At flirte...???
Fra : steen

Dato : 05-04-01 21:47

Dav

Er det fy-skamme at flirte 'uskyldigt' på sit job (eller andre steder)?

Forhistorien er: 1 stk gift mand på jobbet, flirter en smule med 1 stk gift
kvinde (jeps...de er begge gift - men ikke med hinanden) - begge er vel
vidende om, at det 'kun' er en flirt....men er det 'tarveligt' over for
partneren derhjemme?

Rent faktisk gør det hverdagen på jobbet en hel del hyggeligere!!!

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 05-04-01 22:31

Hejsa

> Er det fy-skamme at flirte 'uskyldigt' på sit job (eller andre steder)?

Ikke i mine øjne. En uskyldig flirt som begge ved ikke fører til noget
utroskab synes jeg ikke er fy skamme. Derimod giver det ofte lidt mere
glæde i hverdagen og mere overskud derhjemme.
Samtidig kan en 'uskyldig' flirt varme godt op til man kommer hjem.

> [...]
> kvinde (jeps...de er begge gift - men ikke med hinanden) - begge er vel
> vidende om, at det 'kun' er en flirt....men er det 'tarveligt' over for

Her vil jeg nok lige stoppe lidt op og tænke på om partneren ser det som
tarveligt. Hvis partneren derhjemme ser en uskyldig flirt som værende
Uskyldig og har det fint med det, så synes jeg ikke det er tarveligt.
Men hvis partneren er den type der bliver let jaloux eller ser
'uskyldig' flirt som en form for utroskab, kunne det være man lige
skulle overveje, om "hyggen" på arbejdet er værd en såret partner.

Men lidt flirt kan man nok under ingen omstændigheder undgå mellem to af
hvert sit køn, som synes om hinanden.

Pia
* Pia Klit Larholm * Per Aspera Ad Astra *
* * http://www.solformoerkelse.dk *
* http://www.starkeys.com * http://www.larholm.dk/pia *
* egne fotoes og malerier * http://www.starkeys.com/bdsm-info *

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 06-04-01 00:12

"steen" skrev

Hej steen og velkommen til gruppen.

> Er det fy-skamme at flirte 'uskyldigt' på sit job (eller andre
> steder)?

Nejda, sålænge den ene ikke lægger mere i det end den anden gør.

> [...]
> hinanden) - begge er vel vidende om, at det 'kun' er en flirt...
> .men er det 'tarveligt' over for partneren derhjemme?

Må partneren derhjemme også flirte på sit arbejde? Ved partneren
det?

Hvis i ikke har snakket om det, er det nok en god ide at gøre det,
om ikke andet er det nok en god ide at overveje allerede nu om
hvad der kan ske hvis flirten fortsætter i et stykke tid (måske
helt indtil julefrokosten).

Husk at flirte med din kone også, du kunne jo risikere at hun
flirtede tilbage.

> Rent faktisk gør det hverdagen på jobbet en hel del hygge-
> ligere!!!

Helt klart, det kan være det som gør at en ellers træls dag er til
at overleve.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Tomas O.

Dato : 06-04-01 06:20

"steen" <purdykewl@NOSPAMyahoo.com> skrev i en meddelelse news:9ailkt$j1m$1@news.inet.tele.dk...
Hej Steen og velkommen

> Er det fy-skamme at flirte 'uskyldigt' på sit job (eller andre
> steder)?

Nej.

Den eneste måde at undgår flirt på uden at stikke sine øjne ud med en
kniv er at blive hjemme bag låste døre.

Hilsen
Tomas O.

Fra : Gitte Beyer

Dato : 06-04-01 06:29

Hej

>Er det fy-skamme at flirte 'uskyldigt' på sit job (eller andre steder)?

Da ikke så længe flirten er uskyldig, som du jo skriver den er.

> [...]
>kvinde (jeps...de er begge gift - men ikke med hinanden) - begge er vel
>vidende om, at det 'kun' er en flirt....men er det 'tarveligt' over for

Det kommer jo helt an på, hvordan man har det med sin partner. Har man
den holdning i parforholdet, at det er ok at flirte, uden at der sker
mere, så er det jo bare om at "lege" videre. Men ved man derimod, at
en lille flirt vil såre ens partner, så ville jeg selv personligt
holde igen. Heldigvis har jeg et forhold, hvor vi giver hinanden "rum"
til den slags, så længe det holdes på et uskyldigt plan

>Rent faktisk gør det hverdagen på jobbet en hel del hyggeligere!!!

Ja, helt klart. Det kan jo ligefrem gøre det spændende at komme på
arbejde....

MVH
Gitte

Fra : Tomas O.

Dato : 06-04-01 06:35

"Gitte Beyer" <gitte@beyer.nu> skrev i en meddelelse news:3acd535e.29835754@news.cybercity.dk...

hej Gitte

Hvis parteren ikke kan tåle man flirter uskyldigt.. hmm.. er det så
en selv eller partneren den er gal med?

Er en der bliver jaloux på en uskyldig flirt ikke en der burde tage
sin røv sammen og blive lidt mere glad for sig selv?

Jeg mener det er vel kun en med mindreværd der bliver jalouc på en
flirt?

Eller hvad?

Hilsen
Tomas O.

Fra : Gitte Beyer

Dato : 06-04-01 07:45

Hej Tomas

>Hvis parteren ikke kan tåle man flirter uskyldigt.. hmm.. er det så
>en selv eller partneren den er gal med?

Jeg vil da også mene, at det må være ens partner der har et problem.
Men det betyder jo ikke, at der ikke findes forhold, hvor den form for
problemer eksistere, og nogle så har valgt at leve med at tingene er
sådan

>Er en der bliver jaloux på en uskyldig flirt ikke en der burde tage
>sin røv sammen og blive lidt mere glad for sig selv?

Det er også min holdning, men dem der er/bliver jaloux over den slags,
mener sikkert noget andet. Kender faktisk flere, der lever i forhold
hvor alt flirteri er bandlyst pga. jalousi. At jeg så ikke fatter at
de kan holde det ud/finder sig i det, er jo så mit problem, så længe
de selv har det godt med deres forhold.

>Jeg mener det er vel kun en med mindreværd der bliver jalouc på en
>flirt?
>
>Eller hvad?

Igen, vi er enige. Men igen må det jo være op til den enkelte hvordan
man vil/kan leve i et forhold. Og har man accepteret at flirteri ikke
går, så må man jo leve efter det. Men jeg ville aldrig selv kunne
klare det. IMO så er en uskyldig flirt en positiv ting, også for ens
faste forhold. Man bliver bekræftet, får dermed lidt mere overskud og
bliver mere "sprudlende" at være sammen med, og det er jo også til
gavn for ens partner

MVH
Gitte

Fra : Tomas O.

Dato : 06-04-01 13:41

"Gitte Beyer" <gitte@beyer.nu> skrev i en meddelelse news:3acd646f.267974@news.cybercity.dk...

hej Gitte

Vi er jo enige

Hilsen
Tomas O.

Fra : John Sahl

Dato : 06-04-01 21:00

"Gitte Beyer" <gitte@beyer.nu> wrote in message
> Hej Tomas

Det kan være begge parter.

> [...]
> Men det betyder jo ikke, at der ikke findes forhold, hvor den form for
> problemer eksistere, og nogle så har valgt at leve med at tingene er

Andre er så klar over at problemet er der og kæmper så helhjertet for at
fixe det.

Jo, men det gør man jo ikke bare.. Det kan jo være en proces der tager
både
måneder eller år...

> [...]
> hvor alt flirteri er bandlyst pga. jalousi. At jeg så ikke fatter at
> de kan holde det ud/finder sig i det, er jo så mit problem, så længe

Jeg har selv et problem med at blive jaloux, men derfor mener jeg da
stadig
at det er helt ok for begge parter at flirte, det ville være unaturligt
ikke at gøre det.
Så længe parterne er enige om hvor grænsen går kan jeg ikke se det skulle
være et problem..

Eller en der selv på et tidspunkt har været den forudrettende part i en
utroskabssag

Hehe

> [...]
> faste forhold. Man bliver bekræftet, får dermed lidt mere overskud og
> bliver mere "sprudlende" at være sammen med, og det er jo også til

Men det er også op til ens partner at hjælpe til på det område hvor
problemet
er, f.eks ved ikke at overtræde sin partners grænser, i det mindste
indtil alt falder
på plads igen

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Se en forsmag på vores nyeste projekt på http://www.mandezonen.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-04-01 09:43

"John Sahl" <johnsahl@worldonline.dk> wrote in message

> Eller en der selv på et tidspunkt har været den forudrettende part i
en
> utroskabssag

eller pludselig at stå i en situation hvor man er bange for at det sker,
frem for at være den der reelt gjorde det....
tyv tror hver mand stjæler......

--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : Gitte Beyer

Dato : 08-04-01 10:44

Hejsa

>Det kan være begge parter.

Jamen, selvfølgelig ligger alle fejlene aldrig kun hos den ene part.
Det kan jo være, at den der bliver jaloux over flirteriet har en grund
til at blive det, fx. hvis man har oplevet at flirteriet tidligere har
udviklet sig til mere. Og hvis det er ens (nuværende) partner, der har
drevet flirteriet til mere, så har han/hun jo en temmelig stor del af
skylden for at man bliver jaloux.

>Andre er så klar over at problemet er der og kæmper så helhjertet for at
>fixe det.

Det er jo også en naturlig ting at gøre, når først man har erkendt
problemet....

>Jo, men det gør man jo ikke bare.. Det kan jo være en proces der tager
>både
>måneder eller år...

Klart, større selvtillid kommer jo ikke over en nat.

> [...]
>ikke at gøre det.
>Så længe parterne er enige om hvor grænsen går kan jeg ikke se det skulle

Det var egentlig også lige det jeg ville nå frem til. Hvis begge de
involverede parter har det fint med, hvordan tingene fungere for dem,
så er der jo ingen grund til at lave om på en masse

> [...]
>problemet
>er, f.eks ved ikke at overtræde sin partners grænser, i det mindste

Det er for mig en helt naturlig ting i et forhold. Man kender sin
partners grænser og holder sig inden for dem....

MVH
Gitte

Fra : Sott

Dato : 07-04-01 12:44

Hej Tomas :0)

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Er en der bliver jaloux på en uskyldig flirt ikke en der burde tage
> sin røv sammen og blive lidt mere glad for sig selv?

Mange gange er den jaloux part, den der selv udøver utroskab. Som Sabina
skriver "tyv tror hver mand stjæler". Det er altså i visse tilfælde sandt.

Min eksmand var vildt jaloux, og han havde været sin tidligere partner utro
masser af gange. Jeg har derimod aldrig været utro, fordi jeg ville miste
respekt for mig selv, ikke engang af hensyn til min partner. Det tætteste
jeg er kommet er et kys, og det var alt rigeligt, jeg følte mig ussel.

Og jeg vil give dig ret i, at den jaloux part burde arbejde med det og også
blive gladere for sig selv.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : John Sahl

Dato : 07-04-01 13:13

"Sott" <sott@post.tele.dk> wrote in message
> Mange gange er den jaloux part, den der selv udøver utroskab. Som
Sabina
> skriver "tyv tror hver mand stjæler". Det er altså i visse tilfælde
sandt.

Det kan jeg jo så skrive under på, for det er 90% af det som er problemet
med min
jalousi. Jeg var min ex-kone utro og ved hvor let det kan være, at jeg så
også samtidig
er blevet klar over den pris man kan ende med at betale gør så at der i
dag ikke er
noget der ligger mig mere fjernt. Pris = Kun at se min datter hver 14.
dag!

> [...]
tætteste
> jeg er kommet er et kys, og det var alt rigeligt, jeg følte mig ussel.

Mit problem den gang det skete for mig var at jeg slet ikke følte nogen
moralske
skrupler ved at gøre det over hovedet ;-(

> Og jeg vil give dig ret i, at den jaloux part burde arbejde med det og
også
> blive gladere for sig selv.

100% enig, men der bør vel på et eller andet plan ske et samarbejde
omkring
dette? Især i tilfælde hvor der har været berettiget grund til at blive
jaloux?

Fra : Sott

Dato : 07-04-01 13:16

Hej John :0)

"John Sahl" <johnsahl@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dag ikke er
> noget der ligger mig mere fjernt. Pris = Kun at se min datter hver 14.

Hmmm... den pris er der vel ikke mere, den er betalt.

> Mit problem den gang det skete for mig var at jeg slet ikke følte nogen
> moralske
> skrupler ved at gøre det over hovedet ;-(

Se - det forstår jeg slet ikke.

> 100% enig, men der bør vel på et eller andet plan ske et samarbejde
> omkring
> dette? Især i tilfælde hvor der har været berettiget grund til at blive
> jaloux?

Altså, hvis den ene part har været utro, og den anden part derfor er jaloux
så er det selvfølgelig noget der skal arbejdes med i fællesskab - der er jo
ikke tale om uberettiget, irrationel jalousi med derimod begrundet
"mistanke". Det drejer sig om tillid i sådan et tilfælde, og ikke om
manglende selvværd eller tiltro til sig selv.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Henning

Dato : 06-04-01 16:15

> [...]
> partneren derhjemme?
>
> Rent faktisk gør det hverdagen på jobbet en hel del hyggeligere!!!

Jeg synes det er sjovt at flirte med de kvinder der er på mit
arbejde.
Sådan 2-3 minutters flirt i dagens begyndelse kan gøre stemningen
rar, sjov og let.
Hvad enten det er på arbejde, eller til en fest, hvor konen også er
med, flirter jeg, når situationen er til det.
Ligeså gør min kone.
Netop det at flirte, kan gøre at man får en uskyldig bekræftelse,
der gør en glad og mere sprudlende og dermed også mere attraktiv
i forhold til partneren, når man kommer hjem i godt humør, fyre
op under ham/hende, giver et knus, smiler og siger måske " Ej hvor
er du dog dejlig og charmerende i dine velkendte sutsko, her er godt
at være" (hvordan humoren nu ellers er parret imellem)

MVH
Henning

Fra : Kirstine

Dato : 06-04-01 21:18

In article <9ailkt$j1m$1@news.inet.tele.dk>, purdykewl@NOSPAMyahoo.com
says...
> Dav

Hejsa

> Er det fy-skamme at flirte 'uskyldigt' på sit job (eller andre steder)?

Tjah...det, der forekommer uskyldigt for én part, føles måske anderledes
for en anden.

> [...]
> kvinde (jeps...de er begge gift - men ikke med hinanden) - begge er vel
> vidende om, at det 'kun' er en flirt....men er det 'tarveligt' over for

Hvis det er så uskyldigt, hvorfor så overhovedet nævne det for partneren?
Jeg er da ikke blind for, at min kæreste flirter - men jeg vil meget
gerne have mig frabedt, at han ligefrem fortæller om det over
aftensmaden. Det er IMO kun tarveligt overfor partneren, hvis du gør
noget, som du på forhånd ved vil gøre hende ked af det. Hvis det er
tilfældet, så er det sådan set ligegyldigt, om vi andre finder det ganske
okay og uskyldigt.

> Rent faktisk gør det hverdagen på jobbet en hel del hyggeligere!!!

Jamen - en flirt er jo herlig - den er bekræftende, sjov og gi'r en
særlig energi, som kan holde i dagevis. Jeg syn's bare, at man skal
huske, at ordet uskyldigt ikke kun definerer den egentlige handling - men
især hvordan det eventuelt vil blive opfattet.

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : steen

Dato : 06-04-01 22:58

Hej allesammen...og tak for en varm modtagelse i gruppen.....

Desværre ved jeg min kone ville blive (uden grund) yderst jaloux, hvis hun
vidste jeg blinkede lidt til pigerne på jobbet!

Derfor er det ikke noget der bliver diskuteret herhjemme på parcellen - men
der ligger ikke andet i det, end at det giver en mere venskabelig atmosfære
på jobbet...og så stiver det jo osse moralen lidt af, når der er nogen der
blinker igen *s*

Tak for svarene allesammen.....

Steen (fjern NOSPAM fra email)

Fra : Chokmah

Dato : 08-04-01 01:25

"steen" <purdykewl@NOSPAMyahoo.com> wrote in message
> [...]
Dav Steen

> Er det fy-skamme at flirte 'uskyldigt' på sit job (eller andre steder)?

well det kommer wel an på ens private situatuaton - er man fri som fuglen så
er det well bare kløve på :)

> [...]
> kvinde (jeps...de er begge gift - men ikke med hinanden) - begge er vel
> vidende om, at det 'kun' er en flirt....men er det 'tarveligt' over for

Øhh ja ...jeg mener hvis man har et behov for at flirte med andre så er dte
fordi der er noget galt med ens privat forholds mæsige monogame what ever
situation....

well kom til at diskutere det med min bedre halvdel for et stykke tid siden
hvordan man respektivt håndterede den slags situationer , fordi de opstår at
andre vil flirte med en ... sandsyenligtvis mere for hende ind jeg dog uden
at vi fik lavet nogen statestik på dette :) ( hun er i den gode ende af 20
erne ser skide godt ud og er stjerne godt begavet og drøn sexet , hwa fan
kan en mand mere bede om ? jeg er 35 udbrændt idendetitetsløs defaitist med
en eronisk distance til virkligheden :) så der er logisk talt ingen tvil om
hvor mangenten trækker mest :)

men personeligt føler jeg mig pinligt berørt på den andens vegne den der
flirter , men man slår det well hænd i snak og lader være med at følge op
på det. Det kan man så sige for vores vedkomne er den side af sagen afklaret
..

jeg ved ikke om jeg fordømmer mennesker der flireter på arbejdes pladsen
eller i det hele taget når de er afklaret - ? - well som udgang punkt så
længe de ikke flirter med min så er jeg sådans set lieglad.

I terorien kan jeg godt forstå det det er meget få der i forhold såvel som
mennesker er perfekte - har den perfekte livssituation - det gør sig heller
ikke gældene her , men det berøre bare ikke lige den del af problematiks
spektumet. og hvis det som i skitserede situation ikke føre til samleje ....
ja så er det well ikke optimalt men temligt harmløst og jeg tror den kloge
ville nok tage situationen som et signal om der er et eller andet der ikke
bliver opfyldt i behovet på hjemme fronten i forholdet man er i.
tage det som en information som bør granskes - da det må indholde en
væsentlig information - der hvis den tages alvorligt kan bedre det forholde
man er i eller terminere det .

> Rent faktisk gør det hverdagen på jobbet en hel del hyggeligere!!!

sikkert ... jeg kunne da måske godt forestille mig at hvis jeg vefandt mig
en situation hvor jeg skulle 37 timer om uge - fereie skulle passe et jop -
til man blev 67 og havde 6 genemsnit leve år tilbage at leve et helt liv i :
at jeg hævet over en tvil ville blive fuldkoment utilregneligt sindsyg og
jeg som menneske ville mentalt kolapse og lade tinge flyde også er well
muligt ? jeg evd det ikke nogen kan sikert godt holde til det uden at sætte
derres nærre over styr ? :) ? jeg ved det ikke
MvH
Bo

ps mine skandinaviske bogstaver er røget i agent det her er OL eller OE (
? ) jeg tror ikke de er det `? men hvis beklager jeg - stave kontrolen er
ihvertilfæled død i news

Fra : FreYa

Dato : 08-04-01 18:17

Thu, 5 Apr 2001 22:47:24 +0200, i dk.snak.seksualitet, skrev "steen"
>Er det fy-skamme at flirte 'uskyldigt' på sit job (eller andre steder)?

Det ved du sikkert bedst selv ;)

Nu nævnes der adskillige gange i denne tråd "den uskyldige flirt", og
den vil jeg da egentlig meget gerne have defineret ;)

Nogen bud? Især er jeg interesseret i hvad der gør den "uskyldig" og i
forhold til hvad.

Hvad er forskellen på at snakke,joke, ja, i det hele taget være med
til at skabe en god stemning på sin arbejdsplads, og så en "uskyldig
flirt"? IMO er der en hårfin grænse imellem sjov flirt og lummerhed.
Jeg synes at mange bevæger sig på den lumre side, og det er
ucharmerende.

Ja, vi har jo tidligere i denne gruppe, forsøgt os udi en definition
af ordet, men er aldrig rigtigt nået til en tilfredsstillende
konklussion...IMO of course :)
--
Freya

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 08-04-01 18:50

"FreYa" skrev

Hej FreYa

Husk nu at gemme et par historier til lejrbålet udenfor DSS-
sommer(hus)festens tilholdssted.

> Nu nævnes der adskillige gange i denne tråd "den uskyldige
> flirt", og den vil jeg da egentlig meget gerne have defineret ;)

For sjov, bliver ikke taget alvorligt, fører ikke til mere, yadda
yadda...

> Nogen bud? Især er jeg interesseret i hvad der gør den "uskyl-
> dig" og i forhold til hvad.

Hvis flirten er skyldig, er det fordi den ene eller begge af par-
terne vil noget mere end at flirte.

Hmm, jeg havde egentlig ikke regnet dig som et medlem af Dansk
Sprogerotik Forbund. I forhold til hvad, i forhold til blære-
trykket på Bo når han ikke kan finde ud af at få OE eller Agent
til at makke ret.

> Hvad er forskellen på at snakke,joke, ja, i det hele taget være
> med til at skabe en god stemning på sin arbejdsplads, og så en
> "uskyldig flirt"?

Forskellen er den intention man har med det man foretager sig,
du kan jo sammenligne sitautionen med f.eks. frivilligt arbejde i
en sportsforening, der er også nogle freewheelers som kun er med
for at nyde goderne.. Hov, der faldt jeg vistnok over noget cen-
tralt.

> IMO er der en hårfin grænse imellem sjov flirt og lummerhed.

Hey, lummerhed er godtnok, bland nu ikke det indi billedet. Lum-
merhed er forbeholdt mænd, når de er sammen alene.

> Jeg synes at mange bevæger sig på den lumre side, og det er
> ucharmerende.

Jep, tsk tsk den ungdom *ryster på hovedet i undren*

> Ja, vi har jo tidligere i denne gruppe, forsøgt os udi en defi-
> nition af ordet, men er aldrig rigtigt nået til en tilfreds-
> stillende konklussion...IMO of course :)

Jeg håber at du er tilfredsstillet nu.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : FreYa

Dato : 08-04-01 19:28

Sun, 8 Apr 2001 19:49:33 +0200, i dk.snak.seksualitet, skrev "Peder
Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net>:

Hej Peder :)

>Husk nu at gemme et par historier til lejrbålet udenfor DSS-
>sommer(hus)festens tilholdssted.

Ork du, jeg har mange på lager. Har jeg forresten nogensinde fortalt
om dengang hvor...nånej, det kan vente.

>For sjov, bliver ikke taget alvorligt, fører ikke til mere, yadda
>yadda...

Ja, nu dusiger det. Her er hvad jeg klippede ud af mit foregående
indlæg, for at undgå at det blev for langt:

"Jeg vil vove den påstand, at hvis man er gift, eller på anden måde
optaget, og er utro, så vil man konsekvent anvende dette ordvalg
(uskyldig flirt, red.), indtil den dag man tages på fersk gerning, med
bukserne nede. Under skilsmissesagen vil man forklare sig med at "det
startede som en uskyldig flirt,og blablabla...""

>For sjov, bliver ikke taget alvorligt, fører ikke til mere, yadda
>yadda...

Ja, men når jeg tænker tilbage på de talrige diskussioner vi har haft
om netop dette, så forekommer der mig at være en ikke ubetydelig
risiko for, at modtageren tolker signalerne anderledes end de var
tiltænkt.

>Hvis flirten er skyldig, er det fordi den ene eller begge af par-
>terne vil noget mere end at flirte.

Se ovenfor. Man kan altså deltage i en uskyldig flirt, som så senere
viser sig at være blodig alvor for den anden part. Ja, jeg ved godt at
jeg maler fanden på væggen, men hvis alle levede lykkeligt til deres
dages ende, så ville jeg heller ikke nævne det.

> [...]
>Sprogerotik Forbund. I forhold til hvad, i forhold til blære-
>trykket på Bo når han ikke kan finde ud af at få OE eller Agent

Årh, det er alle I andres newsreadere der er noget i vejen med, hans
indlæg ser fine ud i min, og der er heller ingen stavefejl, eller
noget...

> [...]
>en sportsforening, der er også nogle freewheelers som kun er med
>for at nyde goderne.. Hov, der faldt jeg vistnok over noget cen-

Og jeg i et sort hul :). Hvad i alverden mener du med ovenstående?

>Hey, lummerhed er godtnok, bland nu ikke det indi billedet. Lum-
>merhed er forbeholdt mænd, når de er sammen alene.

Ja, det må I sandelig gerne beholde for jer selv.

>Jeg håber at du er tilfredsstillet nu.

Nope. Næste!
--
Freya

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 10-04-01 23:07

"FreYa" skrev

Hej FreYa

> så forekommer der mig at være en ikke ubetydelig risiko for, at
> modtageren tolker signalerne anderledes end de var tiltænkt.

Ja og mindst ligeså mange diskussioner har vistnok vist, at man
kan sende nogle signaler uden at være bevidst om dem.

> Man kan altså deltage i en uskyldig flirt, som så senere
> viser sig at være blodig alvor for den anden part.

Ja, har vi ikke alle prøvet det? Kan du ikke huske i skolegården
da ham den lækre, fra 2 klasser over dig, smilede til dig og du
var sikker på at det ikke varede længe førend i delte et bagsæde
i bussen?

Illusionen holdt, til næste gang der var fest på skolen og du
så ham danse med en jævnaldrende pige.

> Ja, jeg ved godt at jeg maler fanden på væggen, men hvis alle
> levede lykkeligt til deres dages ende, så ville jeg heller ikke
> nævne det.

Det gør de ikke, godnat og sov godt.

> Årh, det er alle I andres newsreadere der er noget i vejen med,
> hans indlæg ser fine ud i min, og der er heller ingen stavefejl,
> eller noget...

Jamen jamen, hvorfor dælen hjælper du så ikke Bo, så hans indlæg
sendt med Agenten ikke ser så trælse ud?

Hvis du virkelig elsker ham, var du allerede taget over til ham
og have opsat hans Agent, det gør du måske ikke?

> Og jeg i et sort hul :). Hvad i alverden mener du med oven-
> stående?

Det var vistnok noget med, at jeg kom til at tænke på, at nogle
sendte nogle bevidste signaler til andre og udnyttede det hele
natten indtil det bliver lyst. Du kender sikkert typen, det er
(hvis det er en mand) oftest en rigtig lækker Dario, som kan
sige de rigtige ting på det rigtige tidspunkt. Problemet er at
Dario ikke siger det han mener, han siger det man vil høre.

Hmm, ovennævnte forklaring har jo ikke en pind med det du skrev
at gøre, det er jo en forklaring af min mening med ordet free-
wheeler.

Hæng lige på et øjeblik, mens jeg slår mig selv hårdt over fin-
geren.

Jeg har glemt mit lyse indfald, du har suget mig ind i det sor-
te hul.

> Ja, det må I sandelig gerne beholde for jer selv.

Tak for venligheden.

> Nope. Næste!

Der kommer altid en natbus til.

Med ondt i fingeren hilsen

Peder

Fra : FreYa

Dato : 11-04-01 08:53

Wed, 11 Apr 2001 00:06:31 +0200, i dk.snak.seksualitet, skrev "Peder
Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net>:
Hje Peder :)
>Ja og mindst ligeså mange diskussioner har vistnok vist, at man
>kan sende nogle signaler uden at være bevidst om dem.

Øhm, ja da. Nu blander jeg nok mine indlæg en smule sammen, men
snakker vi "uskyldig flirt"; hvis man er i et fast forhold, og
udsender u-bevidste "kom-og-knep-mig"-signaler til andre, så er der
vist ingen tvivl om hvor det faste forhold er på vej hen.

Jeg prøver bare på at sige at man ikke bare kan lalle derudaf, og man
altså gerne må tænke sig lidt om, hvis man absolut skal flirte.

Der er en million andre måder at skabe et godt arbejdsklima på, og en
flirt der udvikler sig i uheldig retning, kan meget vel være særdeles
ødelæggende for arbejdsmiljøet.

> [...]
>da ham den lækre, fra 2 klasser over dig, smilede til dig og du
>var sikker på at det ikke varede længe førend i delte et bagsæde

Nej, det har jeg godt nok glemt.

>Jamen jamen, hvorfor dælen hjælper du så ikke Bo, så hans indlæg
>sendt med Agenten ikke ser så trælse ud?

Fordi han ikke har bedt mig om hjælp. Jeg kan se at han har spurgt
alle mulige andre, så jeg gik da ud fra at det var fixet...?

>Hvis du virkelig elsker ham, var du allerede taget over til ham
>og have opsat hans Agent, det gør du måske ikke?

Ej, Peder, den er tarvelig den dér!

>Hmm, ovennævnte forklaring har jo ikke en pind med det du skrev
>at gøre, det er jo en forklaring af min mening med ordet free-
>wheeler.

Nå men det er også okay.

>Hæng lige på et øjeblik, mens jeg slår mig selv hårdt over fin-
>geren.

Nej det behøver du ikke, jeg _tror_ godt jeg ved hvor du vil henad.

>Jeg har glemt mit lyse indfald, du har suget mig ind i det sor-
>te hul.

Sorry. Er det nu vi skal FUTte?

--
Freya

Fra : Chokmah alias Rabias~

Dato : 08-04-01 23:54

On Sun, 8 Apr 2001 19:49:33 +0200, "Peder Vendelbo Mikkelsen"
<pedervm@gmx.net> wrote:
allo Peder

> [...]
>Sprogerotik Forbund. I forhold til hvad, i forhold til blære-
>trykket på Bo når han ikke kan finde ud af at få OE eller Agent

tsk tsk Peder vi kan ike alle vaere lige saa dygtige som dig - du
burde vaere haevet over ta hovere over anden mands lidelse og sende
mig som jeg ydmygt har bedt om en for forstanden fremkomelige
forklaring på hvordan man retter fejelen :)
I dk.snak.off-topic eller til mig privat.

> [...]
>en sportsforening, der er også nogle freewheelers som kun er med
>for at nyde goderne.. Hov, der faldt jeg vistnok over noget cen-

Peder du sider da ikke der og skrive at du er blevet badminton
traener for et hold x? klasses piger :) ?

MvH
Bo
fut :dk.snak.off-topic

Fra : Gitte Beyer

Dato : 09-04-01 16:49

Hej Peder

>Hey, lummerhed er godtnok, bland nu ikke det indi billedet. Lum-
>merhed er forbeholdt mænd, når de er sammen alene.

Nej, det kan du altså ikke være bekendt. Der er ikke noget sjovere end
en god gang mandehørm. Heldigvis bevæger jeg mig mest i
"mande-miljøer" og får så rigeligt min part )

MVH
Gitte

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 10-04-01 23:08

"Gitte Beyer" skrev

Hej Gitte

> Heldigvis bevæger jeg mig mest i "mande-miljøer" og får så
> rigeligt min part )

Godt så, vi vil aldrig nogensinde høre dig brokke dig over at
du får for lidt.

Med de uskyldigste hilsener

Peder

Fra : Chokmah

Dato : 11-04-01 05:37

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net> wrote in message

jamen Peder dog
> Godt så, vi vil aldrig nogensinde høre dig brokke dig over at
> du får for lidt.

så siger du jo netop at uskyldig flirt s fornemste opgave er at føre til
utugt & bedrag

> Med de uskyldigste hilsener

Nahhhhh..... den er vist lige så tynd som når du gør dig klog på hvordan man
retter en agent så den for skandinaviske bogstaver :)
MvH
Bo

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 11-04-01 09:52

"Chokmah" skrev

Hej Bo

> så siger du jo netop at uskyldig flirt s fornemste opgave er at
> føre til utugt & bedrag

Nixen bixen, aldrig, det kunne jeg ikke finde på at sige. Jeg var
påvirket af svage minder om sommercykelpiger.

Er det nu jeg skal påberåbe mig sindssygdom i gerningsøjeblikket?

Du er off-topic.

FUT til den relevante gruppe.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Gitte Beyer

Dato : 11-04-01 14:54

>jamen Peder dog
>
>så siger du jo netop at uskyldig flirt s fornemste opgave er at føre til
>utugt & bedrag

Det kommer jo an på, hvem det er, der giver mig det, jeg får )

MVH
Gitte

Fra : Gitte Beyer

Dato : 11-04-01 14:57

Hej Peder

>Godt så, vi vil aldrig nogensinde høre dig brokke dig over at
>du får for lidt.

Hvis jeg kan holde mig på det nuværende niveau, skal du aldrig høre
selv den mindste smule brok.

Med næsten lige så uskyldig hilsen

Gitte

Fra : Tomas O.

Dato : 08-04-01 23:34

"FreYa" <freya@mailto.dk> skrev i en meddelelse news:u961dtgp7hhpsmfnpla9p5fg4sgm0te7sp@4ax.com...

Hmm.. den uskyldige flirt...

Er det uskyldigt når jeg smiler til en kvinde på jobbet og siger
'jeg kommer og "kæler" for din computer imorgen' hehe

Ja det synes jeg det er. Det er vel uskyldigt så længe det ikke går
ud over nogen og så længe det er et frisk pust i dagligdagen som
giver dagen et løft, uden at man behøver vælte ind over hinanden og
bolle hjernen ud.

Det er rigtigt at en del bevæger sig som du kalder det på den lumre
side. Det er folk uden situationsfornemelse. Dem er der desværre ret
mange af og de giver alle os andre mænd som kvinder et dårligt ry.

Jeg har da oplevet nogen på den arbejdsplads jeg har været på af
kvinder der var meget tæt på at gå over stregen, men jeg tror det nok
mest er mænd der er tilbøjelige til den slags.

Desværre for det gør det svært for os andre der godt ved hvor langt
man går.

Hilsen
Tomas O.

Fra : FreYa

Dato : 11-04-01 07:57

Mon, 9 Apr 2001 00:33:54 +0200, i dk.snak.seksualitet, skrev "Tomas
O." <tfo@gmx.net>:

> [...]
>ud over nogen og så længe det er et frisk pust i dagligdagen som
>giver dagen et løft, uden at man behøver vælte ind over hinanden og

Jeg mener man skal være 100% sikker i sit "bagland" før flirten kan
kaldes uskyldig. Er man ikke det, ja, så er flirt en dårlig ting. Jeg
mener dog ikke at den ubetinget er et symptom på problemer i
parforholdet, men at, hvis problemerne _er_ der i forvejen, man leger
med ilden, i bedste fald er det tis i bukserne for at få varmen.

Jeg er overbevist om at mange kompenserer for mangler i parforholdet,
ved at flirte og på den måde opnå en eller anden form for bekræftelse.
Ligeledes er det min opfattelse, at hos nogle, går der ganske enkelt
inflation i partnerens ord og handlinger, og det bliver mere værd at
få sin tiltrækningsgrad bekræftet af fremmede, end af sin partner. Det
synes jeg sgu, er noget mærkeligt noget...

Sådan forholder det sig naturligvis ikke altid, og dette skal ikke
opfattes som en fordømmelse. Men tænk over det! ;)

Omvendt mener jeg også at det er en unuanceret påstand, at den jaloux
partner derhjemme sandsynligvis lider af mindreværd. Vedkommende kunne
akkurat ligesågodt føle sig usikker på sit parforhold, og derfor er
partnerens flirt med andre naturligvis blot en understregning af denne
usikkerhed, og derfor en dårlig ting.

Og helt erling, hvis ens kæreste har problemer med sit selvværd, så
synes jeg ærlig talt at man, som partner, skulle investere sin energi
i at opbygge dette selvværd, fremfor at rende ud og få bekræftet sit
eget.

Kort sagt: jeg mener at alting på hjemmefronten skal være honky dory,
før man kan tillade sig at kaste sig ud i flirt med andre.

--
Freya

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 11-04-01 09:54

"FreYa" skrev

Hej FreYa

> Kort sagt: jeg mener at alting på hjemmefronten skal være honky
> dory, før man kan tillade sig at kaste sig ud i flirt med andre.

AOL

SUBSCRIBE

Fra : Tomas O.

Dato : 11-04-01 10:46

"FreYa" <freya@mailto.dk> skrev i en meddelelse news:avv7dt039mm27an4kms2ll4hf12c6i07c9@4ax.com...

Hej Freya

Jamen vi er jo helt enige.. hehe

Nu er jeg jo single og har derfor ikke noget 'bagland' men derfor kan
jeg godt flirte uskyldigt.

Jeg har gået på et hospital som IT tekniker i 2 mdr. Det vrimler med
hunkøn sådan et sted, hvis nogen skulle være i tvivl!

Og jeg har nok flirtet med omkring 200 kvinder i de 2 mdr. uden at
der skete noget som helst. Det kalder jeg uskyldig flirten.

Det kan være en løftet øjenbvryn ved nævnelse af et ord som man kunne
misforstå hvis man ville og i den dur. Det er fuldstændig umuligt at
lade være med at flirte når man i den grad render rundt blandt
kvinder i hvide kitler.

Men ved ingen af de flirterier lå det i luften at der skulle ske mere
end det! Det er her det uskyldige ligger IMO.

Man kan flirte bare ved at smile 10 sekunder længer end man ellers
ville gøre, ved at løfte et øjenbryn, kigge 3 sekunder længere i
øjnene og andre lignende småting.

Uskylden smutter først i dety øjeblik at flirten kører videre end
det. Altså i det øjeblik uudtalte signaler mellem de to der flirter
fortsætter og ender med at man snakker mere og mere vovet og måske
endda intimt for til sidst at ende med udveksling af telefonnummer,
emailadresser, kys, kærtegn og så videre.

Hilsen
Den uskyldige flirt
Tomas O.

Fra : Henning

Dato : 24-04-01 07:22

"FreYa" <freya@mailto.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er overbevist om at mange kompenserer for mangler i parforholdet,
> ved at flirte og på den måde opnå en eller anden form for bekræftelse.

Jeg for min del er ude af stand til at flirte, hvis jeg
ikke har det godt på hjemmefronten, så når jeg flirter,
er det et tegn på at jeg har det trygt og godt med min
kone

> Kort sagt: jeg mener at alting på hjemmefronten skal være honky dory,
> før man kan tillade sig at kaste sig ud i flirt med andre.

Jeps!

MVH
Henning

Fra : FreYa

Dato : 28-04-01 13:49

Tue, 24 Apr 2001 08:22:00 +0200, i dk.snak.seksualitet, skrev
"Henning" <h2m@get2net.dk>:
Hej Henning, du har fat i den lange ende <lol<

>Jeps!

Og så slipper man også for at gå rundt med dårlig samvittighed, og en
jaloux partner, og man behøver da ihvertfald slet ikke spørge i en
nyhedsgruppe om det nu også er ok ;)
--
Freya
ps. hils Fru Henning, har hun for travlt til at skrive i dss fortiden?