/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Erfaringer med suzuki GS850GT fra 1980?
Fra : Jacob Scherrebeck


Dato : 21-08-03 20:17

Hej

er der nogle der har erfaringer med disse maskiner? Kom frem med alt hvad i
har at sige om dem:) Jeg hælder meget til Honda (pga deres gode ry), men er
Gs850´eren en god maskine også?

MVH

jacob S



 
 
Asger Steffensen (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 21-08-03 22:09


"Jacob Scherrebeck" <playmyjackson@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f451a9b$0$13259$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> er der nogle der har erfaringer med disse maskiner? Kom frem med alt hvad
i
> har at sige om dem:) Jeg hælder meget til Honda (pga deres gode ry), men
er
> Gs850´eren en god maskine også?
>
>
Den får temmelig meget ros her:

http://www.thegsresources.com/gs_history.htm

Citat:
"The shafties were the first to set the reputation for reliability and
unbreakability of the GS-line. One might well say that the GS850G has done a
lot for the reputation and the popularity of the GS series in the early
eighties. It wasn't the quintessential GS, that will probably have been the
GS750, but it was, globally, over time the most popular."

Og

"and so, the 850G (and as far as I know also the 1100G) was to be the model
that would eventually close the door of the True GS, being in production
until 1986. Suzuki had closed production of this model down in 1983... only
to reopen it in 1984 because people, especially in Europe, stubbornly kept
on asking for the big shafties."

Og

" So the GS shafties did fill a gap. In 1987, the Dutch importer managed to
have some GS850G's assembled from spare parts because of the huge demand"

Asger
ZX-10



Richard (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 21-08-03 22:30

Jacob Scherrebeck wrote:
> er der nogle der har erfaringer med disse maskiner? Kom frem med alt hvad i
> har at sige om dem:) Jeg hælder meget til Honda (pga deres gode ry), men er
> Gs850´eren en god maskine også?

Ikke for noget, men har du ikke spurgt om det for ganske nylig og også
fået svar?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Bent Erik Thomsen (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Bent Erik Thomsen


Dato : 21-08-03 23:40

Jacob Scherrebeck wrote:
> Hej
>
> er der nogle der har erfaringer med disse maskiner? Kom frem med alt
> hvad i har at sige om dem:) Jeg hælder meget til Honda (pga deres
> gode ry), men er Gs850´eren en god maskine også?
>
> MVH
>
> jacob S

Her er et link Til Axel Nielsen som har skrevet om sin egen Suzuki Gs850 GN
(Hans er den første model med spjældkarbs. og med gl.dags tænding mv.)

http://home2.inet.tele.dk/axel/angsdk.htm

mvh

--
Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
Pga. SPAM benyt nedenstående email:
bmw (snabela) poet (punktum) dk

Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=319
1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses)
1992 Golf TD(i)



Hans Paulin (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 22-08-03 00:02

Bent Erik Thomsen wrote:

> http://home2.inet.tele.dk/axel/angsdk.htm

....flot cykel - go' historie!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286


Armand (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-08-03 15:57


Bent Erik Thomsen <use_address_in_signature@poet.dk> skrev i en
news:3f454a59$0$13261$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jacob Scherrebeck wrote:
> > Hej
> >
> > er der nogle der har erfaringer med disse maskiner? Kom frem med alt
> > hvad i har at sige om dem:) Jeg hælder meget til Honda (pga deres
> > gode ry), men er Gs850´eren en god maskine også?
>
> Her er et link Til Axel Nielsen som har skrevet om sin egen Suzuki Gs850
GN
> (Hans er den første model med spjældkarbs. og med gl.dags tænding mv.)

Aprospos: De tidlige (= tidligste) med spjældkarbunader var endog meget
forslugne!
Har man valget bør der derfor sigtes efter de senere med såvel CV-karbunader
og
kontaktløs tænding!

Og så er der lige den tunge ende omkring Suzuki's elektrik i almindelighed:
Den halter - Specielt omkring laderegulering og generator '

--
Armand.





Hekto (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 22-08-03 21:16

In article <bi5bbo$24vs$8@news.cybercity.dk>, Armand says...
> Og så er der lige den tunge ende omkring Suzuki's elektrik i almindelighed:
> Den halter - Specielt omkring laderegulering og generator '
>

Indrømmet, at der ofte er fejl her; men de kan rettes for 1½ tudse, af
en gør det selv mekanikker, og så er det inklusive Schnabel-ader. ;0)
Står valget imellem en maskine i bedre stand eller til en bedre pris,
bør man ikke tøve med at gribe en skruenøgle og lave den lille
operation.

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408618
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste