Finder lukker.
Fra : Erik Aalund

Dato : 26-12-00 10:13

Når jeg lukker Macsoup via Arkiv og Slut, lukker Finder også
uventet og maskinen skal startes op via en papirclip igen.

iMac rev/a 196 mb RAM

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-12-00 13:05

Hej Erik

Hvilket system bruger du, - Mac OS 8.5.x/8.6 eller 9.x?

Det kunne godt tyde på, at der er en konflikt mellem Finders
indstillinger og MacSoups indstillinger. Prøv at fjerne MacSoup, Finder,
Mac OS og System Resource indstillingerne fra mappen Indstillinger.
genstart og genopbyg skrivebordet med COM+ALT holdt nede indtil du får
beskeden om genopbygning. Genindtast så indstillingerne for MacSoup og
se om det ikke skulle hjælpe.

Hvis det er OS 8.5.x eller 8.6 du bruger, så kan det også være fordi
Finder har for lidt hukommelse. Prøv så Reaper (søg på
versiontracker.com) og tildel Finder ca. 2-4mb ekstra RAM.

mvh. Erik Richard

Erik Aalund wrote:

> Når jeg lukker Macsoup via Arkiv og Slut, lukker Finder også
> uventet og maskinen skal startes op via en papirclip igen.
>
> iMac rev/a 196 mb RAM

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World

Fra : Marius

Dato : 01-01-01 15:54

Hvordan har du fået så meget RAM ind i en rev./a iMac? Der kun to
udvidelses-pladser, som hver kan tage en 64 MB klods, og 32 MB i
maskinen fra "fødslen". Eller det er der i hvert fald i min gamle...

--
Paranoia is a state of heightened awareness.
Most people are persecuted beyond their wildest delusions.

Fra : Erik Aalund

Dato : 01-01-01 15:25

Marius <pooch@worldonline.dk> wrote:

> Hvordan har du fået så meget RAM ind i en rev./a iMac? Der kun to
> udvidelses-pladser, som hver kan tage en 64 MB klods, og 32 MB i
> maskinen fra "fødslen". Eller det er der i hvert fald i min gamle...

De 32, fra fødslen kan sagtens tage en 128MB RAM klods....og så
har jeg e 64MB i den anden Plads. Det giver selvfølgelig 192MB og ikke
196MB som jeg tidl. skrev.

Se nedstående Systemprofil:

Oversigt over hukommelse
Diskbuffer: 6 Mbyte
Virtuel hukommelse: 193 Mbyte
Brugt på enhed: iMac'en
Indbygget hukommelse: 192 Mbyte
Placering Størrelse Hukommelsestype
J3/BOTTOM 128 Mbyte
DIMM
J1/TOP 64 Mbyte
DIMM
Skærmhukommelse 2 Mbyte
Skærmhukommelse 2 Mbyte

L2-backsidebuffer: 512 K

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Marius

Dato : 04-01-01 00:03

Virkelig? Man kan simpelthen pille maskinens "almindelige" 32 MB RAM kort
ud og proppe et større ind? Hvor cool! Det tror jeg, jeg vil gøre, så jeg
kan installere OS X på den gamle maskine, når det udkommer i en almindelig
release, så jeg lige kan afprøve det, inden jeg installerer det på min nye
maskine.