Hvilken firewall opfylder dette ?
Fra : Johan

Dato : 21-08-03 14:29

Hej
Jeg er på udkik efter ny firewall som skal alle funktioner indbygget, og
ikke som nu hvor jeg bruger ti forskellige stykker meget glimrende
software.

1.
Skal kunne logge og spærre på den netaktivitet som foregår _inden_ win2000
/ XP er loadet helt, f.eks netbios kald på port 137-139 fra svchost.

Kræves der firewallrouter her ?

2.
Skal have detaljerede logge over IP og porte.
Loggen skal have statistikfunktion.
Gerne med popupinfo når nogen forsøger angreb.

3.
skal have learnmode og poppe op med forslag når et program vil have
netkommunikation bagfra.

4.
skal have popupkiller til IE og gerne cache og cookie kontrol af den mere
avancerede art.

5.
må gerne have indbygget honningkrukke så man kan lege lidt med hackerne

6.
Skal have hotkey funktioner bl.a. til afbrydelse af netværk.

Prisen er ikke afgørende da det er til et firma.

Mvh Johan

Fra : René Løweneck

Dato : 21-08-03 16:34

Hej Johan !

"Johan" <johan@johan.> wrote in message news:bi2hff$elh$1@sunsite.dk...
> 5.
> må gerne have indbygget honningkrukke så man kan lege lidt med hackerne

Det bliver nok svært et finde et produkt med denne funktion. Det skyldes, at
en honeypot som sådan ikke har noget med firewall'en at gøre.

En honeypot er "en falsk facade" man typisk vil sætte op i DMZ'en i en
back2back opstilling. Dette vil se "rigtigt" ud for hackeren, der
intetanende kan hygge sig og lege lidt og surfe lidt rundt på serverne i
honeypot'en efter at hacket sig igennem den første (yderste) firewall.
Alt imens man tracer hackeren og kan kontakte forskellige myndigheder eller
hvad man nu har lyst til den dag ))

Det kan man have meget sjov ud af )

René Løweneck
www.lowesite.dk
LøweSite CMS - Styr din hjemmeside og få en spamfri webmail, - tilmed til en
fast fornuftig pris ! Kun 500,- pr.md.

Fra : Alex Holst

Dato : 21-08-03 18:15

Johan <johan@johan.> wrote:
> 5.
> må gerne have indbygget honningkrukke så man kan lege lidt med hackerne

Elendig ide. Honeypots kraever foerst og fremmest *betydeligt* kendskab
til det valgte OS. Det hjaelper ogsaa at have evnen til at bikse
vaerktoejer sammen til vilkaarlige opgaver efterhaanden som der bliver
brug for dem, og man skal kunne kigge paa en netvaerks sniffer og
forstaa hvad det er man ser.

Honeypots er ikke noget amatoerer skal lege med fordi de synes det er
sjovt. Det er uansvarligt at saette en honeypot op man ikke har 100%
kontrol over paa alle tidspunkter.

Honeypots skal ogsaa adskilles fysisk fra produktionsudstyr, saa jeg
forstaar ikke hvad det er du efterlyser. En firewall der kan deaktivere
javascript popup vinduer og som selv kan poppe et vindue op naar du
bliver "angrebet."

Mit raad: Brug din tid paa noget andet.