Dansk Autohjælp
Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-08-03 16:37

Har endnu engang modtaget en fuld proff. behanding
Så dem anbefaler jeg stadig.....

Den lidt længere historie en rem der sprang efter 7700km af det
anbefalede skifteinterval på 12000km 30km fra sjællands odde. Så først
transport med en til færgen og så hjem med en anden.

/A

Fra : Thomas Jensen

Dato : 21-08-03 20:14

> Den lidt længere historie en rem der sprang efter 7700km af det
> anbefalede skifteinterval på 12000km 30km fra sjællands odde. Så først
> transport med en til færgen og så hjem med en anden.

det ville jo ikke ske hvis du købte min fine XJ600, der er ikke rem på

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Moller

Dato : 22-08-03 18:16

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> det ville jo ikke ske hvis du købte min fine XJ600, der er ikke rem på

Nej der ville motoren bare falde tilfældigt af i stedet *LOL*

VH
Lars Molnit
Som tænker på alle de goe XJ historier der er kommet for høre gennem
tiden :)

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 23-08-03 12:01

> Nej der ville motoren bare falde tilfældigt af i stedet *LOL*

HEY! Motoren har aldig siddet løs på min XJ 600!. Faktisk sad den så godt
fast, at jeg måtte skære nogle af motorboltene af med en vinkelsliber, da de
i havde svejset sig selv fast til blokken da motoren skulle ud!
Et godt tip er at pille motorboltene ud og smør dem enkeltvis med kobberfedt
mens man kan få dem ud. Udregninger viser, at når motoren trænger til en
renovering og skal ud, så er boltene i en sådan forfatning, at motoren ikke
kan komme ud.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Klaus J \( 2 takt er~

Dato : 21-08-03 20:37

Det kan godt være jeg ikke fik hele historien ??? men var det ris eller ros
til dansk autohjælp

Fra : Kim Olsen

Dato : 21-08-03 22:09

> Har endnu engang modtaget en fuld proff. behanding
> Så dem anbefaler jeg stadig.....
>
> Den lidt længere historie en rem der sprang efter 7700km af det

Det ville aldrig være sket med en
ly - - - - - - - - - - der holder remmene nemlig
kun 2000 km.

Til gengæld får man dem gratis fra importøren og på onsdag skulle der
være rigtige remme i landet, så også Geely'en kan køre 10000km mellem
remskift.

Hvis nu man ikke er forsikret hos Topdanmark kan man jo ikke have tophjælp,
men er der slet ikke andre (billigere) alternativer til Falck- der næsten
skal have kr. 1000 om året.??

Hilsen

Kim Olsen
Geely Boss JL150T-6, 2003
DKW RT125/2, 1953

Fra : Kim Olsen

Dato : 21-08-03 22:11

ØH jeg prøver lige at læse indenad.

Dansk Autohjælp lyder da billigere end Falck - hvad koster det ??

Hilsen

Kim

Fra : Hans Paulin

Dato : 21-08-03 23:24

Kim Olsen wrote:
> ØH jeg prøver lige at læse indenad.
>
> Dansk Autohjælp lyder da billigere end Falck - hvad koster det ??

....jeg gir 229,50 om året for dytten via mit FDM-medlemsskab - ved ikke,
hvad cyklen i givet fald ville koste, men den er næppe dyrere...

....har dog hørt, at "Grænseegnens..." via GF skulle være *endnu*
billigere - og at GF skulle være til at forhandle med...
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Hans Paulin

Dato : 21-08-03 23:49

Hans Paulin wrote:

> ...har dog hørt, at "Grænseegnens..."

....eller var det "Kruså Bjergning" det hed - anyway: var i hvert fald
billigere end Dansk Autohjælp (for den fyr jeg snakkede med, der havde
sine forsikringer i GF)...

Fra : TheHobbit

Dato : 22-08-03 08:09

http://www.dah.dk

Abonnementspriser pr. år:

Knallert 45/motorcykel...........kr. 498,00
Motorcykel 1/4 - 30/9.............kr. 320,00
Personbil - 2.500 kg. total......kr. 498,00
Personbil nr. 2......................kr. 473,00
Varevogn - 3.500 kg. total......kr. 698,00
Erhvervsvogne, taxa o.l..........kr. 798,00
Trailer/campingvogn...............kr. 190,00

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
+ Honda CBR600'96 (Model '97)

- We who are about to die salute you -

Fra : GRISEN

Dato : 28-08-03 21:19

Man kunne så spørge, hvor meget skal man så betale for at få hentet sin MC, hvis uheldet er ude....

Jeg forventede kr. 0,-
Det er vel derfor man har et abonnement.

....men sådan er det ikke altid.
Jeg kørte fra Valby mod Randers, og punkterede på Lillebæltsbroen.
DAH kom og hentede cyklen, og blev bedt fragte den til København i løbet af weekend'en.
Alt gik fint, cyklen landede vist hos mig søndag nat kl. 02 (der var et ubesvaret opklad på min telefon fra dem).

4 dage senere har jeg så fået en hilsen fra dem. Jeg skal betale 245,- i broafgift for deres lastbil.
Lidt tamt... jeg havde forventet at diesel, dækslid, sprinklervæske og bro-/færgeafgift indenfor Danmarks grænser blev betalt fra samme kasse, som blir fyldt
af årsabonnementerne.
Hvis de så bare havde ladet mig betale for en dagsbillet.... de har jo garanteret selv fået rabatten på deres brobizz.

En helt anden sag er abonnementsperioden 1/4-30/9 - dvs. ikke i de 2 måneder hvor os med svagt batteri har allermest brug for hjælpen. :-/
Der er sparet lidt penge i forhold til Falck, men jeg er ikke sikker på, det kan betale sig.

*
Jan

Fra : Martin Sørensen

Dato : 28-08-03 21:36

> En helt anden sag er abonnementsperioden 1/4-30/9 - dvs. ikke i de 2
> måneder hvor os med svagt batteri har allermest brug for hjælpen.

Du bestemmer jo selv om du vil have dækning hele året eller blot de måneder.
Jeg har valgt hele året.

> Der er sparet lidt penge i forhold til Falck, men jeg er ikke sikker
> på, det kan betale sig.

Hvis man er studerende kan man få lidt rabat ved Falck, vistnok 15%, men
ellers har de ca. samme priser.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : GRISEN

Dato : 29-08-03 07:05

On Thu, 28 Aug 2003 22:35:59 +0200, "Martin Sørensen" <mos@FJERNlaxity.dk> wrote:

>Du bestemmer jo selv om du vil have dækning hele året eller blot de måneder.
>Jeg har valgt hele året.

Klart nok, men så betaler du også samme pris som en bil - ikke?

*
Jan

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-08-03 10:20

> Klart nok, men så betaler du også samme pris som en bil - ikke?

Jo, men det vil jeg også gerne betale.
Blot 14 dage efter jeg tegnede den fik jeg brug for den og de transportede
mig og cyklen helt fra Fredericia til Aalborg. Så var de 495,- for det
første år ihvertfald brugt.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 28-08-03 22:36

GRISEN <grisen@pornotrold.dk> skrev i en
> [...]
som blir
> fyldt af årsabonnementerne.
> Hvis de så bare havde ladet mig betale for en dagsbillet.... de har jo

Tjaeh :-/
250,- er jo alligevel billigt sluppet; men selvfølgelig dyrt, når man regner
sig for at være dækket ind af abonnementet
På en måde er de første 125,- jo en udgift du i forvejen har måttet regne
med hvis du selv kørte hjem, og på en måde er det vel svært/surt som
rednings-selskab at skulle hente og bringe køretøjer hinsides færger og (den
ene) betalings broer :-/

Gad forøvrigt vidst hvorledes man bliver behandlet som aspirerende
abonnement hvis man er bosiddende på en ikke landfast ø som ikke har en
lokal afd. af rednings-selskabet? :-/

--
Armand.

Fra : GRISEN

Dato : 29-08-03 07:04

On Thu, 28 Aug 2003 23:36:15 +0200, "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Tjaeh :-/
>250,- er jo alligevel billigt sluppet;

Jooo, relativt billigt... jeg er sådan set heller ikke utilfreds.
Jeg blev bare overrasket over regningen, så det er da en ting man skal overveje.

>På en måde er de første 125,- jo en udgift du i forvejen har måttet regne

100,- når jeg bruger dagsbillet.

*
Jan

Fra : Myrhøj

Dato : 29-08-03 10:17

---------------------
> tjae.......
selv har jeg fået et tilbud fra mit forsikringsselskab vedr. autohjælp til
mine køretøjer (biler, mc , campingvogn) for et beskedet tillæg i
forsikringspræmien. De kommer og udbedrer skaden hvis det er muligt, dvs
det er en mekaniker der kommer. Hvad tillæget er kan jeg ikke lige huske,
men kan godt hitte det frem. Du kunne jo prøve at spørge din
forsikringssnøvs om tilsvarende.
Selv opsagde jeg falckabonnement for mange år siden, efter en umådelig
lang ventetid og hulens mas med autotransport, iøvrigt den eneste gang jeg
har haft brug for assistance.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 29-08-03 10:13

> Alt gik fint, cyklen landede vist hos mig søndag nat kl. 02 (der var
> et ubesvaret opklad på min telefon fra dem).
>
> 4 dage senere har jeg så fået en hilsen fra dem. Jeg skal betale
> 245,- i broafgift for deres lastbil.

Hmm For 4 år siden fik jeg også kørt mc'en på tværs af broen
(Herning->Herlev) Det fik jeg ikk en ekstra regning for broen men de
refunderede vores togbilletter.

De har måske skiftet taktik, for jeg skulle selv betale for færgen i
sidste uge men der trak jeg jo også ombord.

Det er korrekt at det står i abb betingelserne nu at man selv skal
betale for eventuel færge og bro - men jeg læste det som om man kun
skulle betale for ens eget køretøj. Umiddelbart synes jeg da at su skal
bede om at få differensen mellem de 125 og 245 igen. For hvad nu hvis
det var en "stor" bil de havde valgt at køre dig hjem med - tror du så
de ville have indkrævet 965 for broen.....
¨
> En helt anden sag er abonnementsperioden 1/4-30/9 - dvs. ikke i de 2
> måneder hvor os med svagt batteri har allermest brug for hjælpen.

What !

Jeg brugte også DAH sidste år i oktober ....
Har du set det online nogen steder ?

/A

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-08-03 10:38

> What !
> Jeg brugte også DAH sidste år i oktober ....
> Har du set det online nogen steder ?

Fra dah.dk:
Knallert 45/motorcykel...........kr. 498,00
Motorcykel 1/4 - 30/9.............kr. 320,00

Du bestemmer selv om du vil dækkes hele året mod at betale lidt mere.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Klaus J \( 2 takt er~

Dato : 29-08-03 21:03

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-08-03 22:57

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:

> [...]

> anbefalede skifteinterval på 12000km 30km fra sjællands odde. Så først
> transport med en til færgen og så hjem med en anden.

Træls

Hvordan går det med dine (alm.-) mc-planer?
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 22-08-03 09:25

Lidt "quotefucking"

>Det kan godt være jeg ikke fik hele historien ??? men var det ris eller
ros
>til dansk autohjælp

Ris til Aprilia og ros til Dansk Autohjælp. Den samlede ventetid på de
to DAH biler var lige omkring en time. Ham der hentede mig i Ebeltoft
undskylde endda meget at han ikke nåede derud til ankomsttiden.

>Dansk Autohjælp lyder da billigere end Falck - hvad koster det ??
Jeg har et abb gennem FDM. Det er billigere end er direkte abb (som en
anden har postet priser på) men der er så en selvrisiko på 100kr

>...har dog hørt, at "Grænseegnens..." via GF skulle være endnu
>billigere - og at GF skulle være til at forhandle med...

Tidligere tilbød GF et abb i dansk redningstjeneste men de er nu
overtaget af DAH. Jeg har mine forsikringer hos GF så måske jeg skulle
høre til grænseegens... Men jeg er egenligt godt tilfreds med DAH Gennem
årene har jeg vist snart brugt dem en håndfuld gange .....

> Træls
> Hvordan går det med dine (alm.-) mc-planer?

De er udskudt adskillige måneder pga at huset tager "tiden" - altså både
den der måles i timer og i kroner .... Men udsigten er nu en handel i de
"billige" efterår/vintermåneder

/A

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-08-03 10:17

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:

> Jeg har et abb gennem FDM. Det er billigere end er direkte abb

....nå, okay - du får osse rabat på cyklen via dit FDM-medlemsskab?

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 22-08-03 11:38

> ...nå, okay - du får osse rabat på cyklen via dit FDM-medlemsskab?

Yep - Selvom Forenede Danske Motorejere måske burde hedde FDBilejere .
Jeg blev medt ind som en gave engang men med rabatten på autohjælp,
billigt campingkort samt bladet Motor så finder jeg stadig abb pengene
værd.

/A

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-08-03 13:20

> Yep

....så må vi andre os ha en chance...

> - Selvom Forenede Danske Motorejere måske burde hedde FDBilejere .

....sådan har det alle dage været...(har læst bladet siden -64)

> Jeg blev medt ind som en gave engang men med rabatten på autohjælp,
> billigt campingkort samt bladet Motor så finder jeg stadig abb pengene
> værd.

....muligheden for juridisk bistand er heller ikke at kimse af - har
hentet knap 10 års abb. på dén konto...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-08-03 19:23

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:

> Lidt "quotefucking"

Skriv evt. hvem du citeret, hvis det skal være lidt mere stuerent

> De er udskudt adskillige måneder pga at huset tager "tiden" - altså både
> den der måles i timer og i kroner .... Men udsigten er nu en handel i de
> "billige" efterår/vintermåneder

Et hus er nu heller ikke så ringe at have Oh well, forventningens glæde
er da heller ikke lig nul

Hvad går du efter? Pegaso stadigvæk?
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Klaus J \( 2 takt er~

Dato : 29-08-03 20:59

Ja nu ved jeg ikke helt med den første historie har åbenbart kun fået
halvdelen med men ok. Ang brotakst skal du naturligvis kun max betale for
din egen MC
M.V.H. Klaus ansat hos DAH hvis der ellers er spørgsmål vedr. DAH SÅ skriv