Netscape problem
Fra : Ryan Kristensen

Dato : 21-08-03 18:15

Hej.
Jeg ville gerne lave et nyt design til min hjemmeside.
Har lavet en menu i venstre side samt et topbanner.
Jeg ville gerne have billederne til at side sammen så det ligner ét billede, men jeg kan ikke få Netscape (7.02) med, den laver et
mellemrum mellem min menu-div og min banner-div.
Opera (7.11) og IE6 viser siden korrekt, hvordan kan jeg få Netscape til at vise siden ligesådan?
http://www.composmentis.dk/test.asp

--
Ryan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-08-03 20:40

"Ryan Kristensen" <ryan@NOSPAM.dk> skrev

> [...]
billede, men jeg kan ikke få Netscape (7.02) med, den laver et
> mellemrum mellem min menu-div og min banner-div.

Prøv forsøgsvis at tilføje dette i stylesheet:

ul{
margin-top:0px
}

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 21-08-03 21:00

> Prøv forsøgsvis at tilføje dette i stylesheet:
>
> ul{
> margin-top:0px
> }

Det ser ud til at virke - enten det, eller også er det fordi jeg lige har opdateret fra NS7.02 til 7.1.
Tak for hjælpen.

--
Ryan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-08-03 21:09

"Ryan Kristensen" <ryan@NOSPAM.dk> skrev

> Det ser ud til at virke - enten det, eller også er det fordi jeg lige har
opdateret fra NS7.02 til 7.1.

Det har faktisk hjulpet noget. Før havde jeg et mellemrum på ca. 12px, det
er nu nede på 2. Altså er vi på sporet.

Prøv så at tilføje denne linje:

border:0px;

.... til både #banner og #menu

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 21-08-03 22:08

> Det har faktisk hjulpet noget. Før havde jeg et mellemrum på ca. 12px, det
> [...]

Så har jeg prøvet det, samtidig ændrede jeg også min "margin-top:2px;" på "li a", så den i stedet blev en "margin-bottom:2px;".
Så nu håber jeg det virker.

--
Ryan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-08-03 22:53

"Ryan Kristensen" <ryan@NOSPAM.dk> skrev

> Så har jeg prøvet det, samtidig ændrede jeg også min "margin-top:2px;" på
"li a", så den i stedet blev en "margin-bottom:2px;".
> Så nu håber jeg det virker.

Ja, så er den hjemme

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 21-08-03 23:29

> Ja, så er den hjemme

Fedt, tusind tak for hjælpen.
Nu har jeg fået geninstalleret NS7.02, så jeg er klar til en anden gang.
I øvrigt synes jeg da, det er lidt mærkeligt, at margen på et element placeret inde i en div kan rykke med placeringen af boksen.

--
Ryan