sobig
Fra : Vidal

Dato : 21-08-03 12:49

Lige i øjeblikket bliver jeg bombarderet med sobig ormen,
alene idag har jeg fået omkrinng tyve mails med den.

Lidt mere bekymrende er det, der er kommet et par advarsler
om, at nogen har modtaget virus fra min adresse. Så vidt
jeg ved, har jeg på intet tidspunkt åbnet nogle af disse
temmeligt mistænkelige attachments.

Kan ormen have benyttet sig af min adresse fra en anden
computer, eller betyder det, min computer faktisk er
inficeret?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Peter Makholm

Dato : 21-08-03 12:52

vidal@worldonline.dk (Vidal) writes:

> Lige i øjeblikket bliver jeg bombarderet med sobig ormen,
> alene idag har jeg fået omkrinng tyve mails med den.

Personligt mener jeg at den slags høre ind under virusgruppen. Men
folks meninger er lidt forskellige...

> Lidt mere bekymrende er det, der er kommet et par advarsler
> om, at nogen har modtaget virus fra min adresse. Så vidt
> jeg ved, har jeg på intet tidspunkt åbnet nogle af disse
> temmeligt mistænkelige attachments.

Det er formondetligt nogen der tror på afsenderinformationerne i
headerne. Det kan man ikke! Virussen bliver vidersendt med en
tilfældig modtager og afsender fundet på ofrets maskine.

--
Peter Makholm | Yes, you can fight it, but in the end the ultimate
peter@makholm.net | goal of life is to have fun

Fra : Vidal

Dato : 21-08-03 18:39

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> skrev i en meddelelse news:87lltn8bzp.fsf@xyzzy.adsl.dk...

> Personligt mener jeg at den slags høre ind under virusgruppen. Men
> folks meninger er lidt forskellige...

OK, jeg sad med Google for at finde den rigtige gruppe,
jeg kan godt se virus afd nok er mere relevant

> Det er formondetligt nogen der tror på afsenderinformationerne i
> headerne. Det kan man ikke! Virussen bliver vidersendt med en
> tilfældig modtager og afsender fundet på ofrets maskine.

Tak.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Schytte

Dato : 21-08-03 13:07

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Lige i øjeblikket bliver jeg bombarderet med sobig ormen,
> alene idag har jeg fået omkrinng tyve mails med den.

Det var ikke mange

Jeg får vel fanget knap 400 om dagen..... de sidste par dage.