Epson Stylus Color 740 siger "sjovt"
Fra : Henrik Münster

Dato : 26-12-00 00:14

Jeg har en Epson Stylus Color 740. På det sidste kan den finde
på at lave nogle meget usunde lyde, når man tænder for den, og
printhovedet kører frem og tilbage på skinnen. Det lyder som om, noget
blokerer for det mekanisk, og derefter stopper printeren, og alle de
røde lamper blinker. Den vil naturligvis ikke printe, men slukker man
den og tænder igen, er alt som regel i orden. Erik Aalund havde for
nogle måneder siden lignende problemer med sin, men det var som regel
midt i udskrivningen af et billede, den satte sig fast. Printeren er
knap to år gammel, og jeg synes ikke, jeg printer store mængder ud.
Er der nogen, der kender problemet? Jeg formoder ikke, det kan
betale sig at reparere den, når man se, hvor lave priserne på printere
er. Er der nogen, der vil anbefale en god printer? Jeg har såmænd være
godt tilfreds med min Epson 740, så den behøver ikke være bedre. Den må
naturligvis gerne være billigere; især hvis en printer kun holder knap
to år. Men man skal vel ikke bare se på anskaffelsesprisen. Også prisen
pr. udskrift tæller. Erik Aalund har købt en Canon (6100 ?). På den kan
man skifte hver farvepatron separat og dermed bruge hver farve op, frem
for at udskifte alle tre farver, selv om det måske kun er den ene, der
er brugt op.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-12-00 01:47

In article <1em7zne.1oogck8e1ccN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Er der nogen, der kender problemet?

Prøv at give den skinne printerhovedet kører på noget fedt.

--
MVH
Martin Edlich AKA "Århhh du er sgu da en bette Gud Martin!"

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-12-00 22:57

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Prøv at give den skinne printerhovedet kører på noget fedt.

Fed idé. Desværre hjælper den ikke. Skinnen virkede ellers tør,
og jeg for ind i cykelværkstedet efter lidt Castrol fedt. Campagnolo
fedtet gemmer jeg til de lidt finere ting.
Det virker som om, der er noget, der blokerer mekanisk for
enheden med printhoveder og blækpatroner, når den farer fra side til
side. Pludseligt standser den med en grim lyd, og man fornemmer, at
motoren stadig prøver at køre videre et kort øjeblik. Det er ikke altid
samme sted, det sker, og jeg kan ikke umiddelbart se noget fremmedlegeme
eller andet forkert. Vi har jo små børn, eller i hvert fald et lille
barn. Forleden fandt vi et placticstyr fra en legetøjsmotorcykel i mine
svigerforældres videomaskine. Vi kunne ikke rigtigt forstå, hvorfor
båndet sad fast inde i den, men der var altså en naturlig forklaring.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-12-00 23:14

In article <1embl3j.r3ksptpy8wq2N%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Fed idé. Desværre hjælper den ikke.

Øv!

> [...]
> svigerforældres videomaskine. Vi kunne ikke rigtigt forstå, hvorfor
> båndet sad fast inde i den, men der var altså en naturlig forklaring.

Aha, toddler-effekten.
Hvordan siger printeren når du ryster den?

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-12-00 02:16

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Aha, toddler-effekten.
> Hvordan siger printeren når du ryster den?

Jeg har tænkt det, men det lyder nu ikke som om, der er noget
løst inden i den. Ellers en sjov effekt. Vi finder nøgler og køkkengrej
de mærkeligste steder.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-01-01 23:53

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Prøv at give den skinne printerhovedet kører på noget fedt.

Det har jeg, som jeg tidligere skrev, gjort. Det hjalp ikke
umiddelbart, da printeren satte sig fast med det samme efter
indfedtningen. Da printeren kun gjorde det en gang imellem, har jeg
fortsat brugt den, for at bruge mine farvepatroner op. Sjovt nok er det
ved at være længe siden, den sidst har sat sig fast. Gad vide, om det
rent faktisk har hjulpet at give skinnen lidt fedt? Måske skulle
printeren bruges lidt, så fedtet fordelte sig. Er der andre, der har
erfaring med det? Fortsætter det med at virke, vil visse nok ærgre sig
over, at det har købt en ny printer i stedet for at give skinne lidt
fedt. Det er ikke sagt for at være skadefro, for det er da lidt
ærgerligt at bruge penge på en ny printer, hvis den gamle bare skulle
smøres.
Egentligt er jeg lidt skuffet. Jeg havde faktisk glædet mig til
at få en ny printer, og jeg havde regnet med at købe en Canon BJC-3000.
Den fås til kr. 899,- i Merlin, og det er jo med moms og uden gebyr og
forsendelse, som man skal betale, når man handler på postordre.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-01-01 00:12

In article <1emmrh7.161ahqf1rykbgnN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Egentligt er jeg lidt skuffet.

Jeg beklager dybt og inderligt mit råd

Nu gav du jo også en god rystetur, så det kan da også være det der har
hjulpet.

Fra : Erik Aalund

Dato : 26-12-00 09:48

> Erik Aalund havde for nogle måneder siden lignende problemer med sin, men det
> var som regel
> midt i udskrivningen af et billede, den satte sig fast.

Også ved opstart......den gjorde det faktisk ret ofte.

> Printeren er
> knap to år gammel,

Det var min også....de blev vel købt nogenlunde på samme tid.

> og jeg synes ikke, jeg printer store mængder ud.

Jeg brugte min meget til både alm. papir og fotos......næsten
hver dag, og måske det er grunden til at min gav op nogen tid før
Henriks.

> Er der nogen, der kender problemet?

Jeg fik af vide hos Epson at det højst sansynlig var
printerhovedet.

> Jeg formoder ikke, det kan
> betale sig at reparere den,

Det ville koste mere at repererer et printerhovede (læs skifte
det ud) end det koster at anskaffe en ny printer af samme kaliber idag.
For at få stillet diagnosen på printeren, koster det mere end 500,- +
forsendelse her fra Esbjerg. Man kunne jo selvfølgelig lade Fredgaard
indlevere den...så er forsendelsen da sparret.

> når man se, hvor lave priserne på printere
> er. Er der nogen, der vil anbefale en god printer?

Canon's BJC serie...feks. 6100 er jeg meget glad for og den
skriver ud i en rigtig flot kvalitet.......både skrift, grafik og fotos.
Og den er billig i drift...da man kan udskifte de enkelte farver istedet
for en hel farve patron. Man bruger jo ikke ens mængde af alle farver
ved udprintning.

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 27-12-00 17:53

Hej,

Jeg har nøjagtig samme problem med en printer af
samme model og alder. Jeg - og andre - har
tidligere skrevet om det her på kanalen.

Jeg købte printeren for små to år siden for
omkring 3000 kroner hos OfficeLine, og det er ikke
længe siden jeg har set den samme model (dog med
frostfarvet "imac-låg") hos TeleDanmark på tilbud
til 999,- kr. Det kan næppe betale sig at reparere
ret meget på det, og det er en skam, for når den
kører, er det en udmærket printer.

Hilsen Søren

++++++++++

Fra : Erik Aalund

Dato : 27-12-00 20:36

Soeren Nielsen <soerenn@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
> samme model og alder. Jeg - og andre - har
> tidligere skrevet om det her på kanalen.
>
> Jeg købte printeren for små to år siden for

En Epson printer har åbentbart kun en levetid på ca. 2 år!!!

Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : David Blangstrup

Dato : 27-12-00 21:41

On Wed, 27 Dec 2000 20:36:03 +0100, Erik Aalund wrote
(in message <1embii1.1v00vr016isy68N%mail@erik-aalund.dk>):

> En Epson printer har åbentbart kun en levetid på ca. 2 år!!!
>>
> Venlig Hilsen
> Erik Aalund

Min Epson Stylus Color 740, købt oktober 1998, kører glimrende, der har
aldrig været noget med den. Og jeg har printet stakke ud på den!
Godt nytår til alle!
David

http://david.blangstrup.dk

Fra : Marius

Dato : 01-01-01 15:51

Det gør min også, og den er købt på samme tid, men jeg købte også
Fredgaards 3års forsikring med, så den bryder sikkert sammen om et år, når
garantien er udløbet.
Jeg tror, de sætter sådan en lille tidsindstillet chip i alle produkter,
som får dem til at bryde sammen, så snart garantien udløber.
:)

--
Paranoia is a state of heightened awareness.
Most people are persecuted beyond their wildest delusions.

Fra : Niels J=?ISO-8859-1?~

Dato : 28-12-00 00:10

I artiklen <1embl3j.r3ksptpy8wq2N%henrik@muenster.dk> , henrik@muenster.dk
(Henrik Münster) skrev:

> [...]
> side. Pludseligt standser den med en grim lyd, og man fornemmer, at
> motoren stadig prøver at køre videre et kort øjeblik.

Er tandremmen intakt og passende stram? Den bruger vel tandrem?

Fra : N/A

Dato : 01-01-01 20:00

Fra : Niels J=?ISO-8859-1?~

Dato : 31-12-00 15:45

I artiklen <1emhcmw.90sjqe1fehq5kN%henrik@muenster.dk> , henrik@muenster.dk
(Henrik Münster) skrev:

> Ja, selv om jeg cykler meget, er den nu ikke kædetrukket. Men så
> vidt jeg kan se, er tandremmen i orden. Men nu er sådan en printer jo
> ikke så nem at overskue, og jeg har ikke rigtigt nogen erfaring i at
> vurdere sådan en fætter. Giv mig en defekt cykel - så skal jeg nok ordne
> den.

En tandrem går normalt i stykker ved at en eller flere tænder begynder at
kunne vrikke om. Når de ikke er vrikket om kan man ikke se noget. Det kunne
tænkes at printere produceret på nogenlunde samme tid, har tandremme fra et
mindre godt parti.

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-01-01 20:00

> [...]

> kunne vrikke om. Når de ikke er vrikket om kan man ikke se noget. Det
> kunne tænkes at printere produceret på nogenlunde samme tid, har tandremme

Så skulle jeg prøve at skille printeren lidt ad for at inspicere
tandremmen grundigt. Men er den i stykker, vil det nok kun kunne betale
sig at reparere den, hvis man selv kan skifte den. Når man går til en
forhandler med noget elektronik, får man at vide, at det vil koste kr.
800,- bare at få at vide, hvad der er galt, og hvad det vil koste at få
det repareret. Når en ny printer koster kr. 1.000,-, kan det ikke
rigtigt betale sig. Og mon en privatperson bare kan rekvirere en tandrem
fra Epson?
Henrik Münster
Esbjerg