58

On Sat, 7 Apr 2001 10:18:02 +0200, "Jens Thomsen" <v1707@groenjord.dk>
wrote:
SNIP
> [...]
>forsåvidt ligegyldigt, og kufferten kunne nemt udskiftes med penge,
>ædelstene, pixi-bøger eller andet, man kunne eftertragte. Det er jagten, der

Kufferten bliver brugt på lidt samme måde som i Pulp Fiction. Der
render de også rundt og jagter en kuffert, med et "gyldent" indhold.
Det giver lidt mystik til handlingen, istedet for at det bare er
narko, penge el.lign som du skriver. Man kan kun gætte på at det er
våben, planer, tegninger, sprængstof osv osv... eftersom det er IRA
som er interesseret i indholdet...

Mvh Casper som synes at fimen er genial...

Fra : Christian Andersen

Dato : 09-04-01 12:57

Casper taught me all about sex, drugs and this:

> [...]
>narko, penge el.lign som du skriver. Man kan kun gætte på at det er
>våben, planer, tegninger, sprængstof osv osv... eftersom det er IRA

Du må meget gerne forklare hvordan du kommer frem til at IRA er ude
efter kufferten i Pulp Fiction.

--
Mvh, Christian

Bliv fri for spam! - http://www.sneakemail.com

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 09-04-01 13:13

"Christian Andersen" <nfgj3l001@sneakemail.com> wrote in message
> Du må meget gerne forklare hvordan du kommer frem til at IRA er ude
> efter kufferten i Pulp Fiction.

Jeg er ret sikker på at Casper snakker om kufferten i Ronin, men blot
sammeligner det at man ikek kender til indholdet af den, med den tilsvarende
kuffert i Pulp Fiction.

Joakim

Fra : Christian Andersen

Dato : 09-04-01 15:30

Joakim Lauridsen taught me all about sex, drugs and this:

Christian Andersen:

Nååååh!

Fair nok.

Fra : Casper

Dato : 10-04-01 12:22

On Mon, 9 Apr 2001 12:12:59 -0000, "Joakim Lauridsen" <agjo@li.is>
wrote:

> [...]

>sammeligner det at man ikek kender til indholdet af den, med den tilsvarende

Præcis... og undskyld forvirringen. Nogengange kører hjernen hurtigere
end fingrene Det kunne ellers være et interessant plot til en Pulp
Fiction 2

Casper

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-04-01 08:24

"TN" <terje.nedergaard@get2net.dk> writes:

> Men er jeg den eneste der
> synes at handlingen var direkte latterlig

Den var såmænd OK.

> og at det med samerejerne var helt
> ude af kontekst.

Hardly. En samurai er en kriger, der er født ind i samurai-klassen er
er tilknyttet en herre. En samurai uden herre er en ronin og vil
typisk beskæftige sig som lejesoldat/bodyguard.

De gamle leje-vaneforbrydere i Ronin minder såmænd rigeligt derom.

Fra : Polle

Dato : 06-04-01 10:50

Hvor er alle de kloge hoveder der plejer at rakke de billige maskiner ned og
varmt anbefaler Pioneer, hver gang der er en person der har lidt problemer
med en film.
Lidt rart at høre Pioneer ikke æder alt alligevel!!

Fra : Polle

Dato : 06-04-01 10:52

SORRY, forkert svar ovenstående!!