Pris på reservedele til HONDA og Suzuki???
Fra : Jacob Scherrebeck

Dato : 21-08-03 20:15

Hvilket mærke er billigst i reservedele?

MVH

Jacob S

Fra : Carsten Jensen

Dato : 21-08-03 21:51

Alt japansk er dyrt. Bla. på grund af den lange transport.

Carsten

Jacob Scherrebeck <playmyjackson@hotmail.com> skrev i en

Fra : wheeler

Dato : 21-08-03 22:06

"Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev

> Alt japansk er dyrt. Bla. på grund af den lange transport.

[KLIP]

Den faktiske transportpris for at fragte en 40 fods container med tungt gods
med skib fra Japan koster ca. 30K (!) ...der går dælme mange bremseskiver på
20 tons....

Men klart asiatiske varer (10% told på import af biler/MC-dele) koster lidt
mere end europæiske..

Jeg tror svaret skal findes i den monopolitiske stilling mange mcforhandlere
besidder sammenholdt med det begrænsede danske MC-marked (se eksempel
Dysklands priser, hvor kundegrundlaget er et helt andet). Afgifter (moms
mv.) betyder selvfølgelig også lidt...
--
Wheeler
Fjern "[remove this]" i mailadresse ved direkte svar

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 21-08-03 23:07

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote:

>Jeg tror svaret skal findes i den monopolitiske stilling mange mcforhandlere
>besidder sammenholdt med det begrænsede danske MC-marked (se eksempel
>Dysklands priser, hvor kundegrundlaget er et helt andet).

Hvilket igen giver mig anledning til at nævne mine fine, originale
Yamaha-tændrørshætter. Købt i Tyskland til 25€ ~ 190 kr. pr styk.

Det er dyrt nok, men hos de danske Yamaha-forhandlere koster samme
tændrørshætte 390 kroner!

Så der er noget mere end momsdifferensen at hente dér.

--
Kåre

Fra : Uffe Iversen

Dato : 21-08-03 22:24

Jeg tror absolut at honda reservedele er de billigste. Det er hvad jeg kan
fornemme når jeg læser indlæg rundt omkring.
Et billigt sted at købe honda res.dele er www.davidsilverspares.com
Men så igen - når man kører honda er det jo ikke mange reservedele man har
brug for...
Mvh Uffe
Honda cb 750 FII - mini bol d´or

Fra : lange

Dato : 22-08-03 07:27

> Hvilket mærke er billigst i reservedele?

Der er ikke det rigtige spørgsmål hvis svaret skal indgå i dine overvejelser
mht hvilken mc du skal købe.

Spørgsmålet hedder 'Hvilket mærke er billigst og nemmest at holde kørende?'

Prisen på den enkelte reservedel skal ganges op med antallet af reservedele
du får brug for..Dertil skal lægges sandsynlighedden for at improtøren rent
faktisk kan skaffe reservedelen, da det jo tilsyneladende er lidt ældre
mc'er du har kig på.

Hold du dig til den VFR du havde kig på.

Lange
www.vfr.dk