Bedste kartoffelsort
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-08-03 21:00

Hej

Jeg har prøvet mange forskellige kartoffelsorter. Jeg har desværre kun
mulighed for at avle et sted hvor nogle æbletræer kommer til at dække meget
for solen. Jeg bliver derfor nødt til at bruge en sort som er hurtig i
udvikling. Men det er ikke nok. den skal være "extremt" hurtig og samtidig
give et godt udbytte.

Ved nogen hvilken sort der er aller tidligst? - jeg har prøvet "Revelino".
den var hurtig og gav meget, men den synes jeg ikke smagte godt.

Er der nogle bud. Hvad med f.eks. Minerva, Rocketm Solist eller Swift. Hvad
er bedst? - Frislander, måske. Er der nogen som har lavet forsøg med hvad
der tidligst

Hilsen Åge

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-08-03 07:26

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Ved nogen hvilken sort der er aller tidligst? - jeg har prøvet "Revelino".
> den var hurtig og gav meget, men den synes jeg ikke smagte godt.

Det eneste jeg kender til kartofler er at spise dem, men Sava er en IMHO
rigtig heldig kartoffel.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Brian Larsen

Dato : 22-08-03 23:01

> [...]
Hvad
> er bedst? - Frislander, måske. Er der nogen som har lavet forsøg med hvad

Folva er en fremragende sort ..

Mvh . Brian Larsen

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 23-08-03 17:13

Åge Halldorsson wrote:
> Ved nogen hvilken sort der er aller tidligst? - jeg har prøvet
> "Revelino". den var hurtig og gav meget, men den synes jeg ikke
> smagte godt.

Du kan muligvis gøre sådan: Find en meget tidlig sort. Sæt den meget
tidligt - sådan som de gør på Samsø. Enten i store plastikpotter, der
flyttes ind i kolde nætter, eller med plastikdække med huller til planterne.

Se her:
http://www.husetoghaven.dk/kunder/cyberia/artikler.nsf/start?Readform&ContentFrame=http%3A//www.husetoghaven.dk/kunder/cyberia/artikler.nsf/0/1e7c7d58f41d684ac125691500345cd5%3FOpenDocument&HeaderFrame=javascript%3AsetlinkAndMenuItem%28%22Haven%22%2C%20%22ID0%22%29%3Btop.setbanner%28%22/C12568D90040DD6B/WebAdShow%3FOpenAgent%26Section%3DHAVENRYGES_HJOERNEUD_I_HAVENNYTTEHAVEN%26Region%3D%22%29%3B%20

Poul Erik Jørgensen
--
Remove NNN from my e-mail address when replying.
Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-08-03 16:37

Poul Erik Jørgensen <poul.erik@NNNweb.de> skrev i en
nyhedsmeddelelse:znM1b.53892$Kb2.2480209@news010.worldonline.dk...

> [...]
> --
> Remove NNN from my e-mail address when replying.
> Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.

_______

Tak til alle

Hilsen Åge