Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Skærmen slukker?
Fra : Kim Jespersen

Dato : 21-08-03 22:05

Hej NG

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt.
Jeg har et Vegas GF2 MX 400 kort som kører under WinXP.
Mit problem er at min skærm (en lånt) slukker når jeg starter et spil
op, specifikt Counter strike.
Det er en skærm jeg har lånt fordi min gamle Sony har en løs forbindelse
så den går i sort.
Men mit spørgsmål er hvad der kan gøre at skærmen slukker når jeg
starter et spil?
Min refreshrate er 60 (meget lav) og da skærmen er ret ny forstår jeg
det ikke.
Jeg kører 1024 (32 bit farver) i opløsning i både Windows og Counter
strike og den tager WinXP uden problemer, men ikke spillet.

Håber i kan hjælpe

mvh
Kim

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 21-08-03 22:08

Hvis et spil starter op i en opløsning og/eller opdateringhastighed som
skærmen ikke kan klare, så går den i sort for at beskytte sig selv. Prøv
evt. at eksperimentere med at starte i lavere opløsninger eller brug
Direct3D refresh rate override til at sætte opdateringshastighederne for
DirectX manuelt.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

Fra : Kim Jespersen

Dato : 22-08-03 00:26

Trygleren [9000] wrote:

> [...]
> evt. at eksperimentere med at starte i lavere opløsninger eller brug
> Direct3D refresh rate override til at sætte opdateringshastighederne for

Takker for det snappe svar, jeg arbejdede lidt på det og til sidst var
det nok at sætte farvedybden ned til 1 bit. hehe

mvh
Kim

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 22-08-03 12:17

> Takker for det snappe svar, jeg arbejdede lidt på det og til sidst var
> det nok at sætte farvedybden ned til 1 bit. hehe

Suverænt!

Fra : Kim Jespersen

Dato : 22-08-03 12:33

Kim Jespersen wrote:

> Takker for det snappe svar, jeg arbejdede lidt på det og til sidst var
> det nok at sætte farvedybden ned til 1 bit. hehe
>
> mvh
> Kim

Ups 16 bit sorry

Fra : Jesper

Dato : 21-08-03 23:38

"Kim Jespersen" <kim.jespersen@STOPSPAMprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG

Se tråden

2000XP, XP og Gf4

fra 19/8

Jesper.

Fra : Kim Jespersen

Dato : 22-08-03 00:27

Jesper wrote:

> "Kim Jespersen" <kim.jespersen@STOPSPAMprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Se tråden
>
> 2000XP, XP og Gf4
>
> fra 19/8
>
> Jesper.

takker for svaret, men det så ud til at de havde andre problemer idet
jeg godt kunne spille på min gamle Sony skærm som lige blev skiftet igår
og det hjalp da også blot at nedsætte farvedybden

mvh
Kim