Andet multimedie
bentjuul 3670
Acrobat
Fra : Jimmy

Dato : 21-08-03 19:56

Hej

Jeg har en PDF på 52 sider.
Jeg vil gerne have den splittet op, så jeg har 52 enkelte sider som hver
deres PDF.

Er dette muligt i den nyeste udgave af Acrobat?

Mvh
Jimmy

Fra : Studio Smalbro

Dato : 21-08-03 20:58

Det er muligt i alle versioner af Acrobat. Extract Pages hedder det. I 6'er
ligger det under Pages.

Kh
Bjørn

Fra : Jimmy

Dato : 21-08-03 22:08

"Studio Smalbro" <studio@smalbro.dk> wrote in message
> Det er muligt i alle versioner af Acrobat. Extract Pages hedder det. I
6'er
> ligger det under Pages.

Hej I to

Tak for svaret.
Jeg checker det ud på arbejdet i morgen.

Mvh
Jimmy

Fra : Jimmy

Dato : 22-08-03 13:09

"Studio Smalbro" <studio@smalbro.dk> wrote in message
> Det er muligt i alle versioner af Acrobat. Extract Pages hedder det. I
6'er
> ligger det under Pages.

Nu fik jeg testet den, men med mindre held idet den åbner den side man
extracter i et nyt dokument.

Hvis man f.eks. vælger extract fra side 1-5 laver den bare en ny pdf med
side 1-5. Derfor skal man lave det manuelt med alle 52 sider enkeltvis, og
det er det, der tager mega lang tid.

Er det mig der fejlbetjener?

Jeg ønsker at den gemmer de 52 sider automatisk, hvis muligt, alternativt
opretter 52 PDF'er, som jeg så manuelt kan gemme (altså uden at jeg skal
vælge Extract 52 gange).

mvh
Jimmy

Fra : Storm

Dato : 22-08-03 13:22

> [...]

> side 1-5. Derfor skal man lave det manuelt med alle 52 sider enkeltvis, og

Nej det lyder ikke sådan. Opskriften indebar extract 52 gange.

> Jeg ønsker at den gemmer de 52 sider automatisk, hvis muligt, alternativt
> opretter 52 PDF'er, som jeg så manuelt kan gemme (altså uden at jeg skal
> vælge Extract 52 gange).

Alternativt kan du i udskriftsmenuen vælge save as pdf fra side 1 til
side 1 osv. Ihvertfald på mac OSX - noget lignende må kunnes fra pc,
men nogen automatisk funktion tror jeg ikke du har.

Selv synes jeg thumbnail - højreklik er ligeså fint.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas Madsen

Dato : 22-08-03 14:02

Jimmy skrev:

> Er det mig der fejlbetjener?

Nej. Det er bare sådan Extract virker i Acrobat.
Nu har jeg aldrig haft behov for at gøre det du ønsker at gøre, men
jeg kan se at der på Acrobat 5-CD'en ligger en batch-fil ved navn
'Extract Pages to Folder.sequ'. Den skulle kunne gøre det du ønsker,
men jeg kan ikke få den til at virke her i Acrobat 6 Pro. Om den så
virker i version 5 ved jeg ikke. Det eneste den gør her er at flytte
en PDF-fil fra en mappe til en anden. Siderne bliver ikke trukket ud
som enkelte PDF'er.

PDF PageMaster kan. <http://www.pdftron.com/store.html> US$ 99.
Du kan hente en demo på <http://www.pdftron.com/downloads.html>,
men hver enkelt side får desværre et kodeord som skal indtastet for
at se siden, når du bruger demoversionen.

Madsen.

Fra : Jimmy

Dato : 22-08-03 14:26

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Nej. Det er bare sådan Extract virker i Acrobat.
> Nu har jeg aldrig haft behov for at gøre det du ønsker at gøre

Nej - det er et irriterende problem.
Det er trykkeriet af bladet, der kræver at få hver side som enkelt PDF :-/

> [...]
> virker i version 5 ved jeg ikke. Det eneste den gør her er at flytte
> en PDF-fil fra en mappe til en anden. Siderne bliver ikke trukket ud

Godt nok mærkeligt navn, hvis den rent faktisk blot flytter filen

> [...]
> men hver enkelt side får desværre et kodeord som skal indtastet for
> at se siden, når du bruger demoversionen.

Det ser super ud - Må da bare overtale firmaet til at forstå, at de 99$ er
givet bedre ud end at spilde arbejdstid på det.

Tak til alle.

Mvh
JImmy

Fra : Thomas Madsen

Dato : 22-08-03 14:58

Jimmy skrev:

[Extract Pages to Folder].

> Godt nok mærkeligt navn, hvis den rent faktisk blot flytter filen

Ja, men jeg er tilsyneladende ikke den eneste der oplever det:
http://groups.google.com/groups?as_umsgid=Law9-F42KBEr8pkpLkT0000171e@hotmail.com

Det er nu nok bare noget med at der skal redigeres lidt i det java-
script som styrer batch-filen, men jeg har en eller anden blokade
overfor scripts.

Der er nævnt noget om scriptet her:
<http://www.planetpdf.com/mainpage.asp?webpageid=1515>.
Jeg fatter stort set intet af det der står på siden, men det kan
være at der er andre her i gruppen som gør.

Madsen.

Fra : Storm

Dato : 21-08-03 21:05

> [...]

> deres PDF.
>
> Er dette muligt i den nyeste udgave af Acrobat?

Jeg har kun v. 5, men kan man ikke sige:
Document - extract pages i v. 6 også?
Du kan også vælge extract fra thumbnails ved højreklik på siden.

Jeg kender ikke nogen smartere metode.

--
Venlig hilsen Nina Storm