Forsikring - tabe modet
Fra : ska

Dato : 21-08-03 16:32

Jeg er i en rimelig sen alder (52) blevet noget interesset i at erhverve mig
en MC'er og det skal muligvis være en ny i prislejet kr. 80.000,-. Jeg har
forsigtigt undersøgt hos mit forsikringsselskab (if) hvad det ville koste at
forsikre sådan et dyr - jo, selv om jeg har alle mine øvrige forsikringer
hos dem og har kørt skadefri i bil i over 30 år skal jeg betale kr. 7.500,oo
for ansvar+kasko (selvrisiko 3000).
Jeg har ellers været meget tilfreds med if, men de ønsker tilsyneladende
ikke kunder som er så "åndsvage" at køre på MC, eller er det en dårlig
forretning for selskaberne ?

Er der nogen her i NG som kan anbefale et selskab som jeg kan/skal
kontakte - eller skal man være medlem af en klub/organisation for at få den
rigtige forsikring.

mvh
Søren

Fra : Dennis Riis

Dato : 21-08-03 16:39

> Er der nogen her i NG som kan anbefale et selskab som jeg kan/skal
> kontakte - eller skal man være medlem af en klub/organisation for at få
den
> rigtige forsikring.

Tja - Hvis du er medlem af MC Touring Club, får du 15% rabat på
motorcykelforsikringen hos TopDanmark.

Jeg har selv min MC forsikring hos Fair - Deres pris er i den lave ende, men
jeg har mest forsikringen dér fordi de tilbyder en kombineret tyveri/ansvars
pakke, idet jeg ikke har råd til at have kaskoforsikring på min MC. Jeg kan
oplyse at det billigste selskab jeg fandt ville have 10k om året for at
kaskoforsikre min Suzuki Bandit 400, som jeg har givet 32k for. Nu er jeg
godt nok også kun 22 og har lige fået MC kørekort, men jeg synes alligevel
at de 10000 for en lille og billig cykel som min er i overkanten MC
forsikringspriserne er ret hampre efter min mening.

mvh Dennis Riis
Suzuki Bandit 400

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-08-03 16:53

"10000 for en lille og billig cykel som min er i overkanten"

Jep, det kan sikket også kun betale sig for dig at bruge forsikringen ved
tyveri. Hvis du vælter og lave mindre skader, er det sikkert billigere for
at købe en anden (i fx. tyskland) uden afgift og så flytte stumper over....

TopDK er vist bedst til offroadere og vist nok choppere (har jeg hørt), men
de har stadig 20% i selvrisiko ved tyveri....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Morten Jensen

Dato : 21-08-03 16:58

For de fleste er TopDanmark den rigtige løsning og selvfølgelig med
kombinationen med TouringNyt medlemsskab.

Jeg er 29 og har kørt i 11 år og giver 5000 om året i kasko for hver maskine
(zrx1100 og gsf1200) i Lærerstandens Brandforsikring

Hvad betaler I andre?

-m0rt3n

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 21-08-03 18:17

"Morten Jensen" <m0rt3n74@sol.dk> wrote in

> Jeg er 29 og har kørt i 11 år og giver 5000 om året i kasko for hver
> maskine (zrx1100 og gsf1200) i Lærerstandens Brandforsikring

Heldige rad :)

> Hvad betaler I andre?

5900kr i år for ansvarsforsikring hos Codan. Denne falder dog til 3900kr
næste år osv.
Men det er nu også første år jeg har forsikret nogetsomhelst på hjul :/

--
Mvh. Simon Pedersen
Suzuki GSX 600 F

Fra : Jacob Larsen

Dato : 21-08-03 18:31

> 5900kr i år for ansvarsforsikring hos Codan. Denne falder dog til
> 3900kr næste år osv.
> Men det er nu også første år jeg har forsikret nogetsomhelst på hjul
> :/

Hos GF skal du kun give 2300kr (dyreste trin) for ansvar. Selvrisiko: 500kr.
Dette gælder mc'er mellem 175-999ccm. For mc'er under 175ccm er der halv
pris. Overvej det næste gang der er mulighed for at skifte forsikring.
--
mvh. Jacob Larsen

Fra : ZX-10

Dato : 21-08-03 19:04

Enig. Jeg betaler kr 5600,- for fuld kasko ho Gf, og har endda en
skade.!!!..Falder til 4900.- næste år. Har en ZX-10, er 33 år ,og kun kørt 3
år...
Kenneth ZX-10
www.skanderborgmc.dk
Jacob Larsen <jacobl@FJERNDETTE.cs.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bi2vgr$9ht$1@sunsite.dk...

Fra : Brian Lænø

Dato : 21-08-03 21:13

"Morten Jensen" skrev
> [...]
maskine
> (zrx1100 og gsf1200) i Lærerstandens Brandforsikring

3000 incl. kasko og vinter kørsel ved TopDK (elite med trin sikring).
Motorcyklen er en Cagiva Elefant 750 (Ducati i forklædning)

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 22-08-03 08:10

> For de fleste er TopDanmark den rigtige løsning og selvfølgelig med
> kombinationen med TouringNyt medlemsskab.

Nej ikke hvis man ønsker en kasko med en rimelig dækning ved tyveri. 20%
selvrisiko finder jeg uakceptabelt. Jeg har været kunde hos TopDK hvor
jeg betalte over 10% af nyprisen i årlig kasko. Nu er jeg hos GF hvor
min præmie er lavere og selvrisikoen ved tyveri bare den almindelige.

/A

Fra : Thor

Dato : 23-08-03 03:59

> Hvad betaler I andre?

hej

jeg smider lige godt 3 k om året for en ren ansvar.
er dog også nystartet for 8 måneder siden, men det er sq dyrt at
kasko-forsikre i så ung en alder (25år)
jeg er forsikret ved GF

Mvh TB
ZZR600

Fra : Kim Olsen

Dato : 21-08-03 19:17

Jeg giver ca kr. 2000,- helårligt hos FAIR.
Det dækker ansvar, kasco OG vinterkørsel. Selvrisiko 2500,-.
Dog er min maskine kun en Geely Boss 150ccm.

hilsen

Kim

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-08-03 16:55

GF kan nogen gange komme med et godt bud. Men hos mange selskaber afhænger
det af hvilken type af MC du vælger.

Ellers ville jeg prøve nogle af de mindre lokale selskaber der hvor du bor.
Mange forsikre til rimelige penge. Det er værd at prøve.

Fra : Birger Poulsen

Dato : 21-08-03 17:13

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> GF kan nogen gange komme med et godt bud. Men hos mange selskaber afhænger
> det af hvilken type af MC du vælger.

Jeg giver 5.100 hos GF for min SVer (12 mdr) og 2.300 for en Virago 535 hos
Top (9 mdr) med MCTC rabat.
SVeren ville koste det samme hos Top, men kun for 9 mdr, hvorimod Viragoen
ville koste det samme som SVeren hos GF
--
Hilsen
Birger

Fra : Jacob Larsen

Dato : 21-08-03 16:59

> [...]
>

> Er der nogen her i NG som kan anbefale et selskab som jeg kan/skal
> kontakte - eller skal man være medlem af en klub/organisation for at

Prøv Tryg. Der er starttrinet for folk over 25 eller med 5+års erfaring vist
på 4800 (selvrisiko på 6500) for en sport-touring mc til 99.999kr. Dette er
gennem en gruppeforsikring, men ham der har den, mener at dette er Trygs alm
pris og han således ikke sparer noget gennem gruppen.

GF-forsikring er vist også billigere for dig end de 7500kr.

Glem TopDanmark selvom der er rabat gennem MCTC. Du kan selvf. godt
undersøge det, men deres priser for mc'er er 4-doblet på 5 år.

--
mvh. Jacob Larsen

Fra : Richard

Dato : 21-08-03 18:33

Jacob Larsen wrote:

> Glem TopDanmark selvom der er rabat gennem MCTC. Du kan selvf. godt
> undersøge det, men deres priser for mc'er er 4-doblet på 5 år.

Det gælder vist ikke generelt, Jakob
- min VFS' kaskoforsikring i TopDK faldt et par hundrede kr. i årlig
præmie, da de indførte type-differentieringen for et par år siden. I
kraft af det plus præmienedsættelse ved VFS'ens 16 års fødselsdag var
præmien i år faktisk under prisen i '97...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Jacob Larsen

Dato : 21-08-03 21:49

> [...]
> kraft af det plus præmienedsættelse ved VFS'ens 16 års fødselsdag var
> præmien i år faktisk under prisen i '97...

Ok. Jeg var nok lidt for hurtig, da jeg ikke lige overvejede andet end min
egen situation som ung uden anciennitet. Jeg fik oplyst en pris på 13000kr.
årligt for en nsr 125 som 23 årig, mens min jævnaldrene kammerat for 5 år
siden gav 4400kr. for en tzr125. Med aldreren taget i betragtning svarer det
vel ca. til en 4-dobling. Det hjalp så også til at jeg droppede ideen om en
125'er, da der ikke var noget at spare i forhold til en større mc.

Hvis det ikke er en sportsmc, man leder efter, lader det dog til, at man
godt kan få en ok pris hos TOP.

Hvis man kigger sig godt for, har jeg selv oplevet at man kan spare ca. 60%
Det er sgu mange penge, så jeg vil opfordre alle til at kigge sig godt for.

--
mvh. Jacob Larsen - GS500E

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 21-08-03 22:34

Jacob Larsen wrote:

> Hvis det ikke er en sportsmc, man leder efter, lader det dog til, at
> man godt kan få en ok pris hos TOP.

Jeg giver godt 4000 kr.- for min 748 uden vinterdækning, forsikringen er er
fastpræmieordning med kasko og en selvrisiko på ca. 3000 kr.- (kan ikke helt
huske det), den pris har andre selskaber haft svært ved at matche.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)

Fra : Jacob Larsen

Dato : 22-08-03 19:21

> [...]
> er er fastpræmieordning med kasko og en selvrisiko på ca. 3000 kr.-
> (kan ikke helt huske det), den pris har andre selskaber haft svært

Nu begynder jeg snart at undre mig over hvorfor nogen kan få et godt tilbud
hos top, mens andre ikke kan :-|

Som nybegynder kunne jeg ikke, min kammerat med 5 års skadefri kunne heller
ikke, men der er tilsyneladende nogen der kan. (30+ år og elitebilist?)

--
mvh. Jacob Larsen

Fra : Richard

Dato : 21-08-03 22:38

Jacob Larsen wrote:

> Hvis det ikke er en sportsmc, man leder efter, lader det dog til, at man
> godt kan få en ok pris hos TOP.

Ja, mine to er ikke meget dyrere end hos Tryg og Fair, hvis Fair ellers
ville tegne ud fra samme høje anciennitet til os med tre køretøjer...

> Hvis man kigger sig godt for, har jeg selv oplevet at man kan spare ca. 60%
> Det er sgu mange penge, så jeg vil opfordre alle til at kigge sig godt for.

Ja, man skal se sig godt for - og gøre det igen hvert år

Fra : Grunnet

Dato : 21-08-03 16:58

ska skrev:
> [...]
>

> Er der nogen her i NG som kan anbefale et selskab som jeg kan/skal
> kontakte - eller skal man være medlem af en klub/organisation for at

Jeg er af ca. samme årgang som dig og betaler ca. 1.500 årligt for ansvar og
kasko hos Topdanmark.
Jeg er elitebilist, og fik min elite-status med over til MC uden problemer.
Nu kører jeg på en ældre touringcykel, hvilket også har stor indflydelse på
prisen, en nyere R-model vil nok også være noget dyrere for mig.

Hilsen Steen
GL500 SilverWing '84
steen.grunnet@(slet-dette)mail.dk
http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere, men Intet om MC)

---

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 21-08-03 17:45

Jeg forstår stadig ikke Topsikrings priser.
Jeg giver 980 kr/år for at forsikre en Honda SilverWing, og gav tidligere
noget tilsvarende for en BMW R 100 RT.

--
Best regards

Edvard Korsbæk
+4570229998

Fra : Jarl

Dato : 21-08-03 17:55

"ska" <ska@xxx.mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
>

> Er der nogen her i NG som kan anbefale et selskab som jeg kan/skal
> kontakte - eller skal man være medlem af en klub/organisation for at få

Hej.

Her er hvad jeg betaler pr år:
Honda CB 550 ansvar: 750 - Alka
Maico 250 B fuld kasko veteran: 450 - Runa og DMV

--
Maico 250 B 1960
Dnepr K-750 med sidevogn

Fra : Thorstein

Dato : 21-08-03 18:43

Fair skal have 2.300 for en ny xj600s, hvis du er bil-elite og gammel ( over
30

Fair differenciere på modellerne, i modsætning til fx. Alka. De skulle have
7.500 for den samme maskine.....

Held og lykke - vi ses derude !

Allan

Fra : Svend Augsburg

Dato : 21-08-03 19:34

DKK 4.100 hos Alm. Brand for en Suzuki VS 1400, ansv. kasko, selvrisiko 6000
0g 20% ved tyveri (det er s.. tyveri)

Nyt tilbud hos Top DKK 3.100, ca samme vilkår, men kuns for 9 mdr og incl
førerulykke.

Fra : BSV

Dato : 21-08-03 22:05

Hvis du bor i sdr. jylland kan du måske få en billig forsikring hos Sdr.Jysk
forsikring i Sønderborg
der har jeg min zx12r forsikret helårlig for 6200,- og en fjerdedel når den
er opstaldet.
S å hvis jeg kører 6 mdr så skal jeg give 3100,- + 775,- altså 3875
helårlig med kasko med 10000,- i selvrisiko,
så er den forsikret for 240000,- det kan da ikke være billigere.

mvh
bsv
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=365

Fra : MICHAEL FRIIS

Dato : 22-08-03 18:17

Kasko hos Danske forsikring (top danmark) Virago 535 - 2001 model 1900,-
helårlig.